Interieurtopic #2 (Deel 1)

Iemand nog een leuke website voor kussentjes voor op de bank? Beetje neutrale kleren, gaat bij een terracotta achtige bank!

Volgens mij hebben wij ook zoiets betaald. Wij hebben een wand van 2,80 en nog extra boven kastjes. Genoeg opbergruimte.

Samenvatting

11 likes

Ah snap ik. Hopelijk komen de deuren ook snel weer op voorraad. Ook ideaal dat je geen schroeven nodig hebt voor dit systeem.

1 like

Wij hebben een best fors raam. We hebben inbetween gordijnen hangen. Heeft iemand leuke ideeen hoe ik de vensterbank kan aankleden? Het voelt nu zo saai en kil ofzo haha

Ik huur een appartement met vloerverwarming en daar bovenop ligt een pvc vloer. Nu is het nooit echt koud in huis dus als ik de thermostaat aanzet is het vaak maar 2 graden hoger. Op de thermostaat zie ik dan een vlammetje en na een tijdje staat er dan ook dat het warmer is/de temperatuur die ik wilde. Maar aan de vloer voel ik eigenlijk nooit wat, dat die warmer is. Is dat normaal? Voel je dat pas als je hem echt hoog zeg?

Ik heb ook vloerverwarming met twee thermostaten (één voor slaapkamer en één voor woonkamer), en je merkt bij ons echt een verschil in de woonkamer die dan wél aanstaat en de slaapkamer die uitstaat. Ook al voel je niet per se warmte uitstralen ofzo in de woonkamer, een koude vloer is écht koud haha

1 like

Onze vloer voelt wel warm als je er op loopt, niet dat er mega veel warmte vanaf straalt, maar wel als je met sokken loopt dat het lekker aanvoelt

1 like

We zijn onze badkamer aan het verbouwen, ze beginnen volgende week met tegelen en we moeten nog de kleur voegen kiezen. Zou het heel raar zijn als we op verschillende muren verschillende kleuren voegen hebben? Tegels zijn ook anders.

Nee hoor, onze witte tegels hebben witte voegen en de grijze donkere voegen.

Nee, er gaat ook nog een lijn kit in de hoeken dus die voegen komen dan niet tegen elkaar aan.
Onze tegelzetter adviseerde zilvergrijs bij alles, wit ziet er snel viezig uit en je krijgt dan snel kleurverschil tussen een deel dat vaak nat/vies wordt en de delen die minder blootgesteld zijn.

1 like

Ah ja ik vind witte voegen heel mooi, maar de tegelzetter raadde dat eigenlijk af. We krijgen 3 muren met witte tegels en 1 met lichtgroene tegels, voor de witte wil ik best iets anders kiezen maar ik denk dat de groene gewoon het mooist uitkomen met een witte voeg. Al die keuzes, ik vind het zo moeilijk!

Edit: @Merel ja de muur waar ik het liefst witte voegen wil zit wel bij de douche, daarom twijfel ik heel erg. Ik ga dat zilvergrijs even opzoeken!

Wij hebben een paar van die buisframe stoelen met ribstof bekleding en daarop kan ik het best een hele dag werken.

1 like

Ik wil de muren in de woonkamer graag in Dead Salmon van Farrow and Ball schilderen. Mijn bank heeft een gele kurkuma kleur en staat tegen de muur aan. Ik kan echter niet echt voorbeelden vinden van mensen die Dead Salmon op de muren hebben in combinatie met gele elementen. Volgens mij zijn het allebei warme kleuren, dus in dat opzicht zou het niet moeten vloeken, toch?

Hieronder de kleuren van de verf en de bank:

1 like

Ik heb geen tip voor een stoel, maar voor wat betreft de krassen wel: je kunt los speciale wieltjes van rubber oid kopen en die laten geen krassen achter.

1 like

Forbo heeft een showroom en volgens mij is dat inclusief ‘ingerichte’ kamers, ik ben er zelf nog niet geweest maar staat wel op de planning, om diezelfde reden eigenlijk, wil even testen hoe het reageert op krassen, schuiven met stoelen e.d. Het ziet er namelijk prachtig uit maar ik heb toch dat oude kwetsbare ‘basisschool’ linoleum in mijn hoofd, inclusief de afdrukken van waar meubilair heeft gestaan :thinking:

https://www.instagram.com/p/CGAXEbBjUrk/?igshid=1ihl2ito6af71

https://www.instagram.com/p/CCB9C0YHcbU/?igshid=paktogiau5vx

Is wat ik heb kunnen vinden. Dead Salmon lijkt mij een mooie kleur in combinatie met je bank. Hij lijkt in ieder licht weer wat anders.

3 likes

Ik vind dit dus echt fantastisch hier, er is altijd wel iemand die toch met dé tip/afbeelding/inspiratie of kleurcode komt. Vind het trouwens wel een heel toffe combi qua kleuren!

7 likes

Heb je Dead Salmon al getest op je eigen muren? Het is een kleur die echt in elk huis compleet anders uitpakt. Bij sommige is deze prachtig roze, en bij een ander vies beige (en niet op een goede manier, haha). Als je een goede kleurtester hebt, of zelfs een F&B potje koopt, kun je het zelf checken bij je eigen bank.

Ik val in herhaling haha, maar het is gewoon echt de enige manier om een kleur te checken. En bij Dead Salmon nog wat meer nodig gezien het zo’n veelzijdige kleur is.

4 likes

Dit is top, dankjewel! Als ik het ook op deze voorbeelden zie moet het denk ik wel goedkomen.

@MJDLH we hebben een hele lichte woonkamer, dus hoop dat het meer die roze kleur opgaat ipv vies beige. Maar wel veilig op misschien even te testen nog inderdaad

Ik zag ook nog een afbeelding waarvan de slaapkamer in deze kleur was geverfd. Op het bed hadden ze een mosterdgeel dekbedovertrek en ook nog een groene sprei. Stond ook erg leuk. Anders inderdaad eerst maar even testen. Dan weet je zeker of het bij elkaar past.

2 likes