Interieurtopic #2 (Deel 1)

ik heb zelf deze citroenschaal. Heb een steigerhouten tafel en ben er helemaal verliefd op!

10 likes

Welke kleur zijn je stoelen en de stoelpoten?

Mooi zeg! Lekker grote tafel ook. Ik zou dan zelf ook voor zwart kiezen, die ziet er wat luxer uit en matcht mooi bij de lamp, de blauwe stoelen en het hout.

3 likes

Ik zou juist wit doen als de stoelen en de lamp al donker zijn! Juist zodat het een beetje afsteekt en het lekker fris oogt met fruit erin.

1 like

Heeft iemand goede ervaringen met sklum? Tegen beter weren in ben ik toch geneigd iets te bestellen :woozy_face: @Vloeistof via de zoekfunctie zag ik dat jij ooit hebt gepost dat een tafeltje niet aankwam en de klantenservice niets liet horen, is dat nog goed afgelopen toevallig? (Ik wil graag ja horen hahaha)

2 likes

Ugh wij kregen twee keer een verkeerde tafel geleverd en kregen toen pas na een hoop gezeik ons geld terug.

Ik heb zelf geen ervaring maar iemand die ik ken heeft een halfjaar op haar bestelling moeten wachten (niet vooraf vermeld) en elke keer zeiden ze dat een deel niet op voorraad was en dan weer dat het binnen twee weken zou komen en dan weer dat het nog een maand later zou komen en zo duurde dat dus een half jaar. En hun communicatie was idd barslecht geloof ik.

Hahaha oke duidelijk 🥲 thanks!

3 likes

Wel erg dat er al twee huilemoji’s op dit plaatje gekomen zijn, want ik heb deze fruitschaal en ik vind hem echt heel mooi :sweat_smile:

6 likes

Ik heb net ook zo’n kleur op mijn muur gedaan! Staat echt vet mooi met m’n donkergroene bank ook.

2 likes

Volgend jaar willen wij de hele beneden verdieping aanpakken. Alles er uit en alles helemaal nieuw. De keuken die er inzit is volgens mij al 40 jaar oud en de plavuizen vloer die er nu ligt is over de vorige vloer heen gelegd. :sob: Nu komen wij zelf niet uit de indeling van de woonkamer. Nu hangt de tv aan de muur waar ik het tv kastje heb getekend maar zouden wij liever aan de andere muur hebben hangen (van 3,8m) ivm de zon. Hebben al met de banken lopen schuiven maar komen er totaal niet uit. Vind onze indeling zo ontzettend lastig. Hebben jullie een idee wat een handige indeling zou zijn, ik sta overal voor open.

Samenvatting

3 likes

Bedoel je met alles eruit ook nieuwe meubels of blijft dat wel gelijk?
Als het blijft, wat voor bank(en)/fauteuils heb je nu qua zitplaatsen en aantallen?

Ik zoek (4) leuke prints van 13x18 in zwart/wit, zwarte lijnen of grijstinten, maar kan echt niks tofs vinden. Liefst iets met dieren. Spaar normaal altijd prints voor in huis bij elkaar op vakanties bij lokale artiesten, maar in deze maat ben ik nu al zo lang op zoek en ben echt zat wat er hangt dat ik hulp nodig heb. Iemand tips?
Desenio is niks iig in die maat.

1 like

Wat is dat hokje linksboven? Blijft dat gelijk?

1 like

@Hetty Ook nieuwe meubels, die we nu hebben is bij elkaar geraapt en komt nog uit de studententijd. Wij hebben nu twee 2 zits banken, 1 voor het grote raam tegen over het tv meubel en 1 tegen de muur van 3.8m.

@Merel Het hokje linksboven daar zit de toilet en de trap naar boven. Ik wil dit wel afgesloten houden ivm de katten die nachts beneden blijven.

1 like

Edit: kreeg nog een idee

Edit 2: misschien toch dat gekrabbel maar ff toelichten:
bij 1 een hoekbank met de lange zijde tegen de muur en iets van een laag bankje of poef voor het raam
bij 2 de keuken en woongedeelte omdraaien, keuken aan de muur en een lange tafel over de lengte.

4 likes

Ik zou de tv meubel idd naar de muur met 3,8m doen en centraal ervoor een mooie grote U-bank. Heb je 2 lounge gedeelte en dat staat wel mooi en vullend in de woonkamer.
Zou de huidige kast dan naar linksboven verhuizen in de hoek van 1.43m. Huidige eettafel weg, kast erachter weg. Vervangen door een mooie ronde eettafel welke wat van de muur af gezet wordt. Of als je rond niet mooi vindt juist de tafel een kwartslag draaien.

3 likes

image
Dit zou ik doen, als je toch al gaat verbouwen (en geld over hebt)

10 likes

1 is een halfhoge kast
2 zijn fauteuils, die kunnen ook naast elkaar maar dan is de ruimte wat meer open dan met banken
3 is een tvmeubel
4 is een bank

Die bruine vlekken zijn bijzet/ salontafels en die groene vlek is een plant :joy:

Ik ben ervan uitgegaan dat linksonderin de keuken is en dat die op dezelfde plek blijft.
Een ronde tafel als eettafel lijkt me erg mooi in de ruimte.

3 likes

Dat is idd een vrij hoog bedrag voor een hoekbank. Is het van een bepaald merk ofzo? Ih midden-segment kun je zeker een wat compactere hoekbank vinden, en dan ook stoffen waar je vrij uit kunt kiezen. Voor ca. begin 2000 euro. Heb onlangs ih Alexandrium in Rotterdam ook bij bijna iedere winkel wel zo’n model gespot met van die tweed stoffen

1 like