Interieurtopic #2 (Deel 1)

Ik denk dat je kitchenwalls behang bedoelt? Ik heb dat ook gekocht nav dit forum maar ik vond het eerlijk gezegd geen aanrader, heb het ook teruggestuurd.

Ik bedoelde dat inderdaad
 maar balen! Dacht dat een FFer was bij wie het wel succes was, met groene visgraat ofzo?

Anders gaat mn zoektocht verder!

Misschien had ik verkeerde verwachtingen hoor, ik dacht dat het meer op tegels zou lijken dmv een beetje relief maar het was “gewoon” dun/plat behang. Ik wilde het echt in de keuken en leek me ook niet praktisch met schoonmaken (had de witte visgraat).

Ja ik snap wel wat je bedoeld! Ik ga gewoon nog even verder op onderzoek uit.

1 like

Iemand nog tips voor een mooie taupe/nude/caramel verfkleur? ik vind het kleurstaaltje hieronder van Flexa’s cafe latte mooi maar ben bang dat het te roze wordt. Als ik verschillende voorbeelden google lijkt het soms zelfs gelig. Het komt in een slaapkamer, oudroze hoofdbord, lichtroze gordijnen, witte ingebouwde kastenwand, niet heel licht want meestal de vitrage dicht.

cafe latte

Heb je niks aan maar zou echt een kleurtester halen of van die verfstaaltjes/papiertjes. Het licht in je eigen kamer doet zooooooveel met zo’n kleur, je kan eigenlijk niet af gaan op een online plaatje. Maargoed, heb je nu weinig aan omdat de bouwmarkt dicht is

2 likes

Heb je helemaal gelijk in. Flexa heeft wel van die mini-testertjes. Misschien kan ik die online bestellen. Iets dadel lijkt me ook wel wat.

1 like

Die kun je online bestellen! Heb er net ook weer 2 besteld, we wisten zeker dat het een van de vorige 4 was (zie paar posts hierboven) maar dé kleur zat er toch echt niet tussen.

Kan ze echt aanraden!

1 like

Wie heeft een tip voor een goed programma waar je een plattegrond in kan maken en dan vervolgens kan gaan inrichten? Ik heb floorplanner geprobeerd maar daar lukt het mij niet om de plattegrond te tekenen.

Ik ben aan het nadenken over het verven van de muur rondom de ramen in onze woning. Wij hebben een hoog plafond en drie hoge ramen. Daartussen zitten stukjes muur van een cm of 30. De kozijnen zijn gebroken wit. Het idee is om die stukken muur in een terracottakleur (basis bitch) te schilderen. Ik denk dat het heel vet kan uitpakken als soort lijst rondom de ramen die daar nog meer de nadruk op legt. Ik ben heel benieuwd of iemand ervaring met zoiets heeft.

Een gewoon kleed!
Het is geen mega duur kleed maar wel echt een beetje smoezelig geworden. Dus ben benieuwd hoe anderen dwt eventueel onderhouden of toch wegdoen als het deze staat heeft bereikt

Ja wij hebben dat idd! Groen soort schubvormige tegels. Zit er al 2 jaar op ruim, en bevalt ons wel goed! Is bij ons een tussenoplossing tot we een nieuwe keuken en nieuwe tegels doen

En waar heb je die besteld? :star_struck:

Ik krijg het niet voor elkaar de plattegrond te tekenen. Nu heb ik het ook geprobeerd met overtrekken maar dat werkt ook niet bij mij. Ik ben ondertussen al twee avonden bezig maar ik kom geen stap verder. Ik denk dat ik het maar opgeef.

Heeft een van jullie ervaring met de website k.leurenwaaier? Ik wil m’n muren verven in Sahara Dust van P.ure & Original, maar vind de verf vrij duur. Ik zag dat ze op die website dezelfde kleur aanbieden maar dan met goedkopere verf. Weet iemand of die kleur dan ook echt overeen komt?

Via behangfabriek. Was incl de lijm en het behang 125 euro toen. En bij ons zit het er al een tijd goed op! Het is dus idd gewoon glad zoals iemand al zei, geen diepte verschil tussen tegel en voeg op het behang. Maar we krijgen best vaak verbaasde reacties als we zeggen dat het behang is! Waar wil jij het overheen gaan doen? Bij ons zaten er heel lelijke, enorm scheve, mozaiektegeltjes onder. We hebben daar eerst een dunne plaat mdf overheen gemaakt en daar dan het behang op gedaan.

1 like

Ik ken toevallig de winkel en de eigenaar. Ze zijn echt wel een betrouwbaar bedrijf! Weet niet met betrekking tot of de kleur overeen komt want dat zelf nog niet gehaald daar. Maar de ‘gewone’ verf die ik daar gehaald heb was echt meer dan prima verf! Was wel gewoon wit dus niet heel speciaal ofzo :joy:

heb jaren naast hun winkel gewerkt dus ken ze daarvan haha

2 likes

ik heb geen idee waar je het kan vinden, zie het veel bij Amerikaanse YT’ers. Van dat peel & stick tile backsplash dingen. Ik denk echt dat er wel iets is wat niet glad is. In mijn hoofd is dat een beetje plastic achtig met diepte wat je als tetris op de muur moet plakken.

1 like

Ik kwam net wat foto’s tegen van interieurs die ik erg vet vind.

Hysterische inrichting

https://www.audenza.com/blog/house-tour-crazy-colourful-pop-art-inspired-rental-in-sheffield/

http://noz.design/fuchsia-living-room

5 likes

Oh goed om te horen! Dan ga ik het gewoon proberen denk ik. Thankyou

1 like