Interieurtopic #2 (Deel 1)

is er niet iemand in jou omgeving die dit (makkelijk) kan (evt tegen een vergoeding). Mijn moeder kan bijvoorbeeld zelf kussen en zittingen stofferen en ik heb het ook eens zelf gedaan met de hand. Niet supermooi en best een rotklus, maar tegelijkertijd ook heel leuk dat ik het zelf heb gedaan. Misschien een leuke corona activiteit?

edit: sorry zie dat je er al een hebt gekozen haha

Ben wel benieuwd, ik wacht je foto af! Dankjewel!

1 like

ja ik kreeg die offerte van het stofferen! 1200 euro!!! kanonneeeeee dus nee dat wordt m niet.
Die stoel die ik gekozen heb vindt mijn vriend wel weer aardig duur, hij zei van “ja je gaat van ik ga een stoel op marktplaats kopen en opknappen naar een stoel van 500 euro” en dat is ook zo haha. Dus ik ga die stoel van zitmaxx 24 nov uitproberen en als ik het echt wil tsja dan wil ik het maar ik blijf ook MP en verkoopfacebooks in de gaten houden!

2 likes

Ik wil zoooo graag de muren van onze slaapkamer donkerblauw maken, maar m’n vriend blijft twijfelen omdat we een zwarte boxspring hebben. En ja contrast met een lichter bed zou veel mooier zijn, maar grrrr I want it. :triumph:

Haha die zag ik ook al en vond ie redelijk oke, maar ik wil meer dit:

Als je het zo ziet heeft de kleur van het dekbed veel meer invloed op de uiteindelijke uitstraling dan het bed zelf. Misschien dat je hem zo kan overtuigen?

9 likes

Haha love the support. :sunglasses:

1 like

Eventueel je hoofdbord vervangen door een van hout? Of andere stof eromheen

1 like

@Krabsalade dit! Van het bed zelf zie je echt heel weinig in het geheel. Wij hebben een antracietkleurige boxspring, zwart tapijt en heel donkergroen op de muur. Oker dekbed erop en de boxspring zelf ben je helemaal kwijt en breekt het hele donkere.

2 likes

We krijgen in onze keuken een fornuis van 100cm. Nu dacht ik altijd dat ik er een met twee ovens wilde maar de laatste tijd twijfel ik of één oven niet fijner is. Iemand ervaring of tips?

Ik vind twee veel fijner. De kleine is sneller warm en je kunt verschillende dingen tegelijk klaarmaken. Een hele grote oven zit eigenlijk nooit vol volgens mij? Zo’n grote ovenschalen zijn er niet volgens mij haha

Wat ga je maken?
Een enorme oven elk weekend 3 kwartier laten voorverwarmen voor 2 croissantjes is wat zonde, als je dat vaak doet is 2 ovens beter, dan kun je alleen de kleine aanzetten. Als je iemand bent die voor je maandelijkse eetclub een volledig varken aan een draaispit wil kunnen roosteren heb je die grote oven nodig en dan is het zonde als dat niet kan.
Voor mij zou het volstrekt onzinnig zijn om een oven met 90cm binnenbreedte te kopen, maar een ander kan zich wekelijks voor z’n kop slaan dat hij z’n speenvarken niet in z’n te kleine oven gepropt krijgt.

3 likes

Ik ben opzoek naar een mooie grote schaal voor fruit. Het liefst keramiek maar dan niet te glanzend

Wij hebben 1 oven van ca 60 cm breed en een combi-oven/magnetron van dezelfde afmeting.
Voor ons is het wel handig als je bijvoorbeeld 2 pizza’s tegelijk of ovenfrietjes én ovenhapjes/ vissticks ed wil klaarmaken.

Laatst nog een lasagne in de ene oven en in de andere bakten we foccacia’s af. Het ligt er inderdaad aan hoeveel en hoe uitgebreid je kookt, anders voldoet 1 grote oven denk ik prima.

1 like

@Merel, @Maanzaad & @anon89918470, dankjewel voor jullie antwoorden! Ik ben inderdaad team diner avonden met verschillende gerechten dus dan is twee ovens toch fijner. En dan zal dat speenvarken maar buiten op de grill moeten :yum::yum:.

3 likes

Hebben jullie tips voor goede matrassen met pocketvering (dat op aanraden van mijn fysio, ik heb veel last van mijn rug en nek/schouders)?

Ik heb zelf een oven van 80 cm (maat van de nis waar het fornuis in staat) en ik gebruik de losse combioven vaker omdat die véél sneller warm is. Het duurt minimaal een half uur voor hij op temperatuur is, en door de grote deur koelt de oven ook snel af. Mocht ik ooit een nieuw fornuis kopen (van bijv 90 cm) zou ik daarom altijd kiezen voor 2 ovens.

Het fijne is wel dat wanneer ik hem gebruik, ik vaak 2 dingen tegelijkertijd in de oven zet en hij dus minder lang aan hoeft te staan.

1 like

Heb je ook die van de Hema? Hoe bevalt ‘ie bij jou?

Ik heb er eentje van Amazon, die was iets goedkoper en ik wilde graag eentje van 8 kg! Ik heb trouwens een hoes via AliExpress besteld nu :-). Hoe vind je die van de HEMA?

1 like

Ik vind ‘m heel mooi en hij is niet te zwaar (veel zwaarder had ik echt niet gewild). Maar het is ook wel een beetje wennen, maar ik heb echt goede hoop dat het goed gaat komen! Ik heb ‘m nu tot op de helft liggen over mijn dekbed heen. Maar met een hoes wil ik wel zonder dekbed eronder. Ik heb het nl. snel te warm.

1 like