Inflatie en energiecrisis

Ik lees dus nu dit op nos: het tarief van de eerste inkomstenbelastingschijf wordt verlaagd met 0,11 procent. Het tarief in box 3 gaat naar 34 procent en het heffingsvrije vermogen gaat naar ongeveer 57.000 euro.

Gaan we nou echt wat merken van die 0,11% :joy:?

3 likes

Porterenee vertelt ook echt nooit iets vernieuwends. Haar artikelen met “”tips”” zijn altijd zo voorspelbaar, hoef ze niet eens te lezen om te weten wat er in staat. En een week later bijna hetzelfde artikel maar net iets anders geschreven.

8 likes

0,11%?? Dat kan t toch niet zijn dat is echt niks. Misschien maak ik een rekenfout maar dat scheelt 2 euro.

3 likes

Misschien bedoelen ze 0,11 procent punt? Bijv van 0,31 naar 0,20 (dus 31% naar 20%).

1 like

Hmm dat lijkt me wel weer heel veel, zou wel chill zijn :joy:

Ja geen idee, dat zou iig een maatregel zijn waar we nog iets aan hebben :joy:

1 like

@Tokyo ik hoorde gisteren op het radionieuws dat dat samen met nog iets zou moeten zorgen dat je er gemiddeld 3% op vooruit gaat. Maar dat dat met de huidige inflatie nog steeds voor een koopkrachtdaling zorgt. Krijg dat nu alleen natuurlijk niet terug gevonden 🫠

2 likes

Hmm dit klinkt idd logischer maar wel weer teleurstellend😂

Van 31 naar 20 is elf procentpunt, niet 0.11. Daar heb je alsnog niks aan. Van 31 naar 30.89

Same, huis zakt nu al onder de 18.

4 likes

Ja ik was in de war door de manier van schrijven, dus ik dacht misschien bedoelen ze 0,20 ipv 0,31 en omgerekend naar procenten kom je dan op 20% en 31% maar die beredenering is idd wat krom :sweat_smile:

1 like

Je hebt er idd echt niks aan😂 drie euro bruto per maand ofzo haha

2 likes

Jongens niet bezuinigen maar gewoon microdosen:

havermelkelite shared a post on Instagram: "* komt één keer in berlijn * 
(via de altijd geniale @merijn.scholten)". Follow their account to see 153 posts.

(oh kak dat lukt weer niet met zo’n Reel link. Zie havermelkelite of merijn.scholten op insta)

6 likes

Net een mailtje gehad met de nieuwe tarieven van Greenchoice. Stroom gaat van €0,46 naar €1,04 en gas van €1,84 naar €3,44. Echt janken. Was van de week nog blij met mn salarisverhoging maar ga mn baas nu maar vertellen dat ie het naar Greenchoice mag overmaken :upside_down_face:

2 likes

Oh wauw wat een lage prijs! Ik zou het ook moeilijk te vertrouwen vinden als je naar de prijzen van andere aanbieders kijkt. Maar ik hoop voor je dat het legit is, zou wel heel chill zijn!

2 likes

8 dagen geleden deze post en inmiddels is het verdubbeld :upside_down_face::upside_down_face::upside_down_face:

1 like

Zijn er hier meer mensen met oxxio? Mijn prijzen zijn nog niet schrikbarend hoog, heb een “los-vast” contract - wat volgens mij gewoon variabel is… wanneer kan ik nieuwe - hoge - prijzen verwachten?

Ze hebben wel mn termijn bedrag met 40% verhoogd, naar iets van 350 (en betaalde al zo dat ik 400 euro terug kreeg afgelopen termijn). Maar de prijzen per kWh en m3 vind ik nog meevallen met wat ik hier lees? (29 cent & 1.30 zo uit mn hoofd) :smiling_face_with_tear:

Bij het voorgestelde termijn bedrag zeggen ze wel dat ze rekening houden met toekomstige prijzen, die ze al in de prijs verrekenen. Ik vraag me af wat ik mis, of ik straks nog een veel hoger bedrag moet gaan betalen of ik hier voorlopig wel ff vanuit kan gaan.

Het valt me nu trouwens op dat iedereen (in mijn omgeving) het ineens heeft over de supermarkt prijzen, maar die zijn toch al maanden zo hoog?
Betrapte mezelf overigens dat ik dacht, hey de benzine is weer goedkoop. (Blijkbaar went het snel want 1.89 per liter had ik vorig jaar echt takke duur gevonden) :woman_shrugging:

2 likes

Ik werk in een supermarkt en denk dat mensen het in de zomer wel hebben gezien maar verder niet over hebben na gedacht.

Nu alle puzzelstukjes in elkaar vallen zie je de paniek toenemen.
Ook diefstal wordt een groot probleem.
Klanten die het normaal goed hebben hoor ik zelfs over de prijzen.

1 like

Ik heb het idee dat de prijzen weer echt zijn toegenomen als je kijkt naar bv juli. Met name aanbiedingen die veel slechter zijn dan eerder.

2 likes

Ben ook benieuwd of jullie (supermarkten in het algemeen) al meer producten van budget merken gaan inkopen?

Mensen die het ‘goed’ hebben gaan ook over op goedkopere versies en er zullen op een gegeven moment veel minden producten van luxe merken nodig zijn en meer vraag naar goedkopere/budget merken.