Interieurtopic #2 (Deel 1)

Heeft iemand tips voor mooie prints/kunstenaara? Ik wil er graag 2 of 3 bij elkaar hangen, maar niet via desenio ofzo.
Wil liever bij een kunstenaar zelf kopen; prijs maakt niet zoveel uit.

Mijn smaak is wel a lande matisse prints en ben dol op zwart. Maar ik sta open voor diverse stijlen natuurljjk haha

Op redbubble vind je veel illustratoren

1 like

Paperministry heeft ook mooie prints!

1 like

Misschien een wat te vage tip maar op Etsy staat natuurlijk heel veel. Ook hele mooie vintage posters

Ja etsy! Waarom heb ik daar niet aan gedacht? 🤦

Ik ga mn zondagochtend lekker struinen en ook op etsy, redbubble en paperministry :smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

Heeft iemand hier toevallig een olijfgroen/mint/grijze kleur op de muur? Een beetje zoals dit;

Of weet iemand welke kleur daar dichtbij in de buurt komt? :grin:

Ik zie hier heel veel in, maar geen groen. Doet me meteen denken aan zo’n “mushroom” kleur!

13 likes

Ohja die lijn was ik even vergeten dankjewel! :grin:

1 like

Ik zie alledrie die kleuren niet terug op die muur? In mijn ogen is het een soort crèmewit/beige? Ik dacht aan Damp of Candle Shop van Histor, maar ik denk dat je bij veel merken wel zo’n kleurtje kan vinden.

3 likes

Ik dacht ook crème/beige als ik eerlijk ben! Maar volgens de bouwmarkten waar ik ben geweest is het licht groenig? Vandaar de vraag ook haha

dankje voor de suggesties!

1 like

Waarschijnlijk ziet het er op elke telefoon ook anders uit dan in het echt :innocent:

1 like

Tips gevraagd! Ik heb een vakantiehuisje gekocht.
Het plafond is relatief laag (218cm) dus ik vraag me af wat voor lampen handig zijn. Iets hangends lijkt me niet handig want ik vermoed dat het dan nog lager lijkt.

Ik kom zelf op zoiets als dit hieronder, maar dat vind ik eigenlijk best lelijk.

Jullie nog goede tips? /ideeën

Ik weet niet wat verder je stijl is, maar wij hebben industriële spots (er waren al overal lichtpunten voor spotjes toen we dit huis kochten), als je daar op googlet zie je wel wat ik bedoel.

Edit: en verder gewoon leuke staande lampen uitzoeken!

Ik zou niet weten wat voor term er bij mijn stijl hoor. Beetje knus /gezellig ofzo? Haha. Industrieel is iig niet mn ding. Spotjes hou ik ook niet van.
Maar idd staande lamp is wel slim!

Je hoeft de lichtpunten aan het plafond toch ook niet per se te gebruiken? Als niets je aanstaat wat je aan het plafond kunt hangen, haha.

1 like

Wij hebben in onze woonkamer geen plafondlampen en gebruiken ook staande lampen en kleine tafellampen zeg maar. Voor de slaapkamer zon neutrale plafonnière en beide een nachtlamp. Dus als je ze weinig zou gebruiken kun je ook iets kiezen wat bijna wegvalt tegen het plafond. En leuke andere verlichting uitzoeken:)

Ik zou wel een plafonniere of spots ophangen voor als je een keer echt groot licht nodig hebt (stel er zit een spin/mug die je wilt vangen 's avonds :p) maar het verder niet als standaard verlichting gebruiken, dat is meestal niet zo sfeervol. Daarvoor kun je inderdaad tafellampen of staande lampen nemen.

En je hebt allerlei soorten plafonnieres, in bijna elke stijl wel. Ik zou gewoon kijken wat past bij hoe je verder je huis gaat inrichten en welk budget je in gedachten hebt

image

2 likes

Wat leuk zeg!!! Wij hebben in de woonkamer vanaf het plafond punt een lamp naar de hoek gedaan! Snoer gewoon zichtbaar (dus niet met zo’n gootje). Vervangt dan een tafel lamp of staande lamp die je anders miss in de hoek zou doen

Ah das ook een grappig idee!

Wat leuk! Mijn huis is 2 m 22, en met plafondlicht kun je bijna niks. Zodra een lamp hoger is dan 20 cm lopen de eerste mensen er tegenaan. En plafonnières zijn bijna allemaal lelijk. In de gang, waar het moet, heb ik een mooie lamp hangen, een italiaans design op een veiling gekocht.
Maar in de kamer werk ik met staande lampen. Een booglamp is geweldig om in een hoek neer te zetten en boven een zithoek te hangen. Zoiets:

Wat ook geweldig is in hoekjes om licht te geven, is deze van Ikea:

Succes!