Het komt te hangen en wordt dan 80 bij 100
Ik denk dat zo breed als het kastje wel echt tof is dan!
Wauw! Denk dat je best veel kanten op kan!
Donkerblauw/paars
Oudroze
Beige
Ik zou kleiner doen, ik denk dat zoân groot schilderij de kast optisch doet krimpen?
Maar je zou kunnen proberen het formaat bij elkaar te knutselen met papier, of af te plakken met schilderstape om een idee te krijgen van hoe 't eruit zou zien.
Ikea? Leenbakker?
Ik zou kiezen voor velours donkerblauw wat de ondergrond van het behang ook is!
Ik zou denk ik voor de donkere kleur uit de achtergrond gaan, donkerblauw lijkt het op de foto. En dan denk ik een mooie dikkere stof.
@banksy @VickyViolence @crazyvibes
Het is een hele basic kast en verder is het een grote lege muur dus ik ben toch gegaan voor hetzelfde formaat als de kast. Krijg het hopelijk volgende week binnen dus hoop dat het leuk is. Bedankt voor het meedenken!
Ik twijfel of dit hier moet of in het huizentopic, dus maar even hier!
Wij hebben een nieuw huis gekocht. Het is een hele mooie karakteristieke woning en we twijfelen heel erg of we de muur van de keuken willen doorbreken of niet.
Voor: lekker ruime en lichte woonkamer door het keukenraam, mogelijkheid tot kookeiland en tijdens het koken zicht op de kids of je gasten.
Tegen: de ruimte is op zich groot genoeg, de mooie oude paneeldeuren offer je op, je krijgt een balk want het is een draagmuur, en je haalt de huidige logica uit het huis.
- Ja
- Nee
- Anders
0 stemmers
De voordelen vind ik al zwaarder wegen dan de nadelen. Kun je de paneeldeuren niet hergebruiken? En wat bedoel je met de logica? De deuren naar de halletjes vanuit de keuken gaan dan wel dicht toch? Mij lijkt dat het enige wat niet-logisch is als je dat erin laat.
Kun je de enkele deur misschien vervangen door mooie grotere ensuite deuren? Dan kun je ze open zetten als je behoefte hebt aan wat meer licht of reuring tijdens het koken, maar krijg je ook geen balk en kun je de ruimte gesloten houden als je daar behoefte aan hebt.
Thanks voor alle stemmen en reacties! Wij houden allebei erg van koken en zien de keuken wel als het hart van het huis dus dan is open indeling meer wat we voor ogen hebben. Toch doet het me ergens pijn om die muur te slopen. Ik heb Bob nodig haha
@oliverqueen logica is misschien niet het goede woord, wat ik bedoel is dat het huis ooit zo âbedoeldâ was en al bijna 100 jaar op deze manier functioneert en ik me een beetje een olifant in een porseleinkast voel. De paneeldeuren die overblijven kunnen we gebruiken als deur voor de vaste trap naar de zolder (die moeten we nog maken).
De deur naar de hal gaat dan inderdaad dicht. We zullen eigenlijk altijd met boodschappen via de achterdeur komen denk ik. @C3PO ik snap jouw argument ook om die juist wel te laten zitten⊠@George ensuite deuren hebben we ook over nagedacht maar dan niet in dat tussenmuurtje, misschien is dat nog een idee, hoewel de optie van het kookeiland dan vervalt.
We gaan de verschillende opties binnenkort bespreken in de keukenwinkel dus misschien hebben zij nog wel goede ingevingen wat betreft de indeling.
Is dat blokje aan de woonkamerkant van de keukenmuur een haard of een kast?
Daar heb je zeker een punt. Ik zie het wel iets anders, meer als een stukje geschiedenis waar we tijdelijk op mogen passen (dit klinkt wel heel sentimenteel haha). Jouw nuchtere blik maakt wel dat ik denk van ja verdorie wij moeten er wonen en ons lekker in voelen. Die muur zou zelfs nog terug kunnen als we ooit spijt krijgen over 20 jaar.
@Merel dat is een enorme openhaard. Het zwarte blokje aan de keukenkant is een deel van de achterkant van de haard. We hebben erover getwijfeld om hem weg te halen maar we vinden hem ook wel heel gezellig.
Zou je dan niet liever je woonkamer rondom die haard hebben? Als je je keuken open maakt, ga je waarschijnlijk aan die kant ook je eettafel zetten (denk ik?), dan heb je een haard naast je kookeiland, ga je die haard dan nog gebruiken?
Als je even helemaal out of the box denkt kun je ook de keuken naar de voorkamer verplaatsen, dan je eettafel in het midden, woongedeelte achter en dan van de oorspronkelijke keuken (met of zonder tussenmuur) een bibliotheek/leeshoek/kantoor/tv-kamer-achtig iets maken.
Of een eiland dat de kamer insteekt zodat je daarachter nog een soort leeshoekje rondom de haard kan maken?
Wat misschien ook nog zou kunnen is een â raamâ in die muur maken, zo lang als je keukenkastjes. Dan heb je wel de doorkijk naar de woonkamer maar hoef je misschien geen balk ect toe te voegen?
En wat @Merel zegt idd, zou wel goed kijken hoe de haard dan in je woonkamer komt en of dat fijn is. Want de logistiek wordt wel een uitdaging.
Maar snap je gedachtegang heel goed! Wij zijn ook verbouwplannen aan het maken en hebben ook lang getwijfeld over een keuken aan de woonkamer of een â losseâ woonkeuken.
Ik zou de keuken open maken maar dan misschien ensuite deuren plaatsen halverwege de woonkamer, in het verlengde van de muur tussen de keuken en de hal. Dan heb je een grote woonkeuken en een wat kleinere woonkamer.
For the sake of geschiedenis vind ik geen goede reden want vroeger had alles een aparte kamer toch? Lekker hokkerig. Dat valt me altijd op in Britse huizen in tv-shows enzo. Alles in aparte mini-kamers. Zitkamer, eetkamer, keuken, alles apart en dicht. In Nederland zie je het dan volgens mij meer met ensuite deuren ertussen. (Ik heb hier geen verstand van hoor, lul maar wat)
ik zou de muur doorbreken en dan de deur naar de woonkamer weghalen en daar een garderobe creëren. Al kan het natuurlijk ook datje altijd via de tuin binnenkomt?
Daar zaten we inderdaad ook mee. De huidige bewoner heeft de woonkamer rond de open haard, in het middendeel een tv hoek (tv hangt nogal apart tussen die 2 deuren) en de eettafel voorin. Wij denken er nu over om tussen het raam en de haard een leeshoekje te maken en de eettafel in het midden van de kamer. Het blijft inderdaad dat je kookeiland aan de haard vastzit wat misschien een beetje vreemd is. Het is echt een gepuzzel! De hele keuken verplaatsen hebben we ook overwogen maar durven we toch niet aan, vooral mbt de gevolgen voor ons budget. Leeshoek in de huidige keuken zou wel een mooie optie zijn waar we nog niet aan hebben gedacht.
@Sundance die optie overwegen we ook inderdaad. Het blijft dan wel dat de haard in je keukendeel zit en niet in je woonkamer.
@Pierlala welke deur naar de woonkamer bedoel je? De deur van de gang naar de woonkamer moet wel blijven toch? De garderobe zit nu in de hoek tegenover het toilet en in de hal aan de voorkant is ook ruimte voor een kapstok. De deur die vanuit de gang naar de keuken gaat zouden wel dichtmaken.