Interieurtopic #2 (Deel 1)

Lichtgrijs! Ben wel blij met de uitslag haha want ik vind donkergroen denk ik ook het mooist.

1 like

Ik vind het moeilijk stemmen als ik geen idee heb hoe de rest van je huis eruit gaat zien :joy: qua meubels, stijl, sfeer, kleuren
 Nu word er gestemd op ‘welke kleur vind ik het mooist’ maar denk dat het een belangrijkere vraag is ‘welke kleur past het best in jou interieur’ :sweat_smile:

De rest is strak/scandinavisch met zwarte keuken, zwarte stalen deur etc, beetje wat nu hip is zeg maar :stuck_out_tongue: er zit verder nog weinig kleur in dus dat wil ik gaan creëren met bank, kleed, schilderijen etc. Muren worden vooralsnog lichtgrijs

1 like

Wij hebben ook een donkergroene bank, blij mee!

Haha oké dit geeft wel een redelijk beeld! Dan heb ik gestemd op oudroze. Denk dat de kleur warm zal staan maar dat het ook mooi is in de ruimte om een gekleurd item te hebben. En denk dat mooi past bij het zwarte staal, dat het een geheel is.

Waar is de bank van als ik vragen mag? De kleurtjes zijn echt super mooi!

Fest Amsterdam!

1 like

We hebben gisteren onze muur geverfd en vorige week onze woonkamer omgedraaid qua indeling en eeeiiiindelijk heb ik het gevoel dat het wat wordt hier, na meer dan een jaar.

4 likes

Kleine vraag: hebben jullie binnendeuren aan de binnen en buitenkant dezelfde kleur?

Volgens mij is dit heel ‘normaal’ en logisch, om de deuren aan de binnen- en buitenkant dezelfde kleur te verven. Mijn vriend wil echter de deuren in de hal allemaal dezelfde kleur verven en dan de andere kant de kleur bijpassend aan de ruimte. En hij vind dit heel ‘normaal’ en logisch. En omdat hij dit zo normaal vind (en ik dus raar) ben ik in de war over mijn eigen gedachten hierover.

Het kan allebei, dus doe waar jullie je goed bij voelen!

De meeste mensen hebben deuren aan beide kanten dezelfde, net zoals de meeste mensen hun deuren gewoon wit hebben, dan is de keus niet zo moeilijk. Maar het kan zeker anders, je zult het immers pas in elke ruimte afzonderlijk zien. Ik vind het wel een leuk idee, om zo echt de sfeer van een ruimte te kunnen meenemen, en niet die standaard witte vlakken wat een deur soms kan zijn als je de muren saust in een afwijkende kleur.

Maar jullie moeten er uiteraard beide blij mee zijn!

1 like

Help! Ik weet dat dit onderwerp al vaker is besproken, maar ik zie echt door de bomen het bos niet meer :see_no_evil:

Wij hebben dus net een appartement gekocht en alles moet geschilderd worden. Nu hoor en lees ik zoveel verschillende meningen over “wat in welke kleur moet”. Nu gaan we dat natuurlijk zelf beslissen, maar aangezien ik het dus niet meer kan volgen toch even een polletje/hulplijn:

In welke kleur heb je jouw kozijnen geverfd?

• RAL 9010
  • RAL 9016
  • RAL 9001
  • wit
  • andere kleur, namelijk

0 stemmers

In welke kleur heb je de muren (wit) geverfd?

• RAL 9010
  • RAL 9016
  • RAL 9003
  • wit
  • andere kleur, namelijk

0 stemmers

In welke kleur heb je het plafond geverfd?

• RAL 9010
    • RAL 9016
    • RAL 9003
    • wit
    • andere kleur, namelijk

0 stemmers

Heb je jouw muren en plafond dezelfde kleur gegeven?

• ja
  • nee

0 stemmers

1 like

Heeft iemand tips voor merken die toffe klokken hebben? Ik hou wel van minimalistisch, dus geen romeinse cijfers en gekkigheid.
Heb zelf al toffe gezien van karlsson en zuiver maar ben er nog niet helemaal uit.

1 like

ja haha wij hebben in ons huidige (huur)huis diarreegroene kozijnen :nauseated_face:
mooi is het niet, maar het zorgt er wel voor dat we nu pas voor het eerst over dit soort dingen na (moeten) denken!

Ooh en nu ik de resultaten zie, bedenk ik de volgende vraag nog:

Zijn de kozijnen dezelfde kleur als de muren (bijv. beiden wit of RAL 9010)

• ja
  • nee

0 stemmers

Misschien iets heel anders maar wij gaan al onze raamkozijnen binnenkort RAL 7021 laten schilderen, zwartgrijs, zelfde kleur als het raamkozijn. De interieurstylist die hier is geweest raadde dat aan omdat het het uitzicht mooi zou omkaderen. Heb er al vet veel zin in haha, ze zijn nu nog RAL 9016.

2 likes

Bedoel je zelfde als het raamkozijn buiten? Of
2x raamkozijn :joy:

Lijkt me zooo mooi, maar die komt op mn lijstje voor ons echte huis ooit. we hebben nu een appartement gekocht en vrees dat zo’n keuze niet zo mooi tot zn recht komt. Anders had ik het wel geweten! Lijkt me prachtig :raised_hands: (dus ben jaloers haha)

Bij ons komt de schilder morgen en die gaat onze deuren zwartgrijs schilderen! Ze zijn nu nog lichtgroen en ben zo blij als dat groen overal verbannen is! Heb in Paint al zitten uitproberen hoe het wordt en denk dat het echt heel vet wordt!

Kozijnen houden we allemaal wit, 9010, omdat we zwarte jaloezieën ervoor krijgen.

3 likes

Vraagje:
Net verhuisd en nog heel kaal in deze hoek.
Met welke kleuren kussens zouden jullie meer sfeer brengen?
En alleen effen, of evt. ook prints?

Ik hou normaal van pastel, lila (zou je niet zeggen)

Foto weg

De bank is grijs/groen
Gordijnen grijs/beige (“kiezel” :rofl:)

Deze muur wit. Muren tegenover zijn lichtgroen (tranquil dawn) en blauw (denim drift).
Komt tzt nieuwe salontafel (centen zijn op)

[/details]

3 likes

Ik denk dat mooie groentinten wel tof zijn, maar wat ook zou helpen is planten neerzetten en ophangen in die hoek.

5 likes

Oh sorry ik bedoelde zelfde kleur als de vensterbank :smiley:

1 like

De kozijnen (ijzer) van de binnen deuren in mijn huurhuis heb ik pas geverfd (ral9010) en dat was de beste keuze ooit. Sommige deuren hadden dezelfde kleur als het kozijn en die heb ik ook geverfd. Nu prachtig een geheel.

8 likes

By Boo heeft ook leuke klokken, wij hebben deze:

3 likes