Ik ben ook benieuwd @ufo
Als antwoord op deze vraag. Ik had die actie ook, idd verlopen. Toen ik belde heb ik gezegd dat ik benieuwd was of ze me iets anders interessants konden aanbieden omdat ik ergens anders een actie had gezien en ik ging verhuizen en nog niet wist of ik ziggo mee wilde verhuizen (geen leugem hoor) . Ze gaf redelijk snel aan dat ze me nog 9 maanden 20 euro korting kon aanbieden. Maar meer niet.
Die 50% korting is echt alleen een instap korting voor nieuwe klanten vertelde ze, als ik dat opnieuw zou willen zou ik eerst 3 maanden geen klant meer moeten zijn.
Ik had exact hetzelfde gezegd. Maar ik trof een hele behulpzame medewerker. Ik kon niet de 9 maanden 50% krijgen maar ik kon wel 6 maanden voor 50% krijgen. Dat tikt toch gauw aan. Ik had wel als argument dat ik het belachelijk vond dat vaste klanten zoveel betaalde en dat ik op mijn vriends naam een nieuw abbonement kon afsluiten maar dat ik zowel mezelf als ziggo die moeite wou besparen.
Maar iedere nieuwe klant heeft toch een welkomstaanbieding gehad?
Ik heb bij een provider gewerkt en vond dit altijd een beetje vervelend, als je echt graag goede korting oid zou willen zou je gewoon elk jaar moeten overstappen.
Overigens waren ze bij ons best coulant met bijvoorbeeld acties als je net daarvoor had afgesloten dan konden we de actie vaak alsnog toekennen.
En in principe zou ik dit ook willen doen. Want ik vind ziggo echt te duur in verhouding met de rest. Alleen is ziggo de enige die heel snel internet kan leveren waardoor we niet weg kunnen persé. Maar zodra glasvezel ligt wil ik weg. Vind het belachelijk dat ik bijna 80 euro in de maand betaal voor alleen tv en internet. Dus ik ven wel van mening dat vaste klanten af en toe ook wat korting verdienen voor het blijven. En niet alleen de mensen die van provider naar provider hoppen.
Inmiddels weet ik dat telefonie nog goedkoper kan bij andere providers en zitten we bij Ziggo ook weer op het normale tarief. Mijn contractduur is voorbij dus ik ga nu overstappen naar KPN, maar ben wel blij dat ik destijds gebeld heb voor deze deal.
Anyway, ik heb ook geprobeerd om te onderhandelen bij m’n energie aanbieder (BudgetEnergie). Ik heb eerst de Independer vergelijker ingevuld. Daaruit kwam BudgetEnergie als goedkoopste eruit voor mij, maar wat me meteen opviel is dat de tarieven voor nieuwe klanten lager liggen dan de aanbieding die ik kreeg in mijn klantenportaal. Ik heb gebeld om te proberen het tarief voor nieuwe klanten te krijgen (dan had ik willen blijven), maar zoals ik verwacht had is de markt zo competitief / gespannen dat onderhandelen niet mogelijk is. Ik stap nu over naar Vandebron en krijg daar weer een aantrekkelijk tarief (relatief, het blijft duur nu ) voor nieuwe klanten. Het is dus wel de moeite om aanbieders te vergelijken, het scheelt zo een paar tientjes per maand. -verwijderd door moderator-
Top! Ik ga het ook proberen…ik ga zeggen dat ik iemand ken die 50%korting kreeg voor de eerste 6 maanden toen ie belde. Kijken wat er gebeurt… en anders stap ik idd over
Ik verwacht dit ook nergens? Ik bel ook zeker niet elk jaar. Maar ik vind dat als vaste klanten hebt je ze soms wel tegemoet kan komen met bijv 3 maanden 10 euro korting uit jezelf. Ik vind het argument je hebt een welkomskorting gehad dus ook niet relevant. Ik vind dat vaste klanten wel iets verdienen voor hun loyaliteit en niet enkel een welkomskorting 1x. Heb overigens zelf maar 1x gebeld. Wij willen sws weg zodra hier glasvezel ligt omdat ik ziggo echt belachelijk duur vind.
Ik gok dat het voor Ziggo goedkoper is om alleen de mensen die zeuren af en toe meer korting te geven dan alle vaste klanten eens in de zoveel tijd korting te geven. Zou heel lief zijn als ze het doen, maar ik gok dat ze die overweging al lang hebben gemaakt.
Goed nieuws voor degene met stadsverwarming net als ik, volgend jaar mogen leveranciers maar max 46,69 per GJ rekenen (met prijsplafond is dat nu 47,38). Wel gaan de aansluitingskosten iets omhoog. (bron)
Ben zo blij met dit nieuws. Ik zit zelf bij Eneco en die rekenden dit jaar gewoon het max wat ze mochten (90 euro ofzo) als je boven prijsplafond uitkwam. Dus was bang dat als prijs niet ver naar beneden ging (of niet) ik nog veel meer kwijt was aan energie.
Heeft iemand hier ervaring met Pure Energie? Ik ben op zoek naar een energiemaatschappij die redelijke teruglevertarieven heeft, ivm zonnepanelen. En nu kom ik bij hen uit. Hoe weet ik of dit niet een maatschappij is, die zomaar kan omvallen? De reviews zijn soms geweldig, soms slecht, maar dat zijn ook soms installatieproblemen (heb ik niet nodig), etc.
Ja ik zit daarbij. Volgens mij bestaat de maatschappij al behoorlijk wat jaar dus dat was voor mij wel genoeg om erop te vertrouwen. Want ik had ook eerst mijn vraagtekens toen mijn man ermee aan kwam. (Hadden eerst een andere ‘groene’ leverancier maar die zetten ons opeens over op een leverancier die energie opwekte uit varkensstallen. We eten niet voor niks vega… Ben de naam even kwijt wie dat was.)
Denk nu 2 jaar maar geen problemen verder. Elke maand komt er een overzicht met de verbruik standen.
De energiebelasting op gas is dat inderdaad! Maar om er wat “positiviteit” aan toe te voegen: de energiebelasting op elektriciteit gaat naar beneden en het bedrag wat je krijgt aan vermindering energiebelasting gaat juist omhoog!
Heft elkaar onderaan de streep niet op, maar ook bij je vorige aanbieder en/of contract zou je die belastingverhoging natuurlijk gehad hebben maar is wel kut als je daar onvoldoende van op de hoogte was
Ik ben ook zelf recent overgestapt (in december nog) en het viel me toen ook op dat er oude tarieven werden getoond, die je eigenlijk helemaal niet gaat betalen of misschien slechts een paar dagen. Dit terwijl je toen waarschijnlijk wel al van je vorige aanbieder de 2024 tarieven ontving MET verhoging. Dan lijkt het verschil heel groot en dus aantrekkelijker om over te stappen
Ik heb bij mijn energie-aanbieder geïnformeerd naar een vast contract en kreeg de optie om het tarief van €0,32595 per kWh vast te leggen voor drie jaar. Met mijn huidige verbruik zou ik daarmee iets van 6 euro onder mijn huidige maandbedrag uitkomen. Dat bedrag heeft het afgelopen jaar enorm geschommeld. Ik denk dat het nog wel even onrustig blijft op de energiemarkt en dat dit een relatief goede deal is, maar ben benieuwd naar jullie tarieven (alternatief aanbod was om €0,31 per kWh voor een jaar vast te leggen).