Interieurtopic #2 (Deel 1)

Ik zou het zo laten. De keuken is groot zat om samen te koken en het is leuk om meerdere ruimtes in huis te hebben die kunt afsluiten. Ik vind open keukens vaak toch een beetje rommelig ofzo dat je alles ook gelijk ziet. Daarbij heb je minder last van etensgeuren in de woonkamer.

Heerlijk groot huis heb gekocht trouwens, wat een droom die woonkamer! Gefeliciteerd

3 likes

ik zat meer te denken aan de deur van de woonkamer naar de gang. Omdat je zegt dat je met volle boodschappen liever die eerst naar de keuken brengt. Dan wordt je looproute door de keuken. Ik kan me inderdaad ook voorstellen dat je de keuken dicht laat maar dan zou ik ook een soort ontbijtplek creëren in de keuken zodat er bij het koken gezeten kan worden.

1 like

Binnenkort gaan ze alle studio’s in mijn complex verbouwen, en krijgen we allemaal een nieuw keukenblok, toilet, douche en vloer. Ze gaan nu een test doen in één van de studio’s die binnenkort leegstaat om te kijken
hoe en wat en dan mogen we als bewoners nog op of aanmerkingen doorgeven. En heb al de vraag gehad of ik voorkeuren had wat betreft de vloer, ik heb de keuze uit vinyl of laminaat. Mijn interieur is vrij modern/strak met veel zwart en witte muren met kleurrijke accessoires. Ik nijg naar vinyl in een lichtere grijze kleur, laminaat is wel mooier maar ik heb een bovenwoning en het is vrij oud gebouw dus de isolatie is niet top dus denk dat de vloer snel kan gaan kraken/krom trekken. Wat voor kleur hebben jullie op de vloer liggen?

Heb je nu ruimte in de keuken om er een tafel oid neer te zetten? Of een smalle bar bv? Je omschrijft dat het voor jullie het hart van het huis is, dus dan lijkt het me fijn als er ook zitruimte is, zodat je iig samen in de ruimte kunt zijn.

Ik herken wel wat je omschrijft over de keuken die het hart van het huis is; een van mijn eisen toen we een huis gingen zoeken was een grote woonkeuken. Dat hebben we nu ook. Hij kan worden afgesloten van de woonkamer met schuifdeuren en dat is heel fijn, zo heb je echt 2 ruimtes. Maar onze eettafel staat wel in onze keuken ook, dat scheelt veel denk ik in hoe de ruimte voelt. Zijn dus regelmatig samen in de keuken als een van ons kookt en onze dochter staat er ook graag bij aan het aanrecht in haar learning tower.

Wij gaan ergens volgend jaar verhuizen naar een huis met een kleine donkere keuken en open verbinding naar de woonkamer (echt eeuwig zonde dat mn schoonouders die muur hebben doorgebroken, het voegt namelijk niks toe qua ruimte/indeling/licht). En wat wij gaan doen is dus een stuk aanbouwen (met grote ramen, misschien een serre zijn er nog niet helemaal uit) aan de keuken, een eiland erin, eettafel komt in de aanbouw en dan schuifdeuren oid. tussen de keuken en woonkamer. Juist omdat de keuken voor ons zo het hart van het huis is.

1 like

Een tafel gaat niet passen in de keuken. Als de de muur niet doorbreken wordt het aanrecht aan de raamkant doorgetrokken en zouden we daar een barretje kunnen maken.

Jullie verbouwing klinkt wel gaaf zeg, wij hadden ook voorkeur voor een mooie grote leefkeuken maar toen werden we verliefd op dit huis haha. Ik hoop heel erg dat de keukenwinkel een beetje met ons mee kan denken. Misschien is er wel een optie zonder de muur door te breken. Het gaat hoe dan ook mooi worden!

@Pierlala ah dan snap ik hem ja! Dat is ook nog een optie, dat je via de keuken de woonkamer in komt.

Een barretje zou denk ik al veel schelen! Dan kunnen er iig mensen aanschuiven terwijl er iemand in de keuken bezig is etc. Ben benieuwd wat de keukenwinkel nog voor adviezen heeft :slight_smile:

1 like

Bob zou de muur er sowieso uithakken haha!

9 likes

Misschien een boxspring?
Die voelen vaak wel stevig aan (en liggen vaak lekker)

Haha dat is waar, en dan ook meteen de openhaard en het glas in lood :crazy_face:

Toevallig was er in VT wonen afgelopen week ook een open haard naast de eettafel.

Ik zou die muur ook weghalen, ik vind het fijn als je keuken in contact staat met de eettafel. Ik zou misschien wel een soort afscheiding maken richting het zitgedeelte, bijvoorbeeld door 2 grote open kasten neer te zetten aan beide kanten. Dan krijg je een beetje dat en suite idee

1 like

Als jullie budget het toelaat ga dan voor een auping bed. (Niet de boxspring). Die leken ons erg erg stevig. Ik denk dat een boxspring altijd wat zal doorzakken.

Wij hebben in de keuken en toilet antracietkleurig vinyl liggen. Ook in een oude bovenwoning met houten ondervloeren. Bevalt prima en is goed schoon te houden.

Als ik ergens ben gefatshamed, dan is het in de Auping winkel. Ik wist niet hoe snel ik daar weg wilde.
Ik kwam kijken voor een bed en werd meegenomen naar 1 bed. Dit, zei de mevrouw, is het enige bed dat geschikt is voor u. Ik stelde nog vragen, en toen keek ze naar me, met een vies gezicht. En zei ze dat ik met mijn postuur geen keuze had. Dat bent u vast wel gewend, zei ze er nog achter aan. Dus Auping vond ik persoonlijk niet echt een succes.

Ik heb een boxspring met een foammatras. Stevig, maar toch heel zacht. Kan het iedereen aanraden. Matras komt uit Den Haag van Royal Health Foam.

What. The. Fack. Hoe durft zo iemand???

13 likes

Prachtig! als je er van houdt misschien ook goudkleurig of gewoon zo’n terracotta pot?

2 likes

Ik zou cosmic blue best leuk of goud vinden staan.

1 like

Prachtig die kleuren op de muur!

Made
Loods 5 voor accessoires
En verder vooral de kringloop etc.

1 like

Ik ben eigenlijk op zoek naar leuke webshops/instagrams met designer meubelen of vintage designer meubelen. Iemand tips?

Ikstroop op fb/insta en spullenvoorinjehuis op insta (met een laag streepje tussen alle woorden).

1 like