Stof kopen op de markt?
Je zou twee soorten goedkopere gordijnen aan elkaar kunnen naaien? Als je dan twee kleuren neemt valt de naad niet uit de toon:
Mijn vriend had in zijn oude huis een hele vreemde gordijnmaat nodig, toen hebben we dit gedaan met een zwarte band van 20cm bovenaan, dat zag er eigenlijk best sjiek uit.
Ik ben keihard geinfluencet en heb Veneta ingeschakeld voor raambekleding. Ervaringen zijn tot nu toe prima en de prijs is scherp tov de service.
Ben helemaal fan van deze kleur blauw van Little Greene.
Iemand ervaring met dit merk in NL? Zie dat het wel te bestellen is, maar zou hem liever “gewoon” laten mengen bij de Gamma ofzo.
Of weet iemand een Histor- of Flexa-kleur die hier precies op lijkt? Ik dacht misschien die Yippee blue van Histor, maar die lijkt net wat minder diep/teal.
Ik heb ook een kleur van Little Green op de muur. Laten mengen bij een verfwinkel en dat ging prima. Weet dus niet of ze het bij de bouwmarkt ook kunnen maar ik neem aan dat ze die codes overal gewoon kunnen opzoeken.
Ja dat kan gewoon! Ik heb toevallig ook een kleur van Farrow & Ball op de muur. Laten mengen in de verfwinkel waardoor hij merk Wijzonol werd. Maar ze kunnen dus aan de hand van de kleurcode mengen in de verf die jij wil.
Vind je F&B trouwens heel veel beter dan de ‘normalere verfmerken’? Ik ben nog steeds aan het twijfelen omdat het prijzig is, maar de kleuren zijn zo mooi…
In principe kan dat, maar je kan wel kleine kleurverschillen hebben. En de soort verf waarin je het mengt heeft natuurlijk ook invloed. Farrow&ball is heel mat en een beetje ‘poederig’ als finish en dat zal in gamma huismerk verf anders zijn.
Ik heb er zelf voor gekozen om Red earth van f&b zelf te kopen, omdat ik bang was dat hij anders net te oranje of te roze uit zou vallen en ik vind de finish echt iets toevoegen in die kleur. Maar in mijn slaapkamer heb ik de kleur Railings en die heb ik wel laten mengen in goedkopere verf.
Of het veel beter is weet ik niet maar ik was nogal kieskeurig in de kleuren die ik wilde en de enige terracotta kleur die ik precies de juiste uitstraling vond hebben was van Farrow & Ball. Hij zit ook echt prachtig op de muur en zou het zo opnieuw doen. Maar ik heb het dus ook niet perse in een goedkope versie laten mengen. Gewoon de kleurcode en finish die bij de kleur van F&B hoort.
Je kunt inderdaad F&B (of een ander duurder merk) gewoon bij de bouwmarkt laten mengen, en dat scheelt zeker in prijs. Maar het is niet zo dat je dan dezelfde kwaliteit hebt. F&B is met een reden duurder, oa door simpelweg meer pigment in de verf. Het is dus niet alleen de naam waar je voor betaalt, maar ook zeker de kwaliteit/pigment/afwerking.
Is wel leuk trouwens hoor, om je in een merk zoals Farrow & Ball te verdiepen. Een merk wat al zo lang bestaat, echt voor kwaliteit gaat, nog altijd echt in Engeland zelf wordt gemengd enzovoort. Het is eigenlijk erg dat je die kleuren zo kunt “stelen”, zij doen jaren over het ontwikkelen van een kleur. Maar goed, het prijsverschil is groot.
Mocht je het leuk vinden er iets meer over te weten, deze video geeft een korte impressie:
Kom hier even mijn verftransformatie delen. Mijn moeder en ik hebben vorige week mijn viesbruine muren grijs geverfd. Kan geen foto meer vinden van before, maar heb er wel eentje van tijdens het verfproces.
Ontzettend blij met mijn studentenkamer
Wat voor schoenenkast/kapstok hebben jullie in de gang? Ik zoek een oplossing om zowel schoenen als jassen op te kunnen bergen. Ik heb nu een smalle pax kast die 38 cm diep is, maar op de een of andere manier krijg ik de kast maar niet recht. De deur blijft steeds open staan. Ik heb er een klusjes man naar laten kijken, maar hij kan ook maar niet ontdekken wat de fout is.
Weet iemand ook waar ik zo’n bureau kan kopen?
Deze komt van de Kwantum, maar de recensies zijn niet heel lovend en is nu ook uitverkocht.
Misschien bij Jysk?
Misschien Admiraal of Haags blauw van Gamma?
Vind kleuren altijd zo lastig te beoordelen, zou namelijk niet zeggen dat wat er op de muur zit en die tester dezelfde kleur zijn.
Volgens mij zag ik zoiets bij Leen Bakker!
Ik heb deze in het wit bij de Leen Bakker gekocht. Je hebt hem ook met wit/houtlook. De poten zijn wel van staal en niet van hout.
Haha jazeker! Het tafeltje naast de bruine kast is mijn huidige verzamelplek voor overbodige spullen dus die mag je wel even weg denken
Weet iemand welke muurkleur dit is? Ik kan het niet zo snel achterhalen
Ahh gevonden, post modern mauve van pure and original… nou meng ik m het liefste bij de gamma… welke kleur lijkt hier op? Iemand ervaring?
Ik ben niet zo blij met onze slaapkamer. Ik wil het wat lichter en luchtiger hebben, maar ik kan/wil niet zoveel veranderen. We hebben ingebouwde kasten, een antieke kaptafel in lichtgroen, witte gordijnen en onderstaand bed
Wat zouden jullie hiermee combineren op de muur? Ik denk dat spiced honey wat ik hier laatst voorbij zag komen prachtig is, maar dat wordt me denk ik te donker. Zou een zandkleur mooi zijn? Aanraders?
Ik vind dit een geweldige kleur!