Interieurtopic #2 (Deel 1)

Volgens mij valt dat wel mee. Wit of creme lijkt me juist in het sfeertje minder effect te geven. En. beide kleuren zijn niet echt heel groenig. Wat zit er op de andere muren, naast de muurschildering?

1 like

Ik zweer bij fluwelen hangers. Zijn niet heel dik en alles blijf er goed op hangen.

2 likes

Zijn die stevig genoeg voor winterjassen?

2 likes

@ovenschaal en @tantebetje de andere muren blijven neutraal. Er is nog 1 rechte muur waar de meubels tegenaan komen en 2 schuine muren, denk dat nog een kleur op een muur onrustig gaat ogen.

1 like

Ik heb er 2 winterjassen ophangen en dat gaat goed. Bij de kruidvat/hema heb je nu ook setjes voor paar euro. Dan kan je het eventueel uitproberen voor klein prijsje.

1 like

Je kan rvs hangers ook anti-slip maken door er met een lijmpistool ribbels op te maken.

3 likes

Heeft iemand van jullie Dead salmon van F&B op de muur?

Ik heb 'm kort overwogen, maar ik vond hem nadat ik hem in de video van Diana zag niet echt bij mijn woonkamer passen:

Zij heeft Dead Salmon in de woonkamer gebruikt

2 likes

Widya heeft ook Dead salmon in de huiskamer

1 like

Ik zou alle witte muren een heel licht tintje geven.

1 like

Ik snap ergens wel wat je bedoelt. Door het behang, vloer/stoelen, massieve meubelen is het wat “hard” allemaal.

Missh meer met droogbloemen, kaarsen etc werken. Zou je het kleed ook willen veranderen? Missh richting meer beige gaan om het iets warmer te krijgen, en dan ook beige kussens, of kussens waarin terra terugkomt (als dat de nieuwe muurkleur wordt) en een mooi plaid op de bank:

https://www.woonq.nl/plaid-tessa.html?utm_campaign=surface&utm_content=&utm_source=google&utm_medium=organic&utm_term=240714020&id=240714020&gclid=Cj0KCQjwub-HBhCyARIsAPctr7y_frzguZJ5gSH7ZdIiqpzQzUEuQYCVMKuHf5eVNRvLKja2_2UWVr8aAj5EEALw_wcB

4 likes

Je zou eventueel nog op de muur waar de eettafel aan staat een vlak kunnen schilderen om het geheel iets meer op te breken, dat heb ik thuis ook gedaan. Ik zou persoonlijk denk ik het zwarte behang ook vervangen door iets anders, misschien met een beige/zand tint, dan wordt het geheel al iets warmer. Dat vlak kun je dan ook in die tint schilderen.

Verder heb ik sommige planten ook op een krukje/bijzettafel staan om zo iets met de hoogte te spelen. Op die manier kun je ook meerdere planten bij elkaar zetten die juist weer van hoogte verschillen.

Edit: Foto van het vlak bij mij op de muur

Foto

2 likes

Is het behang in de keuken en trapgat van jullie of de vorige bewoners? Als het nog van de vorige bewoners is, dan zou ik dat veranderen. Ik zie dat jullie behang voor de gang ook in een frisse groene kleur is. Zou dat wat zijn?
(Niet klein grut, maar ook niet zo groot)

https://static.gamma.nl/dam/191366/123

1 like

Ik heb advies nodig. Ik krijg binnenkort de sleutel van een nieuw (huur)appartement (yay!), maar de slaapkamer is erg klein (2x5) en heeft een schuine wand. Mijn bed is groot (boxspring, 1,80x2) maar wel heel chill dus die wil ik eigenlijk meenemen en gewoon helemaal achterin zetten. En dan misschien een hoofdbord erachter zodat ik daar dingen als een nachtlampje en wat boeken op kan zetten.

Maaaar wat te doen met een kledingkast? Heeft iemand van jullie tips?

Foto's

2 likes

Een kledingkast dwars tegen het voeteneind zetten.
Je kijkt dan tegen je kast aan als je binnen loopt maar je bed staat dan heel knus

Kun je ook weer aan de achterkant van de kast iets hangen o.i.d.

1 like

ah ja maar dat moet dan wel een smalle kast zijn? anders moet je over de kast heen klimmen om in bed te komen haha, want er is geen ruimte meer naast het bed :sweat_smile: moet al via de achterkant erin

2 likes

Ik denk dat de enige muren waar je je kledingkast tegenaan kunt zetten;
Waar je je bed wilde zetten
Bij binnenkomst gelijk links, of niet?
Is het een optie om je bed in het midden van de kamer te plaatsen?

2 likes

ja of tegen de schuine wand en dan naast de deur zeg maar? maar dan moet ik iets hebben wat onder die schuine wand past

bed in het midden plaatsen kan misschien ook… maar dan kan ik er dus niet omheen en moet ik over het bed heen om bij de kledingkast te komen :sweat_smile: ook een beetje onhandig

Kast van 1,5m :blush:

4 likes

Dit topic is na het bereiken van de maximumlimiet van 5000 antwoorden automatisch gesloten. Continue discussion at Interieurtopic #2 (Deel 2).