Interieurtopic #2 (Deel 1)

Ja mijn vriend en ik hebben nu allebei een klippan en heel veel mensen hebben er iets op aan te merken. Ik heb een vriendin die mij altijd belachelijk maakt om mijn liefde voor die bank, maar ik heb hem nu zes jaar en kan er heerlijk op hangen, op slapen en zitten. Ik ga zo alle berichten hier doornemen met mijn vriend. Ik vind het zo moeilijk om een beslissing te nemen omdat ik de hele tijd bang ben het verkeerde te kiezen. Zeer vermoeiend. Maar alle reacties op mijn reacties zijn fijn, ook om te lezen waar mensen zelf over twijfelden/etc. Geeft toch een soort gevoel van dat het gewoon net is wat je wil en eigenlijk alles goed is zolang je er zelf blij mee bent.

3 likes

Ah maakt niet uit, dankjewel voor het kijken!

@lijnewiets
Wij hebben thuis ook een kivik, die is nu zo’n 4 jaar oud en heeft een verhuizing ook prima overleefd. In ons oude huis konden we alleen ikea-banken omdat dat de enige banken waren die ikn delen naar boven getild konden worden. Ik ben er nog steeds heel blij mee, vooral omdat je de hoes kan wassen. Nu in het nieuwe huis hebben we er wel pootjes onder gezet, en we gaan misschien nog een andere hoes bestellen.

3 likes

Ik heb 'm in mijn studio waar ik alleen in woon en zit/lig er zelf heerlijk op! En omdat ie maar 1,50 meter is past ie echt precies waar ik hem hebben wilde. Hij blijft ook heel mooi, nooit blijvende vlekken.
Met zijn tweeën zit je wel dicht bij elkaar haha maar da’s ook prima. Je kunt er niet helemaal in wegzakken zoals bij een grote bank maar die verwachting had ik ook niet.

Succes met de keuze! :slight_smile:

1 like

Dit is zo herkenbaar haha. Wij wonen ook nieuwbouw en tegenover ons ook. Grote tweekappers aan de overkant met echt zo’n luxe afwerking en prachtige steen (vind ik). En wij hebben heeeel lang gedacht dat het bowudeuren waren… knal fluor geel/oranje/groen etc.
En toen werd het opgeleverd en bleek dit de officiële deur haha.
Maar van de welstand moet de deur blijven voor een x aantal jaar ofzo?

Iedereen van “de overkant” die ik spreek vind de deuren afzichtelijk :sweat_smile::see_no_evil:
Kunnen niet wachten tot er een andere in mag haha

4 likes

Wij hebben de vaatwasser naast de gootsteen geplaatst. We konden dat kastje eruit halen en dan de vaatwasser op die plek zetten. Dacht wel dat bij ons al wat aansluitingen aanwezig waren voor een vaatwasser.

1 like

Waarom doe je hem niet rechts naast de gootsteen? Daar heb je elektra en water.

Je kan ook zo’n halve nemen, dan kun je hem ook gewoon in een kastje zetten!

1 like

Heb je al eens onder de plint van de keuken gekeken of daar nog ergens extra stopcontacten zitten? Naast het zwarte aanrecht lijkt inderdaad wel het meest logisch, zit er ergens verderop op die muur ook geen stopcontact dat je kan gebruiken?

Als je een degelijk verlengsnoer neemt (vooral opletten op de maximale hoeveel watt die je er op mag aansluiten, hoe hoger hoe dikker de kabel is, anders heb je kans op oververhitting/brand) moet dat wel kunnen.

1 like

Volgens mij gaan die in een normaal stopcontact!
@Flamoes jij had zo’n halve vaatwasser toch? Gaan die in een gewoon stopcontact?

Ja bij mij wel. Ik had hem gewoon in een verlengsnoer. Je hebt alleen een afvoer nodig dus wij hadden een Y splitsing gemaakt op de wasmachine afvoer (wasmachine was in de keuken). Kan ook onder de gootsteen.

1 like

Weet iemand waar je mooie katoenen dekbedovertrekken kan kopen met maat 150x200? Het is voor m’n verzwaringsdeken. Op H&M hadden ze ze blijkbaar, maar alles uitverkocht.

Edit: gevonden op Ali!

Geen antwoord op je vraag, maar welke tafel heb je gekocht (en waar)? Ik wil een ronde en mijn vriend niet, maar juist weer een rechthoekige. Eventuele middenweg/compromis is dus ovaal. :laughing:

is er niet iemand in jou omgeving die dit (makkelijk) kan (evt tegen een vergoeding). Mijn moeder kan bijvoorbeeld zelf kussen en zittingen stofferen en ik heb het ook eens zelf gedaan met de hand. Niet supermooi en best een rotklus, maar tegelijkertijd ook heel leuk dat ik het zelf heb gedaan. Misschien een leuke corona activiteit?

edit: sorry zie dat je er al een hebt gekozen haha

Ben wel benieuwd, ik wacht je foto af! Dankjewel!

1 like

ja ik kreeg die offerte van het stofferen! 1200 euro!!! kanonneeeeee dus nee dat wordt m niet.
Die stoel die ik gekozen heb vindt mijn vriend wel weer aardig duur, hij zei van “ja je gaat van ik ga een stoel op marktplaats kopen en opknappen naar een stoel van 500 euro” en dat is ook zo haha. Dus ik ga die stoel van zitmaxx 24 nov uitproberen en als ik het echt wil tsja dan wil ik het maar ik blijf ook MP en verkoopfacebooks in de gaten houden!

2 likes

Ik wil zoooo graag de muren van onze slaapkamer donkerblauw maken, maar m’n vriend blijft twijfelen omdat we een zwarte boxspring hebben. En ja contrast met een lichter bed zou veel mooier zijn, maar grrrr I want it. :triumph:

Haha die zag ik ook al en vond ie redelijk oke, maar ik wil meer dit:

Als je het zo ziet heeft de kleur van het dekbed veel meer invloed op de uiteindelijke uitstraling dan het bed zelf. Misschien dat je hem zo kan overtuigen?

9 likes