Interieurtopic #2 (Deel 1)

Nu het over raambekleding gaat. Wat zouden jullie doen in dit soort smalle ramen?

Zolderraam (word in de verre toekomst ooit een slaapkamer, maar nu is het gewoon een zolderkamer):

Lelijke oude funda foto, maar dit ding hangt er wel nog steeds:

Ramen in het trappenhuis (komt veel mooi natuurlijk licht doorheen, alleen kan er wel een appartement achter ons naar binnen kijken en we lopen er van en naar de badkamer op de overloop), ook lelijke oude funda foto maar die luxaflex hangt ook nog steeds:

In het trappenhuis zou ik graag iets doen wat het meeste van de tijd waarschijnlijk gedeeltelijk dicht is ivm privacy, maar wel veel licht blijft door laten.
Ik ben geen fan van lamellen en luxaflex, maar denk nu aan wit houten jaloezieën? Graag ideeën!

1 like

Plissé-gordijnen? Hangt mooi strak in het kozijn. Wij hebben witte waar je niet doorheen kan kijken, maar die wel licht doorlaten. Ook kun je ze dan bijvoorbeeld midden in het raam hangen, zodat je net geen inkijk hebt.

1 like

Wij hebben gordijnen tot de grond, ook bij de verwarming. Volgens mij gaat er helemaal niet zoveel energie verloren, maar wij hebben dan ook redelijk dunne gordijnen. Ik vind dat toch wel echt het gezelligst. Maar anders zou ik voor shutters of plissé gordijnen kiezen!

3 likes

Plissé of shutters, maar ik moet zeggen dat gordijnen wel echt veel goeds doen voor de akoestiek in huis. Wij hebben juist weer gordijnen aangeschaft na plissé omdat het zo hol klonk in het zitgedeelte naast dat raam (maar ligt natuurlijk ook aan wat voor kamer je hebt). En ook hield de plissé tocht niet tegen. Met de gordijnen is dat ook weg.

1 like

Wat voor vloer heb je? Bij ons komen binnenkort plissérolgordijnen en hebben een grote kamer :sweat_smile:

Pvc

Ik vind dit heeeel leuk! :heart_eyes:

1 like

Was jij de gene die net zijn ramen had laten vervangen?? Beetje een rigoureus idee voor het in trappenhuis.
In mijn badkamer heb ik melkglas(geen idee of het zo heet) in het raam laten zetten. Geeft wel licht binnen maar je hebt geen inkijk.
Vind het zelf erg mooi

Omg ik zie nu pas de kat op het plaatje :heart_eyes_cat::heart_eyes_cat::heart_eyes_cat:

7 likes

En @Quinn @EllaFitzgerald Dankjewel voor de suggesties! Ik ben er nog niet echt uit, ik wil het vooral praktisch houden en snel dicht/open. Lange gordijnen vind ik het mooiste, maar gaan we sowieso niet doen vanwege het isolerend effect met de verwarming. Ik ga nog wat plaatjes ter inspiratie opzoeken :slightly_smiling_face:

Ja heb ik net laten vervangen.
Wil ook geen melkglas, want wil wel de optie hebben naar buiten te kunnen kijken.

Waar je nog aan zou kunnen denken om het “rechte” allemaal een beetje te doorbreken, is wat ronde vormen. Bijvoorbeeld een ronde eettafel, of een rond kleed.

Wat ik nu nog zie op je voorbeeld, is alles in de hoeken/tegen de muur, en dan heb je “rechtsonder” (ik noem het even zo) een leeg vlak. Een ronde tafel kun je achterin in het midden zetten, dat breekt alles wat meer.

Zomaar weer iets om over na te denken! :blush:

5 likes

Heehoi, had je misschien nog een foto van de tafel? :smile:

Welk programma is dit? Ik ben de laatste tijd geobsedeerd met een nieuw appartement zoeken en love me some hypothetisch inrichten :grimacing:

Sorry voor mijn late reactie! Mijn “probleem” is dat alle inspiratieplaatjes die ik opsla een licht of houten bedframe hebben en ons bed gaan we gewoon niet vervangen.

Hier voorbeeldjes

En ik vind die rijke/warme slaapkamers met bv fluweel en roze en okergeel prachtig staan met een groen bed, maar dat wil ik toch niet voor mijn eigen slaapkamer. Wil het echt rustig en sereen.

Als je ideeën hebt, graag! :upside_down_face:

1 like

Kijk:

Zo duur lol maar zie het helemaal voor me zoiets bij jou :heart_eyes:

Je kan misschien in de woonkamer ooo de zithoek omdraaien? Zodat je de bank in het verlengde van de kasten hebt en het tv meubel juist aan de andere kant?

Edit: onee nvm dan kom je in de knel met het andere dressoir.

Edit2: ooh heel leuk een rond kleed! Dat gaat heel mooi staan denk ik.

2 likes

Ja he, ik vind 't zo chique! Het is deze serie van La Redoute: https://www.laredoute.be/nl/ppdp/prod-350079391.aspx#searchkeyword=watford&shoppingtool=search, “vintage opbergrek” noemen ze 'm.

Mij lijkt het bruine kastje in de eethoek helemaal niet in de weg staan trouwens, juist wel handig om daar ook wat opbergruimte te hebben toch?

Trouwens heel erg ongevraagd advies dit, sorry, maar kom je via de zithoek de kamer binnen? Waar zit je keuken? Mij lijkt het een nadeel om met hete pannen ver om te moeten lopen van de keuken naar de eettafel. Heb je ergens mogelijkheid om een muurtje door te breken?

1 like

Oja, ik snap het, dan bevalt het vast prima zo idd :blush:
Een klushuis is helemaal mijn droom :heart_eyes:, maar een verbouwing moet ook wel in verhouding zijn idd. Maar geniet ervan! Volgens mij wordt het prachtig :grinning:

Ik zoek een 2-persoons loungebank voor op mijn balkon, maar ik kan niet echt iets vinden. Waar hebben jullie een loungebank gekocht? En van wat voor soort materiaal?

Kent iemand een webshop waar ze een beetje betaalbare designradiatoren verkopen? :blush: