Interieurtopic #2 (Deel 1)

Ik wilde per se een radiator met vierkante dwarsbalken ipv ronde, die kon ik alleen vinden op de zeer dubieuze website the-radiators.com, ik had met Paypal betaald om iets van verzekering te hebben, maar het ging boven verwachting soepel en ik kreeg precies wat ik besteld had, netjes op een pallet geleverd! Het komt uit Polen geloof ik, er staat Terma op (dat merk ken ik verder niet, maar ik ken überhaupt weinig radiatormerken).

1 like

Heeft iemand tips voor merken/winkels met een groot aanbod vloerkleden?
Wij zoeken een nieuw vloerkleed, minstens 1.70 breed, rechthoekig. De standaard winkels en sites hebben we wel uitgeplozen (loods5, wehkamp, eijerkamp) maar niet echt iets kunnen vinden dat ons allebei aanspreekt. Maar wie weet heeft iemand hier een tip voor een site of merk waar we wel precies het goede kleed gaan vinden.

Beetje inspiratie. Edit: hebben we allebei al in het echt gezien maar waren het net niet!

1 like

op volero kan je volgens mijn filteren op afmetingen en zulke kleden zie je nu overal dus moet wel lukken denk ik!

1 like

Ga ik even op kijken! Ja klopt, deze twee vonden we nog het leukst maar ook net niet qua kleur en de prints zijn in het echt niet zo mooi.

Ja, deze hebben we allebei ook al in het echt gezien. Had ik er misschien even bij moeten zetten. Maar was het dus net niet, prints waren in het echt niet zo mooi en kleuren net te flets.

Ik was laatst ook op zoek naar een mooi kleed en kwam uit op deze site

Werd netjes met 1 week geleverd en goede kwaliteit
1 like

Iemand die ik op Instagram volg en ook in het echt ken, gebruikt altijd heel veel kleur in haar huis.
Nu lijkt het mij ook gaaf om dat bij een volgend huis te doen maar ik weet geen eens hoe te beginnen. Als ik zoiets doe wordt het volgens mij zo chaotisch. Iemand een idee?

5 likes

kleur heft kleur op. Denk die schilderijtjes in een helemaal zwart wit huis, dan knallen ze echt van de muur af. of dat kleed met alleen maar wit en beige, echt ene eyecatcher.
Je moet gewoon durven combineren! kan namelijk makkelijk!
als je veel verschillende kleuren gebruikt probeer dan andere dingen gelijk te houden: bijv vooral vierkante vormen of vooral lange lijnen of vooral 2 kleurige objecten of vooral … nou noem maar wat! daarmee creeer je dan weer balans.

Misschien kan je een moodboard maken welke kleuren je eigenlijk wil? sommige kleuren kunnen namelijk echt niet mooi bij elkaar haha, dat kan natuurlijk ook nog

3 likes

Dank je! Is idd een kwestie van durven soms ja haha

Wat ik persoonlijk wel vind van kleuren, is om de objecten met kleur wel klassiek te houden. Zeker items waarin je investeert. Bijvoorbeeld een bank in een felle kleur, dan niet in een extreme vorm, maar juist rustig. En felle kleuren prima, maar felle kleuren met patroon, dan moet het patroon wel tijdloos zijn. Ik denk nu aan een bank bij een vriendin thuis, die na 5 jaar wel gedateerd aanvoelt, omdat het patroon heftig is. Kan wel, maar dan moet je het ook niet erg vinden om wat vaker te wisselen. Dus heftige patronen en kleuren op makkelijk verwisselbare items (kussentjes, posters, evt. kleden) kan weer prima.

2 likes

Ja wij hebben een rugvista! Voelt mega zacht :ok_hand:t2:

2 likes

Geweldig! En zo gezellig

Ja ik vind het ook zo mooi! Kan echt uren naar haar insta kijken haha

Thanks! Ik ga sowieso een moodboard maken zoals hierboven ook al werd gezegd & dan idd beginnen met een groot ding etc. Net zoals een kleur op de muur vind ik ook zo heftig meteen😂

1 like

Het valt me hierbij op dat de kleuren van de basis, dus de muren, vloer, lampen, (afwezige) gordijnen, stoelen en meubels heel rustig zijn. Dat is helemaal niet kleurrijk maar juist heel neutraal. Wit, beige en bruin,
De kleur wordt vooral toegevoegd door verwijderbare dingen zoals de tapijten, kussen en schilderijen, en daarin komen ook steeds dezelfde kleuren terug waardoor er een harmonie is, het is niet zomaar een samenraapsel. In die foto van de eetkamer komt steeds blauw terug bijvoorbeeld.
Gewoon durven combineren dus, als iets toch niet zo succesvol is kun je het zo weer weghalen. En ik denk dat het ook helpt om langzaam dingen toe te voegen die passen en iets toevoegen, in plaats van het in een keer meteen af proberen te maken. Volgens mij is het dan veel moeilijker om de juiste balans te vinden!

3 likes

Nondeju, ik wil onze slaapkamer gaan make-over’en, maar er zit dus een grote inbouwkast in met schuifdeuren, super praktisch, maar die schuifdeuren zijn dus een lichtgroene minty-achtige :crazy_face: kleur. Past echt totaal niet bij wat we willen en mooi vinden.

We waren nog in de illusie dat die kleur te wijzigen viel (dat het een kleur op hout áchter glas was ofzo), maar ik ontdekte net een merkje op die kastdeuren, en ze zijn van een interieurbedrijf en na wat speurwerk op hun website heb ik de specifieke kastdeuren ontdekt en het is dus echt gekleurd glas…

Er zit dus niets anders op dan hele nieuwe kastdeuren, als we van die kleur af willen ben ik bang. :confounded: Beetje een tegenvaller dit.

Ah wat zonde. Kun je niet iets tegen het glas plakken? Heb een keer gezien dat iemand dit had gedaan met een glazen deur in de woonkamer.

1 like

Zou dat mooi worden? Wat voor spul werd er toen gebruikt? Ergens denk ik dan: kak dit zijn dure deuren (vermoed ik), moet ik die nu gaan vernaggelen met plakwerk… Maar op zich valt het te proberen, nieuwe deuren kan altijd nog. :joy: Heb het bedrijf een mail gestuurd met een grove prijsindicatie over vervangen van die drie deuren… Maar ik vrees dat het een duur grapje wordt.

Zie je er iets doorheen (als je er een rode trui achter houdt ofzo)? Misschien zou je door de achterkant te behandelen met iets kunnen zorgen dat de kleur anders doorschijnt?

1 like

Nee, je ziet er niks doorheen, alleen als je er echt een zaklamp achter houdt laat ie iets licht door.