Interieurtopic #2 (Deel 1)

@Batalash @Willem @C3PO Ja kinderkamer!
Maar juist daarom willen we eigenlijk gordijnen… In vorige huis hadden we rolgordijnen maar in de zomer komt daar nog zóveel licht aan de zijkant doorheen dat het telkens niet slapen was tot het donker was en om 5.00 weer wakker …

Je hebt ook rolgordijnen met zijgeleiders, dan loopt de zijkant in een soort rails zodat er geen licht langs kan. Zou dat passen (dat de ramen dan ook nog open kunnen enzo)?

2 likes

Iedereen bedankt voor de tips om de oude keuken kwijt te raken! Ga hem zeker proberen te verkopen via marktplaats.

Ik zou hier ook sowieso rolgordijnen of jaloezieën doen, vind deze ramen echt niet geschikt voor gordijnen.

1 like

Kun je die kast links een cm of 10 van de muur halen? Dan kunnen daar de gordijnen weggeschoven. En wel tot aan de grond! Dan ook wel die boekenplanken rechts ergens anders ophangen.

1 like

We hebben hout, geen kunsttof, dus dat zou moeten kunnen. Zie dat bij Veneta alleen weer niet staan :’)…

@the.rebel.club Ja! kast kan opschuiven en we hebben exact nog zo’n muurtje tegenover dit muurtje, dus daar zouden die rekjes ook op kunnen.

1 like
Samenvatting

[

Ook een gordijnen vraag, willen hier graag gordijnen. Die rail moet dan bijna muurbreed denk ik? Zodat ze niet voor de ramen hangen als ze open zijn. Wouden ze misschien ook zo samen kunnen binden maar dat wordt waarschijnlijk raar met die verwarming.
Plus nog een vraag voor betrouwbare webshop met verduisterende gordijnen, zijn al een paar winkels afgegaan maar ben het beu en slaap slecht door het licht…

Ik ben tevreden over Veneta. Die komen langs en kun je kleuren en staaltjes zien. Man bleef netjes op afstand en het verliep gewoon professioneel, niet opdringerig. En ze meten alles voor je op

Ik heb gratis staaltjes besteld bij veneta. Kwamen de dag erna gelijk binnen en heb echt niets hoeven betalen.

1 like

Eens, toevallig vanavond iemand langs geweest haha!

2 likes

Ja daar leek me ook veel keuze enz te zijn maar de maximum lengte zou daar net wat tekort zijn :s
Ga nog wel eens opnieuw meten om te zien of ik het niet te veel had afgerond…

Je kunt altijd eerst bellen om te informeren, kun je later alsnog een afspraak maken.

Heb het topic hier al vaker gespamd met positieve ervaringen van Veneta haha!

1 like

Ik vond Veneta voor andere raambekleding beter/goedkoper dan voor gordijnen. Daarvoor slaagde ik goed bij Kwantum en Leenbakker. Ook voor hele lange bij die laatste.

2 likes

Kent iemand meer webshops of winkels met zulke deuren? Dus echt van hout, niet van staal. Mag wel ander soort hout zijn of juist gelakt hout oid. Maar dus wel zo strak!

Geen idee of het wat is maar kwam dit tegen?

1 like

Ohhh ik ben helemaal moe van zwarte stalen deuren. Deze zijn echt mooi!

1 like

Hoe breed is het raam? Je kan ook heel makkelijk zoiets ophangen, 2 kleine spijkertjes in de deur of twee haakjes ophangen en klaar.

Edit: hmm weet niet of dat helemaal werkt met de drieklink alleen

Edit2: ik ben om de een of andere reden altijd fan van mooie vouwgordijnen :sweat_smile:

2 likes

Wat gebruiken jullie naast geurkaarsen om je huis langdurig lekker te laten ruiken? Ik dacht zelf misschien een Lampe Berger aan te schaffen maar hoor graag of jullie andere / betere ideeën hebben

Niks eigenlijk :grimacing: lekker ruikend schoonmaakmiddel en wasverzachter. Ik vind zo’n brander er heel mooi uit zien, maar meestal vind ik de geuren niet prettig genoeg om langer te ruiken. Geurkaarsen wissel ik dan makkelijk even af.

1 like

Ik heb een Lampe Berger, maar heb 'm al lang niet meer aan gehad, zal hem weer eens aansteken! In ons vorige huis (klein, keuken met slechte afzuiging) had ik hem heel vaak aan, omdat het daar vaak naar etenslucht rook. Maar nu wonen we groot en hebben we mega goede afzuiging en “stinkt” ons huis nooit meer, haha, dus minder behoefte geurkaarsen en Lampe Berger aan te steken.

1 like