Wij hebben drie jaar geleden toen we gingen samenwonen een simpele tweezitsbank gekocht, we woonden toen ook in een klein appartementje dus dat was daar prima. Inmiddels hebben we een koophuis en zijn we uitgekeken op dat bankje (hij zit ook niet super lekker). Wij zijn naar allerlei woonwinkels gegaan en hebben gewoon gekeken wat we mooi vinden, wat lekker zit en wat in onze woonkamer past. We hadden na een paar winkels wel een goed beeld van wat we wilden en welke prijs we ongeveer wilden uitgeven (max 1500).
Toen gingen we een paar weken terug op een saaie zondagmiddag nog even naar een winkel hier in de buurt waar onze twee favoriete banken stonden en toen hebben we de knoop doorgehakt. Uiteindelijk voor 1000 euro een hele leuke hoekbank gekocht. Hij wordt eind januari geleverd.
Wij hebben destijds gekozen voor een bank van ikea. Dit omdat we graag op korte termijn kinderen hoopten te krijgen en je deze hoes in de wasmachine kan stoppen. Als de kinderen wat groter zijn, en hopelijk minder knoeien hahahah, kopen we wel een duurdere bank.
Nee, superfijn juist. Dankjewel! Vandaag waren we dus bij een winkel waar iemand ons zou helpen (we hadden een vraag) en na 20 min. bog niet terug was. Zo stom was dat. Fijn om te horen dat jij een fijne ervaring had. Ik denk dat we daar dan snel gaan kijken. Toevallig zelfde omgeving
Wat veel reacties al. Super fijn! Dank jullie wel. Ik ga morgen mijn vriend maar even vertellen wat âdat ene forumâ zegt!
Toen wij gingen samenwonen hadden we niet veel budget en hebben we een mooie hoekbank (of eigenlijk bank met chaise longue) bij Leen Bakker gekocht. Kostte iets van 700-900 euro. Zat lekker en zag er prima uit voor toen, maar na 4-5 jaar zag ie er niet meer uit, haha en had ie kuilen.
Maarrr toen hadden we inmiddels wel budget om een duurdere bank uit te zoeken, toen eentje bij Goossens gekocht (rond de 2300 euro ofzo).
Je moet ergens op zitten en ergens mee beginnen. Ik vind starten met een goedkopere bank echt niet per se duurkoop.
Een meubel opnieuw laten bekleden is enorm duur, en vaak kom je zelfs bij de prijs van een nieuwe stoel. Meubelstof zelf is duur en voor een stoel tikt het aantal meters gauw aan, en daarnaast is de uurprijs van een vakman zoals stoffeerder gewoon hoog. Het kan een hele mooie manier zijn om tweedehands meubels nieuw leven in te blazen, of een dierbaar meubelstuk langer te kunnen gebruiken, maar om geld te besparen is het niet een goede optie.
Wil je dat ik met je meedenk qua stoelen? Wie weet vind ik iets anders moois, wel betaalbaar. Wat is je budget? En een fauteuil in lichte stof schrijf je, toch?
Ik wil er niet meer dan 500 euro aan uitgeven en ik zoek echt een stoel waar je in weg kan kruipen. Met een rugleuningen en zachte zijleuningen, waar je ook in kleermakerszit inpast of met een klein kind erbij en het liefst niet al te massief.
De kleur wil ik het liefst licht corduroy, zoiets: https://www.stoffen.net/170-fjord-23_bekledingsstof-koordlook-fjord-ecru.html
Het model van de stoel zelf maakt me niet zoveel uit, of heb ik nog niet echt een idee van, maar ik vind lichte pootjes mooier dan donkere.
Sorry, ik vind dit altijd wel leuke vragen, haha. Wie weet zit er niks voor je bij maar soms helpt zoiets ook weer om beter duidelijk te krijgen wat je wil.
Deze van IKEA schijnt ook heerlijk te zitten:
Dankjewel voor het zoeken! Die van Made had ik ook al bekeken maar ik vertrouw Made niet. Via hun site kun je ook kijken hoe de meubels bij kopers staan via Instagram zegmaar, en dan vind ik het gewoon een hele goedkope, niet lekker zittende uitstraling hebben. Die moby van Westwing vind ik nog het mooist en die zit dan gelijk weer helemaal aan de bovenkant van het budget en heeft geen ribstof zoals ik eigenlijk wel wens en zeker wil als ik zoveel geld ga uitgeven.
Het is niet makkelijk haha
Wowie!! Ja ik denk dat ik die kies! Dan heb ik m voor 419 in ribstof precies wat ik wil.
Dankjewel!
Wij hebben een ikea kivik bank, al 8 jaar denk ik. We willen al een tijdje een andere bank, maar door de verwisselbare hoezen hebben we de look steeds kunnen aanpassen. Ik wil zelf hierna het liefst weer ikea met losse hoezen, omdat ik van mezelf weet dat ik 1x in de twee jaar mijn interieur zat ben en een ander3 kleur oid wil. Met die hoezen gaat dat makkelijk. En heel belangrijk: ik knoei vaak en mijn kinderen nog vaker haha
Ik vind de Norsborg van Ikea heel lekker zitten! Volgens mij nog smaller dan die je hierboven linkte, maar weet dan niet of dit dan weer een voorbeeld van een model is die je niet mooi vindt haha.
Mijn ouders hebben deze als extra bankje in de woonkeuken staan ( maar zitten daar eigenlijk het meest) en ziet er na 2-3 jaar nog steeds prima uit. Ik ben zelf wel van de fijne chillbanken, dus dit is wel zoân soort bank die jou âomarmtâ haha.
Sorry, ik zie dat ik ben vergeten te reageren, maar mijn kaarsjes zijn 1,5 cm, dus dat gaat net niet lukken!
https://www.beliani.nl/tweezitsbank-fluweel-groen-lokka.html ken je deze al? ben ik erg blij mee (haal t straks weg)
Ja mijn vriend en ik hebben nu allebei een klippan en heel veel mensen hebben er iets op aan te merken. Ik heb een vriendin die mij altijd belachelijk maakt om mijn liefde voor die bank, maar ik heb hem nu zes jaar en kan er heerlijk op hangen, op slapen en zitten. Ik ga zo alle berichten hier doornemen met mijn vriend. Ik vind het zo moeilijk om een beslissing te nemen omdat ik de hele tijd bang ben het verkeerde te kiezen. Zeer vermoeiend. Maar alle reacties op mijn reacties zijn fijn, ook om te lezen waar mensen zelf over twijfelden/etc. Geeft toch een soort gevoel van dat het gewoon net is wat je wil en eigenlijk alles goed is zolang je er zelf blij mee bent.
Ah maakt niet uit, dankjewel voor het kijken!
@lijnewiets
Wij hebben thuis ook een kivik, die is nu zoân 4 jaar oud en heeft een verhuizing ook prima overleefd. In ons oude huis konden we alleen ikea-banken omdat dat de enige banken waren die ikn delen naar boven getild konden worden. Ik ben er nog steeds heel blij mee, vooral omdat je de hoes kan wassen. Nu in het nieuwe huis hebben we er wel pootjes onder gezet, en we gaan misschien nog een andere hoes bestellen.
Ik heb 'm in mijn studio waar ik alleen in woon en zit/lig er zelf heerlijk op! En omdat ie maar 1,50 meter is past ie echt precies waar ik hem hebben wilde. Hij blijft ook heel mooi, nooit blijvende vlekken.
Met zijn tweeĂ«n zit je wel dicht bij elkaar haha maar daâs ook prima. Je kunt er niet helemaal in wegzakken zoals bij een grote bank maar die verwachting had ik ook niet.
Succes met de keuze!
Dit is zo herkenbaar haha. Wij wonen ook nieuwbouw en tegenover ons ook. Grote tweekappers aan de overkant met echt zoân luxe afwerking en prachtige steen (vind ik). En wij hebben heeeel lang gedacht dat het bowudeuren waren⊠knal fluor geel/oranje/groen etc.
En toen werd het opgeleverd en bleek dit de officiële deur haha.
Maar van de welstand moet de deur blijven voor een x aantal jaar ofzo?
Iedereen van âde overkantâ die ik spreek vind de deuren afzichtelijk
Kunnen niet wachten tot er een andere in mag haha
Wij hebben de vaatwasser naast de gootsteen geplaatst. We konden dat kastje eruit halen en dan de vaatwasser op die plek zetten. Dacht wel dat bij ons al wat aansluitingen aanwezig waren voor een vaatwasser.