Interieurtopic #2 (Deel 1)

Ik heb zo’n kleur muur en een groene bank, staat ook heel leuk vind ik.

Heeft iemand een betaalbare tip voor zwarte muurverf? Geen schoolbord verf, maar gewone verf. Ik had bij de praxis verf besteld maar is blijkbaar uitlopend en niet meer leverbaar :frowning:

Voor degenen die een keer een nieuwe keuken hebben aangeschaft: wat hebben jullie gedaan met je oude keuken?
Zelf eruit gesloopt en afgevoerd, verkocht/weggedaan via marktplaats of via een opkoper?
Slopen kunnen we wel, maar als hij een tweede leven kan krijgen heeft dat wel mijn voorkeur.

We hadden een kastenblok verkocht via Marktplaats. De rest zelf weggebracht naar afvalstation, dat was echg veel werk.

1 like

Wij hebben hem op marktplaats gezet, diegene heeft hem eruit gehaald en ons ook nog €100 betaald, win-win :+1:t2:

2 likes

Bij ons staat hij nu in de schuur. Heel handig als opslag. Haha. Ook zelf eruit gehaald dus.

1 like

Ah, dus dat kan wel echt. Goed om te weten!
Hadden jullie zelf een prijs genoemd of laten bieden?
Van mij mag hij gratis weg, maar dan krijg je misschien rare lui over de vloer?

Ik had die al gezien, maar ben bang dat ie te blauw is? Bluish, blauw…
Heb je de kleur irl gezien?

Nou dit inderdaad. Zag de kleur aantal keer op Pinterest en was heel benieuwd, maar op Yt bij iemand (denk Widiya) vond ik het veels te warm. Denk door licht inval etc

Wij hebben geloof ik laten bieden, met een minimum van €30 ofzo.

1 like

Nice! Bedankt :slight_smile:

1 like

Ik had in een huis laminaat opgehaald en zij hadden ook de keuken op marktplaats staan en zij hadden ‘nader overeen te komen’ erbij staan. Toen ik toen een berichtje stuurde mocht ik het laminaat gratis hebben maar hij wilde gewoon iemand die het goed kon gebruiken en geen gure types dus had het daarom niet op ‘gratis’ gezet :slight_smile:

5 likes

Wij hebben alles wat uit ons huis kwam op marktplaats gezet zodat we het maar niet zelf hoefden af te voeren, maar in mijn ervaring komen alle mensen die ‘gratis’ afspreken steeds niet opdagen. De mensen die €5 afgesproken hebben zijn toch iets trouwer aan hun afspraken vond ik.
@Huismus ook

1 like

Wat zijn jullie ervaringen met veneta? Ze komen volgende week hier voor advies. Ben ook heel benieuwd wat ik aan bedrag kan verwachten… (10 ramen met rolgordijnen, 4 hoge ramen plissé en 3 partijen gordijnen). Maar dat is natuurlijk afhankelijk van keuze stof etc etc enzo haha.

Wij hebben een top down plissé gordijn van veneta. We hebben hele brede ramen (bijna 3 meter) en Veneta was 1/3e van de prijs die Luxaflex ervoor vroeg. Hij hangt er nu 1,5 jaar en nog zeer tevreden mee. Ik had een adviesafspraak staan om ook voor de rest van het huis raambekleding in te laten meten maar nu met de lockdown vond ik dat niet zo chill.

En het schijnt dat Veneta je soms een kortingscode stuurt als er een adviseur is langsgeweest maar je bestelt niet direct (is mij niet gebeurd maar heb ik op een ander forum gelezen). Dus misschien de moeite om nog ff een weekje ‘bedenktijd’ in te lassen.

1 like

Wij hebben een super goedkope/oude huurkeuken verkocht voor 90 euro. Zij hebben hem zelf eruit gehaald en hij ging hem opknappen en verkopen voor in studentenhuizen. Ik zou het altijd proberen!

2 likes

Wij hebben houten jaloezieën met band bij de schuifpui en de achterdeur, gordijnen (in betweens) kamerhoog en kamerbreed (5,10 breed en 2,63) hoog en 3 wat normalere ramen qua grootte plissé gordijnen zo rond de 2100 euro kwijt.

Erg tevreden over. Zijn bij ons langs geweest voor advies en inmeten. Hebben alles zelf opgehangen wat ook prima te doen is. Hebben direct akkoord gegeven toen de adviseur hier was. Helaas duurde de bezorging bij ons langer dan de tijd die ervoor stond. December 2019 toen in China net corona uitbrak waren de fabrieken gesloten. Hebben uiteindelijk zelf bij het logistiek bedrijf het opgehaald in Nunspeet o.i.d. omdat het anders door de feestdagen het er nog langer zou liggen :stuck_out_tongue:

1 like

Oh ik denk bij ons aan zo’n 3000-4000€ :see_no_evil:, en ik hoop dat het daarvoor lukt haha.
Opzich willen we geen hele gekke dingen denk ik :grimacing:

@anon3765766 ik vond het eerst ook geen chill idee. Maar we zitten nu in een nieuwbouw zonder gordijnen oid. Iedereen gluurt de hele tijd naar binnen (want ook geen schutting nog)… boven nu overal vuilniszakken geplakt Maarja, dat wil ik eigenlijk ook niet nog 3-4mnd. En het is dan de hele dag donker, want ik ga niet elke keer die dingen er op en af plakken haha. En ik wil ook geen gaten boren en die weer dicht moeten smeren als er wat anders komt. Echt first world problems ja… :weary:

2 likes

Ik heb toevallig net wat kleur stalen besteld via de website. Bij mij gaat het om maar 2 ramen, dus ik ga daarna zo’n adviesgesprek met video doen.

1 like

En ik lees dat de allergrooste DON’T ever is gordijnen boven de verwarming haha.
Helemaal tot de grond lijkt me ook mooier. Maar dan hang je ze dus wel iets verder van het raam af? Want hier is het raam bijv best wel ‘in’ het kozijn/verdiept.

Dus dat lijkt me heel gek.

let niet op de rommel in de vensterbank