Interieurtopic #2 (Deel 1)

Ik kies dan altijd gewoon iets dat in de aanbieding is. Het is wel belangrijk dat je matte verf kiest als je hetzelfde effect wil krijgen als met f&b

1 like

Hij is er al heeeel lang. Ik heb hem zelf al 4 jaar.

1 like

Ik vond zelf de verf van Histor prettiger verven dan de verf van Karwei, die van Histor dekte wat makkelijker met één laag en was makkelijker rollen. Zit er allebei alsnog prima op hoor, dus zou vooral naar aanbiedingen kijken.

Ik heb Card Room Green van Farrow & Ball in de woonkamer.

Samenvatting

28 likes

Ik ga volgende week verven in de kleur Comfort, heb echt een uur voor alle kleuren gestaan maar dit gaat hem worden. Wel spannend! Maar mijn foto’s volgen nog

Volgens mij net een tikje donderder dan Vallei van @puntjes

@Velours Oeh Kasteel is ook een mooie kleur zeg!

7 likes

Alvast sorry voor de slechte foto’s…

13 likes

Foto’s van Enter my Attic, die deelt altijd heel veel kleurinspiratie op haar Instagram: https://www.instagram.com/enter_my_attic/

Dus mocht je van kleur houden, aanrader!

1 like

Mooi! Wij hebben zoiets in de slaapkamer, echt een mooie diepe kleur.

Mooie keuze! Ik ben benieuwd hoe het uitpakt! Veel succes!

@Canvastas wel een super gaaf idee met die 2 vlakken zo. Heel tof!

Ik heb Kostuum van Gamma in mijn woonkamer. Deze afbeelding had ik opgeslagen op pinterest:

9 likes

Tadaa! Heel blij mee :heart_eyes:

Little Green’s Harley Green op de muur trouwens

Hier beter te zien

31 likes

Mooie vaas op je eerste foto!

2 likes

dankjewel! Ik heb ze bij Eijerkamp gekocht maar volgens mij zijn ze daar niet meer te koop.
Het zijn de Duverger Salontafels. Ik kwam wel deze tegen via Google, volgens mij zijn dit exact dezelfde (ken de site alleen niet).

1 like

Ik ga mijn slaapkamer opnieuw doen en wil naar lichte terracotta kleuren.
Ik denk aan zoiets:

Dit is Pyramide van de kleurkaartjes van Praxis in Flexa Creations extra mat, staat erbij.

Heeft iemand goede verfkleurtips? De laatste keer dat ik een rozetint verf uitzocht was ik niet heel happy hoe prinsessenkamer dat uitviel, dus die fout maak ik niet graag nog eens.

7 likes

Ik ben op zoek naar versiering voor boven de eettafel, zoiets vind ik mooi. Iemand een idee waar ik dit kan vinden?

Edit: ik vind de tafel en stoelen ook prachtig dus als iemand daar nog een goede tip voor heeft. Bestel alles liever in de winkel dat ik het kan zien dan online of vanuit het buitenland(dit is een Oekrainse website)

De beste manier om verf te testen is echt kleurpotjes/samples bestellen en deze op je eigen muur te schilderen, en dan dit op verschillende momenten van de dag bekijken. Deze kleur op de foto is prachtig, maar het is in een ander huis en daarnaast een (bewerkte) foto. Echt alleen op je eigen muur kun je checken of het een goede kleur is. Zoals je al schrijft kan roze alle kanten op, en een te koele roze is heel erg prinsesserig ja haha.

Kleur is zo afhankelijk van hoeveelheid lichtinval enzovoort, maar ook kamer op het noorden/zuiden enzovoort. Vandaar dat je het echt op je muur moet smeren om het effect te zien.

Succes!

Ik vind het heel erg MADE.com & Westwing stijl aanvoelen, vooral de laatste. Heb je op die websites al gekeken?

1 like

Eens!
Ik was op zoek naar een kleur voor mijn woonkamer en ik vond de kleur die mijn ouders op de muur hadden erg mooi. Bij hun was het een in sommig licht warm grijs en in ander licht meer groenig. Bij mij leek het wel beige/zand. Echt blij dat ik eerst een stukje getest had.

Dat ben ik ook van plan, maar ik zoek nu vooral wat kleursuggesties zodat ik dat kan doen.

Dit soort stoelen zie je nu vaker ja. Al op Fonq gekeken? hier bijv in het groen ook: https://www.sissy-boy.com/homeland/donkergroene-velvet-stoel-00044997-154.html

@anon86562306 zoek je meer terra of oudroze?

Ik wilde ook zoiets, vond het best lastig. Heb nu Gentle Plum van Flexa, in de Flexa app kun je de hele Plum-lijn zien. Had bij nader inzien van mij ook een tint donkerder gemogen maar durfde Mild Plum destijds toch niet aan.

Heb helaas geen betere foto van de muur zelf, valt nu weg ivm het licht zie ik.

1 like