Heb je nu ruimte in de keuken om er een tafel oid neer te zetten? Of een smalle bar bv? Je omschrijft dat het voor jullie het hart van het huis is, dus dan lijkt het me fijn als er ook zitruimte is, zodat je iig samen in de ruimte kunt zijn.
Ik herken wel wat je omschrijft over de keuken die het hart van het huis is; een van mijn eisen toen we een huis gingen zoeken was een grote woonkeuken. Dat hebben we nu ook. Hij kan worden afgesloten van de woonkamer met schuifdeuren en dat is heel fijn, zo heb je echt 2 ruimtes. Maar onze eettafel staat wel in onze keuken ook, dat scheelt veel denk ik in hoe de ruimte voelt. Zijn dus regelmatig samen in de keuken als een van ons kookt en onze dochter staat er ook graag bij aan het aanrecht in haar learning tower.
Wij gaan ergens volgend jaar verhuizen naar een huis met een kleine donkere keuken en open verbinding naar de woonkamer (echt eeuwig zonde dat mn schoonouders die muur hebben doorgebroken, het voegt namelijk niks toe qua ruimte/indeling/licht). En wat wij gaan doen is dus een stuk aanbouwen (met grote ramen, misschien een serre zijn er nog niet helemaal uit) aan de keuken, een eiland erin, eettafel komt in de aanbouw en dan schuifdeuren oid. tussen de keuken en woonkamer. Juist omdat de keuken voor ons zo het hart van het huis is.