Interieurtopic #2 (Deel 1)

Ik ben opzoek naar een mooie grote schaal voor fruit. Het liefst keramiek maar dan niet te glanzend

Wij hebben 1 oven van ca 60 cm breed en een combi-oven/magnetron van dezelfde afmeting.
Voor ons is het wel handig als je bijvoorbeeld 2 pizza’s tegelijk of ovenfrietjes én ovenhapjes/ vissticks ed wil klaarmaken.

Laatst nog een lasagne in de ene oven en in de andere bakten we foccacia’s af. Het ligt er inderdaad aan hoeveel en hoe uitgebreid je kookt, anders voldoet 1 grote oven denk ik prima.

1 like

@Merel, @Maanzaad & @anon89918470, dankjewel voor jullie antwoorden! Ik ben inderdaad team diner avonden met verschillende gerechten dus dan is twee ovens toch fijner. En dan zal dat speenvarken maar buiten op de grill moeten :yum::yum:.

3 likes

Hebben jullie tips voor goede matrassen met pocketvering (dat op aanraden van mijn fysio, ik heb veel last van mijn rug en nek/schouders)?

Ik heb zelf een oven van 80 cm (maat van de nis waar het fornuis in staat) en ik gebruik de losse combioven vaker omdat die véél sneller warm is. Het duurt minimaal een half uur voor hij op temperatuur is, en door de grote deur koelt de oven ook snel af. Mocht ik ooit een nieuw fornuis kopen (van bijv 90 cm) zou ik daarom altijd kiezen voor 2 ovens.

Het fijne is wel dat wanneer ik hem gebruik, ik vaak 2 dingen tegelijkertijd in de oven zet en hij dus minder lang aan hoeft te staan.

1 like

Heb je ook die van de Hema? Hoe bevalt ‘ie bij jou?

Ik heb er eentje van Amazon, die was iets goedkoper en ik wilde graag eentje van 8 kg! Ik heb trouwens een hoes via AliExpress besteld nu :-). Hoe vind je die van de HEMA?

1 like

Ik vind ‘m heel mooi en hij is niet te zwaar (veel zwaarder had ik echt niet gewild). Maar het is ook wel een beetje wennen, maar ik heb echt goede hoop dat het goed gaat komen! Ik heb ‘m nu tot op de helft liggen over mijn dekbed heen. Maar met een hoes wil ik wel zonder dekbed eronder. Ik heb het nl. snel te warm.

1 like

Wij hebben zelf een losse oven van 60 cm en ik vind hem echt te klein. Mijn vriend is kok en ik kook ook heel erg graag en wij komen vaak ruimte tekort. Op zich zouden twee kleine ovens ook prima voor ons zijn, maar mijn bakplaat is regelmatig ook te klein voor hetgeen ik wil bakken. Bij mijn ouders ben ik een oven van 90 cm gewend en dat vind ik wel prettiger werken.

Ah ja hier twijfel ik dus vaak over. Goed punt om mee te nemen.

1 like

Ja! Ik heb Shaded White van F&B laten mengen met Praxis eigen merk. Ze konden de naam niet vinden, maar het kleurnummer wel. Dus als je beide hebt moet het goed komen!

Het was maar een klein wandje maar ging helemaal prima en makkelijk.

3 likes

Ik had de kleur op Pinterest gevonden en daar stond 201 bij!

Pinterest

2 likes

Yess, succes!

1 like

Niet helemaal het juiste topic, maar wat vinden jullie fijne handdoeken. Komende week is mijn nieuwe badkamer hopelijk af en wil ik nieuwe bijpassende handdoeken, liefst ook nog oudroze en van zware kwaliteit

Hema!

3 likes

Ik vind die van Walra heel fijn, kun je ook af en toe voor sparen tijdens een spaaractie bij Etos.

Oeh heb je een foto van jullie muur? Waar hebben jullie die kleur? Heel benieuwd, heb de kleur opgezocht en vind hem heel mooi!

Hebben jullie tips voor gordijnen voor een klein raam en een soort dakraam? Dit gaat de babykamer worden dus we willen in ieder geval iets van verduisterende rolgordijnen maar ik vind een overgordijn voor het rechterraam wel mooi denk ik. Zo’n half gordijntje zoals op de foto is nogal tuttig maar tot op de grond is ook vreemd denk ik? Vanaf het plafond is ook een beetje gek met de balken en omdat de muren schuin zijn.

foto

3 likes

Dank! Dit zit er goed uit, mooie kwaliteit

1 like

Aan de ene kant love Yumeko maar het is wel echt prijzig vind ik. Ik heb een dekbedovertrekset van het merk en die krijg ik ook gewoon niet schoon. Ik heb die satijn finish maar die finish was al vrij gauw verwassen en ik vind het er nu - ook wanneer het net uit de wasmachine komt - vrij smoezelig uitzien.

Heeft iemand anders dat ook?

Edit: Ik kom net in mijn zoektocht https://vanmorgen.com/products/let-love-wool-duvet tegen. Kent iemand dit of een vergelijkbaar (duurzaam) merk?