Interieurtopic #2 (Deel 1)

Dankjewel voor het zoeken! Die van Made had ik ook al bekeken maar ik vertrouw Made niet. Via hun site kun je ook kijken hoe de meubels bij kopers staan via Instagram zegmaar, en dan vind ik het gewoon een hele goedkope, niet lekker zittende uitstraling hebben. Die moby van Westwing vind ik nog het mooist en die zit dan gelijk weer helemaal aan de bovenkant van het budget en heeft geen ribstof zoals ik eigenlijk wel wens en zeker wil als ik zoveel geld ga uitgeven.
Het is niet makkelijk haha

Wowie!! Ja ik denk dat ik die kies! Dan heb ik m voor 419 in ribstof precies wat ik wil.
Dankjewel!

3 likes

Wij hebben een ikea kivik bank, al 8 jaar denk ik. We willen al een tijdje een andere bank, maar door de verwisselbare hoezen hebben we de look steeds kunnen aanpassen. Ik wil zelf hierna het liefst weer ikea met losse hoezen, omdat ik van mezelf weet dat ik 1x in de twee jaar mijn interieur zat ben en een ander3 kleur oid wil. Met die hoezen gaat dat makkelijk. En heel belangrijk: ik knoei vaak en mijn kinderen nog vaker haha

1 like

Ik vind de Norsborg van Ikea heel lekker zitten! Volgens mij nog smaller dan die je hierboven linkte, maar weet dan niet of dit dan weer een voorbeeld van een model is die je niet mooi vindt haha.

Mijn ouders hebben deze als extra bankje in de woonkeuken staan ( maar zitten daar eigenlijk het meest) en ziet er na 2-3 jaar nog steeds prima uit. Ik ben zelf wel van de fijne chillbanken, dus dit is wel zo’n soort bank die jou ‘omarmt’ haha.

1 like

Sorry, ik zie dat ik ben vergeten te reageren, maar mijn kaarsjes zijn 1,5 cm, dus dat gaat net niet lukken!

1 like

https://www.beliani.nl/tweezitsbank-fluweel-groen-lokka.html ken je deze al? ben ik erg blij mee (haal t straks weg)

2 likes

Ja mijn vriend en ik hebben nu allebei een klippan en heel veel mensen hebben er iets op aan te merken. Ik heb een vriendin die mij altijd belachelijk maakt om mijn liefde voor die bank, maar ik heb hem nu zes jaar en kan er heerlijk op hangen, op slapen en zitten. Ik ga zo alle berichten hier doornemen met mijn vriend. Ik vind het zo moeilijk om een beslissing te nemen omdat ik de hele tijd bang ben het verkeerde te kiezen. Zeer vermoeiend. Maar alle reacties op mijn reacties zijn fijn, ook om te lezen waar mensen zelf over twijfelden/etc. Geeft toch een soort gevoel van dat het gewoon net is wat je wil en eigenlijk alles goed is zolang je er zelf blij mee bent.

3 likes

Ah maakt niet uit, dankjewel voor het kijken!

@lijnewiets
Wij hebben thuis ook een kivik, die is nu zo’n 4 jaar oud en heeft een verhuizing ook prima overleefd. In ons oude huis konden we alleen ikea-banken omdat dat de enige banken waren die ikn delen naar boven getild konden worden. Ik ben er nog steeds heel blij mee, vooral omdat je de hoes kan wassen. Nu in het nieuwe huis hebben we er wel pootjes onder gezet, en we gaan misschien nog een andere hoes bestellen.

3 likes

Ik heb 'm in mijn studio waar ik alleen in woon en zit/lig er zelf heerlijk op! En omdat ie maar 1,50 meter is past ie echt precies waar ik hem hebben wilde. Hij blijft ook heel mooi, nooit blijvende vlekken.
Met zijn tweeĂ«n zit je wel dicht bij elkaar haha maar da’s ook prima. Je kunt er niet helemaal in wegzakken zoals bij een grote bank maar die verwachting had ik ook niet.

Succes met de keuze! :slight_smile:

1 like

Dit is zo herkenbaar haha. Wij wonen ook nieuwbouw en tegenover ons ook. Grote tweekappers aan de overkant met echt zo’n luxe afwerking en prachtige steen (vind ik). En wij hebben heeeel lang gedacht dat het bowudeuren waren
 knal fluor geel/oranje/groen etc.
En toen werd het opgeleverd en bleek dit de officiële deur haha.
Maar van de welstand moet de deur blijven voor een x aantal jaar ofzo?

Iedereen van “de overkant” die ik spreek vind de deuren afzichtelijk :sweat_smile::see_no_evil:
Kunnen niet wachten tot er een andere in mag haha

4 likes

Wij hebben de vaatwasser naast de gootsteen geplaatst. We konden dat kastje eruit halen en dan de vaatwasser op die plek zetten. Dacht wel dat bij ons al wat aansluitingen aanwezig waren voor een vaatwasser.

1 like

Waarom doe je hem niet rechts naast de gootsteen? Daar heb je elektra en water.

Je kan ook zo’n halve nemen, dan kun je hem ook gewoon in een kastje zetten!

1 like

Heb je al eens onder de plint van de keuken gekeken of daar nog ergens extra stopcontacten zitten? Naast het zwarte aanrecht lijkt inderdaad wel het meest logisch, zit er ergens verderop op die muur ook geen stopcontact dat je kan gebruiken?

Als je een degelijk verlengsnoer neemt (vooral opletten op de maximale hoeveel watt die je er op mag aansluiten, hoe hoger hoe dikker de kabel is, anders heb je kans op oververhitting/brand) moet dat wel kunnen.

1 like

Volgens mij gaan die in een normaal stopcontact!
@Flamoes jij had zo’n halve vaatwasser toch? Gaan die in een gewoon stopcontact?

Ja bij mij wel. Ik had hem gewoon in een verlengsnoer. Je hebt alleen een afvoer nodig dus wij hadden een Y splitsing gemaakt op de wasmachine afvoer (wasmachine was in de keuken). Kan ook onder de gootsteen.

1 like

Weet iemand waar je mooie katoenen dekbedovertrekken kan kopen met maat 150x200? Het is voor m’n verzwaringsdeken. Op H&M hadden ze ze blijkbaar, maar alles uitverkocht.

Edit: gevonden op Ali!

Geen antwoord op je vraag, maar welke tafel heb je gekocht (en waar)? Ik wil een ronde en mijn vriend niet, maar juist weer een rechthoekige. Eventuele middenweg/compromis is dus ovaal. :laughing: