Interieurtopic #2 (Deel 1)

Ik heb vandaag bij de wehkamp gekeken naar nieuwe eettafelstoelen en ben veel van dit model tegengekomen, ik weet niet of ze ook beige hebben (vast wel) omdat ik naar een andere kleur op zoek ben maar ze hebben daar nu korting op stoelen. Wie weet zit er wat voor je bij.

1 like

Ik heb zelf laatst van alles bij outlet duiven besteld, zag toen dat hun ook veel stoelen hebben.
Misschien zit er iets bij voor je :blush:?

1 like

In april krijgen wij de sleutel van ons huisje en ik wil voor mijn vriend een sleutelhanger met de dorpnaam erop bestellen. Weet iemand waar dat kan?
Zoiets als dit maar dan een andere plaatsnaam

Sostrene grene heeft zoiets zie ik net, maar dan met goude poten…

2 likes

Nice soms zou ik delen in contrasterende kleuren of net 1 tint donkerder dan het andere deel ook tof hebben gevonden.

Verkeerde topic? Google ‘gepersonaliseerde (woonplaats) sleutelhanger’.

@Tabita @Hetty thanks voor jullie reacties! Leuke geschikte opties zie ik - vaak worden deze ook bijv bij de wehkamp in tweetallen verkocht. Snap ik wel maar heb er echt maar 1 nodig

Ja die van Sostrene G is ideaal zeg
Ook qua prijs. Met die kleur vd poten kan ik nog wel leven. Is wat donkerder chroom lijkt het. De stof is echter meer grijs en dat mocht ik niet van mezelf (na gordijnen, dressoir, overtrek). Anders wordt het zo’n eenheidsworst maar het is wel een goeie 2e optie

1 like

Heeft iemand nog een tip/ webshop voor lampen? In de woonkamer zou ik 2 hanglampen willen hangen ipv wat er nu hangt = image zoiets
Ze hangen dus in de zelfde woonruimte, dus leek me leuk als ze samen passen bv zelfde reeks maar iets anders model maar zag nog geen opties voor een redelijke prijs. Ik vond een paar op La Redoute tof maar die 2x leek me te druk

Er zijn al ingebouwde spots dus het is echt puur sfeerverlichting

Samenvatting

Weg

Hoe hebben jullie gekozen voor de verlichting in de woonkamer? Ik woon nu ruim 2 maanden in mijn huisje, en heb nog een losse bol hangen omdat ik geen idee heb wat leuk is/staat. Ik heb roze muren, veel witte meubels (Hemnes van Ikea), een (saaie) grijze hoekbank en het lichtpunt is midden in mijn woonkamer (dus niet boven mijn tafel ofzo).
Ik wil het liefst iets tegen het plafond, niet iets wat hangt (dan stoot ik mn kop met mijn lengte) maar ik heb echt geeeeen idee.

Wil je per se 2 hanglampen? Ik zou denk ik kiezen voor 1 mooie hanglamp op 1 van de 2 punten en de andere afdekken. Op welk punt dan een hanglamp hangt een beetje af van hoe de kamer er uit ziet aan de kant die we nu niet zien. Als eerste idee zou ik die boven de bank afdekken en dan op het foto standpunt een mooie hanglamp hangen.

2 likes

Ik mis nu wanneer we tv kijken of in de zetel zitten wel een optie voor een zacht licht. Dus daarom dacht ik er aan maar had eigenlijk nog niet bedacht om er op 1 plek geen te doen , is idd ook een optie. En dan een stalamp zoeken. Moeten sowieso al de rest van inrichting ook nog doen, verven en andere zetels etc dus het is niet het dringendst maar zat er wat vast mee

1 like

Wij hebben in de woonkamer enkel een dimbare staande lamp en op een bijzettafeltje een bureaulamp die op de muur schijnt. Daardoor is het licht in de woonkamer altijd zacht en gezellig en als ik feller licht nodig heb zet ik de staande lamp op z’n felste stand. We hebben de plafondaansluitingen afgedekt. Boven de eettafel hebben we wel een hanglamp en in de keuken spotjes.

2 likes

Xenos zou ook kunnen, want hetgeen wat ze niet van kwantum gekregen heeft heeft ze gekregen van Xenos.

1 like

Heb je een foto van de situatie bij jullie? Is denk ik ook heel erg afhankelijk van wat voor soort haard je hebt en of het er dan mooi of juist gek uit gaat zien

3 likes

Dus dat de plank tussen twee muren als het ware gehangen wordt? Dus tussen de buitenmuur en de haard? Ik denk dat het wel mooi is! Persoonlijk zou ik dan wel de lege ruimte onder de plank waar geen kastje zit opvullen met een iets anders. Houtblokken opstapelen of een mand/krat met iets anders erin of zoiets.

3 likes

Ik vind het niet mooi als die plank zo uitsteekt. Net of je verkeerd hebt afgezaagd. Dan zou ik het van muur tot muur laten lopen en inderdaad iets onder leggen zoals plaids, boeken of een houtstapel

Kan je die laatste cm de plank niet taps toe laten lopen zodat hij niet uitsteekt van de haard?

1 like

Wordt het dan ook echt een dikke plank? Dat lijkt me ook mooier dan een dunne. Misschien is met een boomstam/ongelijke rand het juist ideaal om hem in een natuurlijk verloop op de haard aan te laten sluiten. Eigenlijk wordt de plank dan schuin uit de boomstam gezaagd, ten minste, zo zie ik het voor me. Maar dan moet dat op de een of andere manier perfect passen dat de punt van het kastje er niet al onderuit piept zeg maar. Of je moet perfect een stuk boomstam vinden wat die afloop heeft waar de plank wel recht met de nerf mee uitgezaagd kan worden.

1 like

Oooh waar komen die enorm leuke kapstokken vandaan? Zijn die geschikt voor jassen?

1 like

Ja zijn geschikt voor jassen, hier hing er niks aan omdat er net geverfd was. Ze zijn van Sostrene Grene, wel al een tijd terug gekocht. Misschien komen ze nog weer terug in de collectie?

1 like

Aah thanks. Ik ga het gewoon in de gaten houden en :crossed_fingers::crossed_fingers::crossed_fingers:

1 like