Wat gebruik je om een houten kast donkerder te kleuren, zoals op dit plaatje? In Engelstalige diy artikelen gaat het over een “stain”. Maar in het Nederlands vind ik beits, houtolie of wax. Heeft iemand dit eerder gedaan?
Ja, heb ik gedaan en ziet er prima uit. Even goed opschuren en vetvrij maken en dan met een rollertje er overheen. Hangt al goed een jaar aan de muur en gaat nog helemaal prima!
Als ik het goed heb is beitsen de kleur veranderen, olie onderhouden en wax beschermen.
Ja ik heb laatst mijn plinten allemaal opnieuw geverfd hiermee. Echt veel verschillende kleuren had dit merk (maar huismerken zijn ook prima natuurlijk)
Deze kwam ik net ook al tegen. Oke, dan weet ik zeker dat ik iets als dit kan kopen!
Heb volgende week een weekje vrij van mijn werk genomen om allemaal klusjes in huis af te ronden die nog liggen. Voor de gang ga ik twee Ivarkasten kopen en een mooi kleurtje geven
Hoe hebben jullie je bank gekozen?
Ik ga samenwonen met mijn vriend (super snel gegaan opeens en we krijgen de sleutel over twee weken). Nou wonen wij nu allebei klein en hebben een ikea klippan, maar waar we naartoe gaan is meer ruimte. We hebben al wel gekeken maar vinden het lastig.
We willen graag een bank die fijn zit maar we ook op kunnen relaxen/hangen dus met zo’n langer gedeelte. Maar we twijfelen heel erg over wat handig is. Kopen we nu een bank van een merk (en welke dan) en geven we er veel geld aan uit maar het is het waard. Of gaan we voor een iets goedkopere, maar wordt dat dan uiteindelijk duurkoop?
We hebben al op wat banken gezeten en alles, maar vinden het dus zoals ik al zei nogal ingewikkeld.
De oplossing van mijn vriend was dit: ‘kun je het niet op dat forum van je vragen? Daar weten ze toch alles?’ Dus bij dezen. Hoe hebben jullie je bank gevonden en hoeveel hebben jullie er aan uitgegeven (als je dat wil zeggen) en heb je tips en/of afraders?
heeft iemand toevallig wel eens een meubelstuk zelf opnieuw laten bekleden en wat was je eraan kwijt?
Ik zoek een mooie stoel om in weg te kruipen in een lichte kleur, qua stof wil ik teddy of curduroy. alleen omdat dat zo in is betaal je nu de hoofdprijs. Ik dacht ik kan op MP een lelijke print oorfauteuil halen door een meubelmaker opnieuw laten kleden.
MP persoon blij, ik blij, meubelmaker blij.
Wij hebben voor onze tafel Monocoat Olie gebruikt. Eerst schuren, daarna verzadigen met water en vervolgens de tweecomponenten olie (snap de naam monocoat daarom ook niet haha) erop smeren. Dat laten intrekken (kan je nog mee spelen qua effect) en vervolgens eraf halen met een doek. De tafel is nu helemaal onze tint en heel goed beschermd tegen kringen en vlekken. Echt top spul.
@lijnewiets En toch is het volgens mij ook een beetje geluk/pech hebben. Onze bank hebben we al 7 jaar en hij is nog helemaal goed. Was destijds 500 bij leenbakker. Ik vind m overigens niet meer mooi, maar dat is een ander verhaal.
Ik zou gewoon heel veel bekijken en testen (bonustip: ga meteen bij opening van de winkel, scheelt zoveel in de drukte!)
Oeh dit ga ik ook nog even opzoeken, dankjewel voor de tip!
Ik wil kaarten ophangen aan de muur, maar ik weet niet zo goed wat handig is. Het is een gekleurde muur met licht structuur en ik weet dat bijvoorbeeld buddies vlekken achterlaten, maar weet niet wat een andere optie is. En ik wil niet met lijstjes werken en boren oid. Heeft iemand tips hoe ik ze het beste op kan hangen zonder dat je er iets van ziet als je ze weghaalt?
Wij hebben drie jaar geleden toen we gingen samenwonen een simpele tweezitsbank gekocht, we woonden toen ook in een klein appartementje dus dat was daar prima. Inmiddels hebben we een koophuis en zijn we uitgekeken op dat bankje (hij zit ook niet super lekker). Wij zijn naar allerlei woonwinkels gegaan en hebben gewoon gekeken wat we mooi vinden, wat lekker zit en wat in onze woonkamer past. We hadden na een paar winkels wel een goed beeld van wat we wilden en welke prijs we ongeveer wilden uitgeven (max 1500).
Toen gingen we een paar weken terug op een saaie zondagmiddag nog even naar een winkel hier in de buurt waar onze twee favoriete banken stonden en toen hebben we de knoop doorgehakt. Uiteindelijk voor 1000 euro een hele leuke hoekbank gekocht. Hij wordt eind januari geleverd.
Wij hebben destijds gekozen voor een bank van ikea. Dit omdat we graag op korte termijn kinderen hoopten te krijgen en je deze hoes in de wasmachine kan stoppen. Als de kinderen wat groter zijn, en hopelijk minder knoeien hahahah, kopen we wel een duurdere bank.
Nee, superfijn juist. Dankjewel! Vandaag waren we dus bij een winkel waar iemand ons zou helpen (we hadden een vraag) en na 20 min. bog niet terug was. Zo stom was dat. Fijn om te horen dat jij een fijne ervaring had. Ik denk dat we daar dan snel gaan kijken. Toevallig zelfde omgeving
Wat veel reacties al. Super fijn! Dank jullie wel. Ik ga morgen mijn vriend maar even vertellen wat ‘dat ene forum’ zegt!
Toen wij gingen samenwonen hadden we niet veel budget en hebben we een mooie hoekbank (of eigenlijk bank met chaise longue) bij Leen Bakker gekocht. Kostte iets van 700-900 euro. Zat lekker en zag er prima uit voor toen, maar na 4-5 jaar zag ie er niet meer uit, haha en had ie kuilen.
Maarrr toen hadden we inmiddels wel budget om een duurdere bank uit te zoeken, toen eentje bij Goossens gekocht (rond de 2300 euro ofzo).
Je moet ergens op zitten en ergens mee beginnen. Ik vind starten met een goedkopere bank echt niet per se duurkoop.
Een meubel opnieuw laten bekleden is enorm duur, en vaak kom je zelfs bij de prijs van een nieuwe stoel. Meubelstof zelf is duur en voor een stoel tikt het aantal meters gauw aan, en daarnaast is de uurprijs van een vakman zoals stoffeerder gewoon hoog. Het kan een hele mooie manier zijn om tweedehands meubels nieuw leven in te blazen, of een dierbaar meubelstuk langer te kunnen gebruiken, maar om geld te besparen is het niet een goede optie.
Wil je dat ik met je meedenk qua stoelen? Wie weet vind ik iets anders moois, wel betaalbaar. Wat is je budget? En een fauteuil in lichte stof schrijf je, toch?
Ik wil er niet meer dan 500 euro aan uitgeven en ik zoek echt een stoel waar je in weg kan kruipen. Met een rugleuningen en zachte zijleuningen, waar je ook in kleermakerszit inpast of met een klein kind erbij en het liefst niet al te massief.
De kleur wil ik het liefst licht corduroy, zoiets: https://www.stoffen.net/170-fjord-23_bekledingsstof-koordlook-fjord-ecru.html
Het model van de stoel zelf maakt me niet zoveel uit, of heb ik nog niet echt een idee van, maar ik vind lichte pootjes mooier dan donkere.
Sorry, ik vind dit altijd wel leuke vragen, haha. Wie weet zit er niks voor je bij maar soms helpt zoiets ook weer om beter duidelijk te krijgen wat je wil.
Deze van IKEA schijnt ook heerlijk te zitten: