Interieurtopic #2 (Deel 1)

Ik vind deze geurstokjes heel erg lekker! Ze zijn ook regelmatig in de aanbieding met 1+1 gratis.

1 like

Nu het over lampe Berger gaat, wat is jullie favoriete geur? :blush:

Ik heb zowel boven als beneden een diffuser staan, vind dat echt een aanrader!

Je kunt helemaal losgaan qua essentiele oliën die zelfs kanker kunnen genezen (lol), maar ik geniet gewoon van de lekkere geur(en), haha.

4 likes

Ook benieuwd naar aanraders qua olie

1 like

Ook even een vraagje aan jullie… Hebben jullie tips en aan-/afraders wat betreft leesstoel / fauteuil?

Op dit moment hebben we een grote hoekbank in de woonkamer staan, maar die is hoognodig aan vervaging toe. We hebben een andere bank op het oog, een 4 zitter zonder lounge/hoek gedeelte. We hebben daardoor ruimte voor een leuk stoeltje bij het raam. Nu alle winkels dicht zijn, is het sowieso lastig zoeken. Probeer me dus maar vast een beetje te oriënteren voor als het wel weer kan. We zoeken iets voor 1 persoon, niet te groot/massief en redelijk kindproof. Het bekende Ikea stoeltje vinden we wel leuk, maar meerdere vrienden hebben die al staan, dus die wordt het sowieso niet. :grimacing:

Ik ben zelf ook nog altijd op zoek, door Corona nog niet geslaagd (wil het liefst in de winkels kijken), maar ik heb deze stoel wel opgeslagen maar ben er nog niet over uit:

In een aantal kleuren verkrijgbaar. Zou zelf niet voor de roze stoel gaan waar de url naar linkt, maar die regenboogknopen zijn wel heel gezellig hahaha.

2 likes

Oh, ik vind dit wel een hele mooie! Roze zou ik ook niet doen, maar de diep-blauwe kleur vind ik echt prachtig. Hij ziet er erg comfortabel uit. Twijfel alleen of ik hem niet te groot/aanwezig vind. Misschien dat ik iets subtielers mooier zou vinden staan… al hangt dat ook nog even af van hoe het staat als de bank er is.

Edit typefout

Haha ja dat is precies de reden dat ik nog twijfel! Bij ons zou het dan ook de blauwe worden haha. :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Deze is trouwens ook een paar keer genoemd hier in dit topic! Ik ga er van uit dat je met de Ikea stoel de Strandmon bedoelde haha, maar misschien bedoel je juist deze. Mijn vriend vindt dit niks dus deze valt hier af, maar misschien vind jij hem wel iets door het wat minder groffe ontwerp haha.

2 likes

Hahah, ik laat die van Ikea zien en krijg ook een heel vies gezicht. Man keurt hem ook af dus. (En ik bedoelde inderdaad de Strandmon ja.) Jouw eerste suggestie valt hier trouwens wel erg in de smaak!

1 like

Ik heb nu de Orange de Cannelle, die is wel echt lekker herfst/winter/kerstig :heart:.
Verder vind ik Caresse de Cotton en Jardins sur la Riviera ook heerlijk.

Jij nog aanraders?

1 like

Deze vind ik nog steeds heel tof. Helaas geen plek voor, want ik heb wel de Strandmon, haha. Die zit wel echt heerlijk.

1 like

Goede ervaring met Veneta, niet met plissé. Er kwam te veel.tocht doorheen (ook nieuwbouw) en doet niets voor de akoestiek in huis. Na 2 jaar alsnog gordijnen besteld bij Veneta, en daar ben ik heel blij mee!

1 like

Ja hij inderdaad, wat zitcomfort betreft echt een prima keus. Wil alleen niet dat mijn zitkamer precies op die van mn vriendinnen lijkt. :sweat_smile:

en @Sia

Ik begon eerst met eentje van Geurwolkje, en had daar toenveel verschillende olieen bij besteld. Heel persoonlijk natuurlijk wat voor geuren je lekker vindt! Maar ik vond lavendel wel heerlijk voor het slapen gaan, bijvoorbeeld.

Nu heb ik eentje van The Spirit Junkies, deze: https://www.thespiritjunkies.nl/shop/diffusers/

Die vind ik sowieso een stuk mooier (en luxer) eruitzien dan die van Geurwolkje, maar lijkt de geur ook beter te verspreiden. Maar dat kan ook de olie zijn! Die geuren zijn wel een stuk kruidiger wat ik heerlijk vind, maar je smaak moet zijn. Fijne aan die vind ik de lange stand, gewoon 's ochtends aanzetten en lekker zolang aan laten staan als je wil. Ik vind het een aanrader, dus!

Voor mijn kind heb ik bijvoorbeeld ook wel eens sinaasappel in de Geurwolkje geprobeerd tegen muggen, ik kan me daar niet echt een effect van herinneren maar geloof dat dat wel helpt. Online is er in ieder geval heel veel over te vinden en uiteindelijk is het toch een zoektocht welke geur jij het fijnst vindt. Net zoals met geurkaarsen: de een houdt van zoeterdanzoet, en de ander fruitig, houtig, noem maar op.

2 likes

Nee, snap ik wel. Mijn woonkamer lijkt waarschijnlijk op 99% van de andere kamers, want op een erfstuk (een buffetkast), wat vazen/servies en een klein rotan stoeltje na is alles van IKEA, haha.

1 like

Haha ik open die site van spiritjunkies en zie die dildo staan, dus ik denk huh zie ik dat goed en ik open hem.
Begint die artikelbeschrijving met oma’s potpourri en opa’s sigarenrook.
Even serieus als ik een pleasure set wil kopen dan wil ik niet eerst aan mijn oma en opa herinnerd worden :’).

4 likes

:laughing:

Ja ik vind het ook wat een dubieuze site, maar de diffuser is wel mooi en de olie ruikt lekker. Je hebt deze zelfde diffuser overigens ook van andere merken hoor, als ik google op “diffuser” kom ik deze direct tegen van een ander merk. Dus mocht je de associatie met oma’s potpourri en opa’s sigarenrook niet meer van je af kunnen schudden, ken je alternatieven!

1 like

Thanks! Nee eigenlijk niet, heb nu pure white tea. Vind die niet super. Wel oké maar daar houdt het bij op haha.

@Leukocyten
Dankje! Ja ik meng wel met de neutralizer. Omdat die dan naar mijn idee nog meer dan sterk genoeg is!

2 likes

Ik gebruik zo van die geurstokjes. Gaf er vroeger regelmatig 15€ (hema) of meer (rituals) aan. Maar tegenwoordig maak is ze zelf. Spaart zó veel geld uit op lange termijn. Ik vul de lege flesjes voor de helft met olie (goedkope baby olie of jojoba) en koop de geurdruppels voor 1,5€ bij Holland & Barrett, doe ik 30 druppels van per flesje. Ongevraagde gierigaard pro-tip :wink:

38 likes