Je kan misschien wat kleurkaartjes mee naar huis nemen en deze op je muur plakken. Wat in de winkel de lichtste kleur leek, was bij ons thuis bijvoorbeeld erg donker.
Als je liever niet naar winkels wil kun je ook kleurtjes uitprinten of bijv uit een tijdschrift scheuren en ophangen. Als je de kleur goed vindt, Dan kun je later dat vel meenemen naar de winkel en dan daar matchen met een kleurstaal.
https://www.histor.nl/inspiratie/color-collections/alle-kleuren ik vond het mega lastig een kleur te kiezen voor de woonkamer. Uiteindelijk vond ik de histor site wel handig omdat je dan overzicht hebt in hoe de kleuren verlopen naar donkerder zodat je ook de ondertoon eigenlijk beter ziet ofzo? Dus als een kleur van een reeks drie tinten donkerder een oranje ondertoon heeft is dat bij de lichtere kleur ook wat meer. Eerder had je bij bouwmarkten ook kaartjes met zo’n verloop maar hebben ze nu niet meer, zo gek
Oh hele mooie kleuren zitten hiertussen!
Meer terra denk ik, maar weet het nog niet zeker.
Een lichte roze/beige en dan weet ik dus nog niet of ik een grijze of oranje ondertoon wil. Ik neig naar oranje ondertoon, maar heb wel een grijs bed en grijze gordijnen en 1 muur lichtgrijs behang. Dus misschien dat lichtoudroze toch wel beter matched dan.
Kleur mademoiselle van de roods is wel mooi
Ik denk dat ik dit al te donker vind. Wel een mooie kleur, dit is ongeveer m’n linnen ikea beddengoed.
Ik ben al een beetje inspiratie aan het opdoen voor ons volgende huis en ik vind een klassieke/moderne maar ook bijna hotelsfeer zo mooi. Iemand een idee hoe je die gouden lijnen doet? Al die sites die ik vind zijn steeds in een andere taal en vertaling van google zelf is vaak beetje onduidelijk.
Je bedoelt die lijnen op de muur achter het bed? Is dat goud of spiegel, glanzend, lastig te zien! Als je een beetje creatief bent, kun je vast ver komen met deco stickers, of lange latten die je op maat laat snijden?
Ik heb vandaag deze kaarsenhouder gekocht.
Nu wil ik wel graag wat extra kaarsjes erbij, maar heeft iemand een tip waar ik die kan vinden? Enige wat ik kan vinden is bij de Dille Kamille maar staat geen maat bij. Of een zoekterm? Zoek nu op smalle dinerkaars.
Dit kun je toch overal wel krijgen? Hema bijvoorbeeld of zijn ze zoveel dan standaard dinerkaarsen?
Ik denk dat je kerstboomkaarjes hiervoor nodig hebt!
Nee, Hema heb ik wel gekeken, deze die ik zoek zijn een stuk smaller aan de onderkant.
@Hendrik ah thanks! Op die zoekterm kom ik al meer tegen.
Abders zelf kaarsen onder iets bijsnijden met een mesje?
Wat een leuke! Waar heb je die gekocht?
Heb ze gekocht bij een lokale winkel (in Overijssel. Ze hebben wel een webshop volgens mij. Dit is hun Instagram:
@Flippie ah als je zou willen, heel graag! Vind die wel heel mooi qua kleur namelijk.
Sostrene grene heeft ook smalle!
Iemand die ik ken haalt haar dunne kaarsen altijd bij loods5!
Ik wil zo’n fotoplank van de IKEA in dezelfde kleur verven als m’n muur, heeft iemand dat weleens gedaan gewoon met de muurverf zelf? Wilde er eigenlijk niet speciaal nog andere verf voor kan gaan kopen en vind het ook wel mooi als die plank mat is. Maar vroeg me af of het goed pakt…
Dit idee zeg maar (niet mijn foto):
Zou je de diameter van de kaarsenstandaard eens willen meten? Ik heb smalle dinerkaarsjes van Rustik Lys, dan kan ik die ook wel even meten om te kijken of die passen. Die worden in heel veel winkels verkocht in een zakje met 6 stuks.
Ik zou het ook echt niet doen, latex muurverf is daar echt niet voor gemaakt, je hebt ook kans dat de verflaag helemaal los laat (zeker bij fineer). Dus idd: de juiste lak in de juiste kleur laten mengen.