Inflatie en energiecrisis

Jullie gasverbruik is inderdaad heel erg laag. Maar als je de verwarming bijna nooit aan hebt klopt het wel.
Verbruik zelf 770 kuub per jaar, in mijn uppie. Slecht geisoleerd appartement begane grond (zonder vloerisolatie) en ik ben een koukleum…
Gelukkig heb ik zonnepanelen, en valt het qua elektra wel mee. Zit qua energielasten nog steeds op zo’n EUR 100,= dus mag niet mopperen.

Momenteel is de woningbouw het hele flatgebouw aan het renoveren dus kan alleen maar beter worden. O.a. nieuwe cv ketel, gevelisolatie (ze hebben van de week gaten in alle buitenmuren geboord en daar soort pur in gespoten). Krijgen ramen en deuren met HR++ glas.
En nog wat van die dingen.

2 likes

Misschien heb ik het verkeerd hoor maar woon je niet pas net in dat huis? Dan is een schatting erg lastig als je de wintermaanden nog niet hebt meegemaakt. Wii verbruikten veel minder in ons oude huis en ons nieuwe huis bleek veel kouder. Ik had het dus nooit op ons oude verbruik kunnen berekenen.

3 likes

Inmiddels heb ik hier antwoord op want Vattenfall gaat de terugleveringvergoeding inderdaad terugbrengen naar 0,076 per kWh. Krijg nu nog net die e-mail omdat ons vaste contract nog net niet is ingegaan. Denk dat ze voor de vaste contracten die je kon afsluiten dus dit alvast hebben teruggebracht.

3 likes

Ah ja! Heb net de mail ook ontvangen idd!

2 likes

Ik zit dus bij Delta nu en heb een variabel contract, we betalen nu €45 per maand en Delta zegt dat dit eigenlijk teveel is en dat we een vast contract voor 1 jaar van ongeveer €38/39 per maand kunnen krijgen. Is alleen stroom en geen gas want dat nemen we ergens anders af.

Is dit een goed bedrag? Bij vattenfall kom ik via de website check op duurder uit.

1 like

In plaats van maandbedragen zou ik kijken naar de prijs per kWh, dat is een duidelijkere vergelijking.

4 likes

M’n vaste contract (3 jaar had ik) voor energie loopt komende maand af. Ik heb nu drie keuzes, een contract voor 6 maanden, 1 jaar of 3 jaar vast. Ik vind het heel lastig wat wijsheid is, het is sowieso het dubbele per maand van m’n huidige contract. Ik twijfel of ik een jaar zal doen met de hoop dat het volgend jaar lager zal zijn of 3 jaar zodat ik weet waaraan ik toe ben.

1 like

Ik heb zojuist toch maar een 3-jarig contract afgesloten met al die onzekerheid omtrent de zonnepanelen. Vind t wel spannend want geen idee of het lager gaat worden en alles, maar het is momenteel echt niet te peilen hoe alles gaat lopen.

1 like

Ik moet een nieuw energiecontract afsluiten en ga denk ik ook voor 1 jaar vast. Stroom en gas. Ik denk dat ik bij m’n huidige leverancier ga blijven… iemand toevallig afgelopen weken wat vastgelegd en waar?

@Oprah @Moet @weetikveel waar zitten jullie?

Ik zit bij Eneco. Eigenlijk al sinds ik hier woon. Ik ga nu wel per maand 2x zoveel betalen als nu, maar hiervoor had ik een vast contract voor 3 jaar en betaalde ik echt heel weinig.

2 likes

Ik heb 1 jaar vastgezet toevallig deze maand.
Ben van eneco naar oxxio gegaan (volgens mij hetzelfde bedrijf trouwens maar het scheelde wel!)

1 like

Voor 1 jaar vastgezet bij energiedirect, daar had ik sinds vorig jaar een variabel contract. Prijzen liggen heel iets hoger dan variabel tarief maar in ieder geval een stuk lager dan toen ik vorig jaar een variabel contract afsloot.

1 like

Ik heb 1 jaar vast tarief bij van de bron voor electra. Ik ben overgestapt want mijn huidige aanbieder gaf echt een hoger geprijsde verlengaanbieding.

1 like

Ik ben van oxxio naar vattenfall gegaan. Wij hebben zonnepanelen en daar is t nu zo onrustig mee, dit was t enige bedrijf waar je nog een 3jarig contract kon afsluiten.

2 likes

Ik toevallig gisteren van Vattenfall naar Budget. Het scheelde 11 euro per maand maar dat telt toch lekker op.

2 likes

1 jaar vast bij United Consumers. Was de goedkoopste en heb daar al eerder energie afgesloten en ging helemaal prima.

Edit: er was nog een goedkopere toen, Frank. Maar ik ken die niet dus niet gedaan, en scheelde niet veel geld.

1 like

Mensen met een vast contract, wat betalen jullie nu per eenheid? Ik wil even kijken of ik goed doe aan wat ik nu kan afsluiten.

Mid juli afgesloten, mid augustus begon de levering.

Samenvatting

Stroom:

Gas:

3 likes

ik denk dat je hierbij ook goed moet kijken naar de cashback acties die er momenteel zijn. Een laag tarief per m3/kWh kan aantrekkelijk zijn, maar ik zie momenteel 1 jarige contracten met bijvoorbeeld 250 euro retour en bij een laag verbruik kan dat met een hoger tarief per eenheid alsnog gunstiger zijn

2 likes

0,39 per kWh
1,31 per m3

Vorige maand afgesloten en inderdaad met 250 euro cashback die aan het einde van het contract wordt overgemaakt

1 like