Interieurtopic #2 (Deel 1)

Wat is je budget? :slight_smile:

Goeie. Ik denk voor zo’n statement lamp dat ik max 200 euro over heb, of dat realistisch is, je sais pas

Oh ja kende ik niet, zoiets vind ik wel mooi. Helaas geen goeie foto van het gehele product. Is een rechthoekige plaat ook leuk als het niet boven een eethoek hangt? Een ronde of vierkante plaat lijkt me dan logischer in een hal:

Bij Westwing hebben ze heel veel van dit soort bijzondere plafondlampen. Tussen de 70,- en 350,- qua prijs ongeveer.

deze bijvoorbeeld, maar misschien nog niet ‘anders’ genoeg? Ik ga nog even verder voor je zoeken!
1 like

Goeie tip! Kijk ik nooit op, net de app gedownload. Ik zat toevallig ook naar dit soort te kijken, nav Bonnie’s nieuwe eetkamer lamp (van Made maar dus wel goud) ook in de sfeer van jouw foto!
Deze vind ik ook leuk:

1 like

Ik heb deze set in het grijs boven m’n eettafel hangen, erg blij mee. Hangt aan een langwerpig balkje, kan wel een foto maken?

Ik ben op zoek naar een lampenkamp voor mijn mooie lampenpoot van donker eiken hout
vind het moeilijk nu ik niet naar de winkel kan om te kijken
 hebben jullie mooie tips? Ben eigeniljk op zoek naar cilinder/ovaal vorimig, dus niet schuin toelopend naar boven maar gewoon strak

Ik doe precies hetzelfde. Via zo’n insta kunstenaar kwam ik btw ook op: https://www.iamfy.co/

Een artiest had dit als verkoop voor haar prints, dus ga er vanuit dat dit ook prettig is voor haarzelf. En etsy, nav een tip hier :slight_smile:

Edit: oops beantwoord jou, maar is eigenlijk voor @Ola

Heeft een van jullie wel eens een vloerkleed naar de stomerij gebracht?

Waar hebben jullie je bank vandaan? Ik wil me een beetje oriënteren, heb nu een soort sofa bank en die begint toch wel aardig door te zakken nu. Wil denk ik gewoon een tweezits hebben en dan een mooie stoel voor erbij. Ik ben niet zo van de opvallende kleuren qua bank, ben gewoon een basic bitch dus gewoon grijs of zwart is echt prima. Heb nu deze banken opgeslagen voor op mijn lijstje, wil ook wel een beetje investeren in kwaliteit.

2 likes

Haha, je noemt jezelf een basic bitch maar die laatste twee banken vind ik echt niet basic. :stuck_out_tongue_winking_eye:

7 likes

Ik koop vaak oude boeken in de kringloop met mooie prints, mooie platen van mijn favoriete plekken in de wereld of (als ik geluk heb) iets van een fotograaf die ik tof vind. En neem ook vaak dingen mee als souvenir als ik bijv. naar een expositie ben geweest en die hang ik dan op in een mooi lijstje.

Hahaha :joy: Is denk ik vooral wat mensen vaak zeggen als ze op bezoek komen. De basis is vrij ‘basic’, gewoon witte muren en grijs laminaat. De accessoires en meubels doen de rest. Maar ik hou wel een beetje van design/kunstzinnig (lol klinkt ook meteen heel diepzinnig). En ik vind het belangrijk dat het huis een weerspiegeling is van mijzelf.

1 like

Mag ik beroep doen op jullie advies? Lees hier alrijd zoveel goede hulp!

Wij willen een vlak achter de eetkamer tafel schilderen. Nou heb ik 4 testers van flexa besteld, zie foto’s

Samenvatting

Edit: foto is echt een stuk grijzer, meh! Op de foto lijkt de kleur helemaal niet warm.

Ik heb testers van Worthy Clay (kleur 1) en Perky Limestone (kleur 3). Ik zoek eigenlijk iets precies er tussen in
 Worthy Clay is net te licht voor een vlak, dan mist het denk ik het contrast. En Perky limestone vind ik net te roze/warm.

Liefst bestel ik een kant-en-klare kleur ivm de lockdown omdar je niet kunt mengen nu en lekkere korting op flexa!

Ons huis heeft alleen maar witte muren (sorry hahaha), er komt een houten tafel aan met zwarte stoelen en hangt een zwarte lamp.

Wil je perse Flexa? Ik moet zelf namelijk denken aan Purbeck Stone & Cornforth White van F&B. Zijn echt prachtige warme grijzen :orange_heart:

1 like

Dat was wel mijn plan, mede door die fijne kleurtesters die ze hebben
 maar ga deze even opzoeken!

Edit: ik vind ‘m echt te duur
 normaal zou ik ‘m dan wel kunnen mengen in een praxis kleur maar dat gaat nu helaas niet.

Ah wat lief, ik kan me overigens wel een voorstelling maken van een rechthoekig langwerpig balkje boven een eethoek. Vroeg me alleen af of het niet gek zou staan in een hal (dus zonder tafel). Vaak zie je daar iets ronds/vierkant, denk ik (maar zeker weten doe ik niet)
Leuke lamp, goeie keuze!

1 like

Is het een “gewoon” kleed of handgemaakt? Bij dat laatste, ik heb mijn moeders tapijt weggebracht naar een speciaalzaak hiervoor, je zou even navraag kunnen doen wat gebruikelijk is bij de stomerijen (ook qua kosten) in jouw buurt. Er zat een vlek in qua waterschade, van jaren geleden die ging er niet helemaal uit (begrijpelijk) maar voor de rest zeer schoon geworden
Ook heb ik in de zomer een ‘aan huis” service laten komen voor mijn bank/matras (gaf ik weg aan familie), zij deden ook tapijten aan huis reinigen begreep ik later. Is ook nog een optie?

Die eerste zoiets kan je wel vinden bij de rebellenclub
Rare naam maar oke wel leuke banken.
Voor zoiets als die tweede moet je eens kijken bij bretz sofa’s
Echt heel mooi

Andere interieur vraag (ja mijn handen jeuken). Ik dacht dat ik hier op FF ooit gelezen had dat iemand stickers op de keukenwand had geplakt met een tegelprint, oid.

Iemand enig idee? Zie vooral Wish/Ali

1 like