Interieurtopic #2 (Deel 1)

Vraagje:
Net verhuisd en nog heel kaal in deze hoek.
Met welke kleuren kussens zouden jullie meer sfeer brengen?
En alleen effen, of evt. ook prints?

Ik hou normaal van pastel, lila (zou je niet zeggen)

Foto weg

De bank is grijs/groen
Gordijnen grijs/beige (“kiezel” :rofl:)

Deze muur wit. Muren tegenover zijn lichtgroen (tranquil dawn) en blauw (denim drift).
Komt tzt nieuwe salontafel (centen zijn op)

[/details]

3 likes

Ik denk dat mooie groentinten wel tof zijn, maar wat ook zou helpen is planten neerzetten en ophangen in die hoek.

5 likes

Oh sorry ik bedoelde zelfde kleur als de vensterbank :smiley:

1 like

De kozijnen (ijzer) van de binnen deuren in mijn huurhuis heb ik pas geverfd (ral9010) en dat was de beste keuze ooit. Sommige deuren hadden dezelfde kleur als het kozijn en die heb ik ook geverfd. Nu prachtig een geheel.

8 likes

By Boo heeft ook leuke klokken, wij hebben deze:

3 likes

Ik: eerst maar eens de basis neer zetten en dan komen de accessoires wel
En dan kom ik hier advies vragen over een kleed enzo.
Iedereen: ja goed idee

Ook ik:
Iemand die ik ken doet bijna nieuw kleed weg in de stijl die ik al een poos heel graag wil en ik denk dat het goed zal passen.
Ik koop dus een kleed voor ik de sleutel in handen heb :joy:

9 likes

Zo herkenbaar! Had mega veel interieur spullen gekocht voordat ik überhaupt de sleutel kreeg. Kon ook niet wachten totdat de vloer lag want kon ik alles gaan neerleggen en plaatsen. En pakte allemaal prima uit, dus dat kleed van jou ook! Heerlijk al voorgenieten.

1 like

Wat een prachtige vloer heb je!

1 like

Puur als tip hoor: vind je het niet mooier om de kozijnen zwart te laten schilderen zodat de jaloezieën er beter bij passen? Wij hebben dit zelf ook en ben daar heel blij mee, witte kozijnen en zwarte jaloezieën vind ik zelf altijd een beetje gek. Nu valt het mooi weg in elkaar.

2 likes

Wat mooi zeg! Dat ga ik ook doen. Ik heb precies dezelfde kozijnen en vind ze zo lelijk. Heb je eerst geschuurd?

1 like

Dank je wel :pray:t3:

Was mijn enige wens voor als ik mijn “grote mensen huis” ooit kocht:
Houten vloer, “chocolade” kleur (?) - als in bruin zonder rood/oranje tint - in Hongaarse punt gelegd.

Wel rib uit mijn lijf ahum en kon eerst niet zwevend gelegd worden moeilijk moeilijk. Plus wat onderhoudsgevoelig maar wel heel blij mee!

Ik heb zwarte jaloezieën en witte kozijnen,
Vind dat prima kunnen. Ik houd juist niet van zwarte kozijnen, in mijn woonkamer wordt het dan heel hard en dat wilde ik niet

1 like

Prachtig! Ik zou nog een (rond) vloerkleed bij de bank leggen.

Sissyboy heeft ook mooie kussens met botanische prints.

Wij ook, vind het totaaaal niet storend. Niet eens over nagedacht, haha!

1 like

Mooi! Was dat lastig om te doen?

We gaan nu sowieso alleen de bewegende kozijnen laten doen, zodat al het groen weg is, de rest is al wit, dus daarom maken we die nu ook wit, misschien in de toekomst wel alles zwart, maar even faseren. Kunnen we nu ff zien hoe het eruit ziet met die zwarte jaloezieën! Denk dat het niet gek zal staan, maar zou alles zwart ook mooi vinden.

1 like

OJA het kleed:

Met de bank (maar dan met nog een zitting extra in t midden):

Op een licht whitewash extra brede ‘eiken’ pvc vloer.

IKKANNIETWACHTEN🥶

3 likes

Minimalistisch klok van kurk (ook in het zwart)

Deze heb ik zelf, je kunt hem neerzetten in de houder, maar ook aan de muur hangen. De cijfers zijn eruit gesneden, dus licht valt erdoorheen.

1 like

Of een flip klok? Die vind ik ook wel vet. (en makkelijker af te lezen).

1 like

Ah ja dat is dan inderdaad een makkelijkere oplossing! Geen groen is sowieso een hele vooruitgang :clap:t3:

@Lidcactus @Blush het moet natuurlijk ook je smaak zijn maar ik ben heel blij dat wij het wel gedaan hebben! Het past nu mooi bij elkaar en steekt niet zo af. Was eerst ook niet in mij opgekomen maar mijn schoonvader (schilder) en de persoon die ons interieurontwerp maakte gaven ons die tip. Dacht eerst ook dat het heel donker/hard zou worden maar dat is gelukkig niet zo.