Interieurtopic #2 (Deel 1)

@Quinn, @mikselke, @oliverqueen, @anon86562306, @mores: Bedankt allemaal voor jullie imput. Het is zo fijn als iemand er even met een frisse blik naar kijkt. We wonen in een doodnormaal rijtjeshuis, wat lijkt op een blokkendoos. Dit was de enige uitbouw die mocht ( de architect van deze woningen zat in de gemeenteraad ), alles is rond boven! Dat maakte ook dat de moed een beetje in m’n schoenen zakte van het inrichten.

Er komt gelukkig een traphekje want dit is reuze gevaarlijk! De zithoek ga ik omdraaien straks, goeie. Qua kleed ga ik op zoek naar iets ronds.
Meer planten en vooral de monstera ga ik ook meteen op m’n lijstje zetten.

Ik vind dressoirs in een beetje antieke stijl erg mooi, denken jullie dat dat past in combi met het bed?

1 like

Ik zou de plinten (en misschien die balk op het plafond) wit verven, dat zou het geheel mooi afwerken denk ik.

1 like

Wat een fantastische ruimte! Ik sluit me aan bij de bovenstaande tips: meer groen, iets dat hoger komt (nu zijn alle focuspunten heel laag en heb je in de bovenste helft van de ruimte niks meer om naar te kijken). Je zou misschien ook wat planten of een mooie lamp aan het plafond kunnen hangen?

2 likes

Thanks @VickyViolence!

En @trompeloeil een hanglamp is echt een goed idee :scream: misschien zelfs twee. Eentje boven het bed en eentje boven het zithoekje.

3 likes

Wat een toffe ruimte! Ik zou iets met de muren doen, misschien plantenhangers? Of wat lagere plankjes?

1 like

Ook een goed idee!

1 like

Heeft iemand hier misschien een huis met keuken en woonkamer niet op dezelfde verdieping? Wij zitten naar een huis te kijken waar dat is. Het heeft een soort souterrain waar de keuken kan, daar zitten ook de deuren naar de tuin, en op de eerste verdieping zit dan je woonkamer. Daar is ook de voordeur dus daar kom je binnen (het is een dijkwoning, dus voorkant hoger dan achterkant). Mijn vriend vindt het helemaal fantastisch want grote woonkeuken, maar ik vraag me af of het niet mega irritant is dat je voor wat drinken steeds helemaal naar beneden moet. Iemand ervaring?

M’n kleed is binnen :heart_eyes:

39 likes

Mijn ex-schoonouders hadden dat, exact hetzelfde zoals het huis waar jullie naar kijken. Keuken op gelijkvloers en woonkamer boven. Zij hebben in hun woonkamer nog een mini frigootje staan waar wat koude dranken in staan. En een ladekastje waar ze snoep en koeken voor 's avonds bij het tv-kijken bewaren (het zijn snoepers, haha).

2 likes

Hebben jullie tips voor een vloerkleed? We hebben nu 1 van de Kwantum, zo’n wollen bolletjes kleed. Helaas niet geschikt icm onze kat, haha. Hij zet zijn nagels erin en het kleed is nu na een halfjaar al lelijk.
We zoeken dus een laagpolig kleed. Voorheen in het vorige huis hadden we zo’n vintage kleed, dat kleed liet ‘ie wel met rust.

Jullie specifieke tips of ideetjes welk kleed mooi zou staan?

16 likes

Prachtige woonkamer!! :heart_eyes:

1 like

Die eetkamer lampen waar zijn die van?

Vrienden van mij hebben dit ook en juist doordat het een echte woonkeuken is, zitten we vaak daar. Zij hebben geïnvesteerd in lekkere stoelen bij de eettafel dat je daar ook echt kunt natafelen.
Als ze in de woonkamer gaan zitten nemen ze vaak een theepot/karaf water mee zodat je idd niet zo vaak heen en weer hoeft al gaf ze ook aan dat het gewoon went

1 like

ik zou voor iets perzisch met die muurkleur als basis gaan, maar als je het modern wil houden is zo’n kabel kleed ook wel mooi https://loods5.nl/product/2968/vloerkleed-kabel-lichtgrijs/7970

Ik ben op zoek naar een goede dupe voor deze lamp, deze is €900 :frowning:. Liefst onder de €250. Bollenlampen zijn nu heel erg hip en toch kan ik geen goede tweede vinden. Ik vind wél lampen met dergelijke bollen maar dan zitten ze op een verticale stang, en ik wil echt een horizontale stang.
En ik kan ook veel lampen vinden met een horizontale stang en lampjes, maar dan zijn het vaak weer kleinere peertjes en geen bollen.

1 like

De plaat (die je niet ziet), de kabels, de fitting en de lampen zijn van Calex. We hebben de lampen in de kleur titanium! Bij de Gamma hebben ze zo’n kopstelling waarbij je het zo kan samenstellen.

1 like

Thanks! Soms ben ik tevreden, soms ook niet. Ik kan mezelf gek maken met alle perfecte insta (nieuwbouw) huizen dat ik overal aan ga twijfelen… “hadden we een andere kleur moet nemen, een andere bank? Oh nee… we hadden 50mm jaloezieën moet nemen ipv de grote maat.” En ga zo maar verder :joy:

1 like

Wie oh wie weet waar ik solar hanglampen kan vinden in een beetje een Oosterse/zuid Spaanse stijl? Een beetje van die lantaarntjes zeg maar. Zoek ze om aan onze pergola te hangen!

(Ik vond deze vraag iets meer passen in dit topic dan in het moestuin topic)

Hm, zo’n kabelkleed is niet wat we zoeken. Vind het niet zo mooi en de kat kan makkelijk zijn nagels daar ook inzetten natuurlijk :sweat_smile:

Inderdaad iets Perzisch, maar is dat dan niet te druk denk ik dan.

Weet niet of je juist iets met kleur wilt, maar iets in deze stijl? Beetje variant op de witte met ruiten variant van Karwei/Gamma e.d. https://www.benuta.nl/hoogpolig-vloerkleed-tika-creme-60005501-62101.html?gclid=Cj0KCQjwwr32BRD4ARIsAAJNf_0m3tx4TGEzbDVz5CCVCAp-qEhB0XrxffP2HI6L19DFA24mG1U-LsQaAh_fEALw_wcB#187=1981

https://www.benuta.nl/hoogpolig-vloerkleed-gobi-beige-60004855-21101.html

1 like