Interieurtopic #2 (Deel 1)

Ik: eerst maar eens de basis neer zetten en dan komen de accessoires wel
En dan kom ik hier advies vragen over een kleed enzo.
Iedereen: ja goed idee

Ook ik:
Iemand die ik ken doet bijna nieuw kleed weg in de stijl die ik al een poos heel graag wil en ik denk dat het goed zal passen.
Ik koop dus een kleed voor ik de sleutel in handen heb :joy:

9 likes

Zo herkenbaar! Had mega veel interieur spullen gekocht voordat ik überhaupt de sleutel kreeg. Kon ook niet wachten totdat de vloer lag want kon ik alles gaan neerleggen en plaatsen. En pakte allemaal prima uit, dus dat kleed van jou ook! Heerlijk al voorgenieten.

1 like

Wat een prachtige vloer heb je!

1 like

Puur als tip hoor: vind je het niet mooier om de kozijnen zwart te laten schilderen zodat de jaloezieƫn er beter bij passen? Wij hebben dit zelf ook en ben daar heel blij mee, witte kozijnen en zwarte jaloezieƫn vind ik zelf altijd een beetje gek. Nu valt het mooi weg in elkaar.

2 likes

Wat mooi zeg! Dat ga ik ook doen. Ik heb precies dezelfde kozijnen en vind ze zo lelijk. Heb je eerst geschuurd?

1 like

Dank je wel :pray:t3:

Was mijn enige wens voor als ik mijn ā€œgrote mensen huisā€ ooit kocht:
Houten vloer, ā€œchocoladeā€ kleur (?) - als in bruin zonder rood/oranje tint - in Hongaarse punt gelegd.

Wel rib uit mijn lijf ahum en kon eerst niet zwevend gelegd worden moeilijk moeilijk. Plus wat onderhoudsgevoelig maar wel heel blij mee!

Ik heb zwarte jaloezieƫn en witte kozijnen,
Vind dat prima kunnen. Ik houd juist niet van zwarte kozijnen, in mijn woonkamer wordt het dan heel hard en dat wilde ik niet

1 like

Prachtig! Ik zou nog een (rond) vloerkleed bij de bank leggen.

Sissyboy heeft ook mooie kussens met botanische prints.

Wij ook, vind het totaaaal niet storend. Niet eens over nagedacht, haha!

1 like

Mooi! Was dat lastig om te doen?

We gaan nu sowieso alleen de bewegende kozijnen laten doen, zodat al het groen weg is, de rest is al wit, dus daarom maken we die nu ook wit, misschien in de toekomst wel alles zwart, maar even faseren. Kunnen we nu ff zien hoe het eruit ziet met die zwarte jaloezieƫn! Denk dat het niet gek zal staan, maar zou alles zwart ook mooi vinden.

1 like

OJA het kleed:

Met de bank (maar dan met nog een zitting extra in t midden):

Op een licht whitewash extra brede ā€˜eiken’ pvc vloer.

IKKANNIETWACHTEN🄶

3 likes

Minimalistisch klok van kurk (ook in het zwart)

Deze heb ik zelf, je kunt hem neerzetten in de houder, maar ook aan de muur hangen. De cijfers zijn eruit gesneden, dus licht valt erdoorheen.

1 like

Of een flip klok? Die vind ik ook wel vet. (en makkelijker af te lezen).

1 like

Ah ja dat is dan inderdaad een makkelijkere oplossing! Geen groen is sowieso een hele vooruitgang :clap:t3:

@Lidcactus @Blush het moet natuurlijk ook je smaak zijn maar ik ben heel blij dat wij het wel gedaan hebben! Het past nu mooi bij elkaar en steekt niet zo af. Was eerst ook niet in mij opgekomen maar mijn schoonvader (schilder) en de persoon die ons interieurontwerp maakte gaven ons die tip. Dacht eerst ook dat het heel donker/hard zou worden maar dat is gelukkig niet zo.

Nee, goed schoon gemaakt met st.marc en dan met (ja klinkt stom) zijdeglans metaallak voor buiten van Wijzenol voor de kozijnen. Met een kwastje opgezet, niet te dik ivm lopers. 2x gedaan en was het perfect.
De deuren heb ik met flexa strak in de lak binnenlak (ook zijdeglans) gedaan. Met een rollertje die daarvoor geschikt is. Ook 2x gedaan. Mijn buurvrouw had mij dat aangeraden en is dus prima gelukt. :ok_hand:

@Krabsalade ging heel prima met wat geduld. In 2 dagen alles gedaan. 7 kozijnen en 4 deuren. Andere deuren waren wel wit en je ziet het verschil niet.

2 likes

Top! Ik weet al wat ik komend weekend ga doen :smiley:

1 like

Succes! :ok_hand:

1 like

Mondaine (ook mooie horloges)

1 like

Mooi, goeie koop! Kun je eindeloos combineren. Neem een kleur uit het kleed, en werk met de kleur familie:
Blauw: allerlei kleuren donkerblauw, vergrijsd blauw, lichtblauw
Groen: Saliegroen staat prachtig
Roze: oud roze, maar ook bordeauxrood.
Bruin/Geel: Donkerbruin, mostergeel, creme.
Staat allemaal.

5 likes