Interieurtopic #2 (Deel 1)

Mogen er nieuwe meubels komen? Zo ja, dan zou een ronde tafel misschien wel heel mooi staan, die kan dan iets meer naar het midden staan, dan zou je de kast die nu rechtsonder staat naar de muur linksonder de keuken kunnen, en dan heb je daar weer meer ruimte voor een zithoekje.

Verder wou ik even zeggen dat ik het heel leuk vind dat je alle planten ook een plekje in de digitale plattegrond hebt gegeven haha.

1 like

Misschien even googelen / pinteresten en meten wat wel kan aan een schuine kant?

1 like

En als je kijkt naar een PLATSA? Zelfde idee als PAX maar dan ideaal voor een schuin dak!

1 like

Nav de post van @En_17_Anderen heb ik ook onze slaapkamer in floorplanner gezet.
Ik vind het echt zo’n rotruimte.

Het bed kan net niet een kwartslag draaien want dan kan je er niet meer in via de zijkant.
Vanaf waar de witte kledingkast staat is de muur pas rechts, het stuk ervoor is dus een schuine muur.
Verder hebben we voorzetramen en wordt het snikheet in die kamer, dus die hele boog van de ramen kan niks geplaatst worden (nouja tenzij het minder hoog is dan 40 centimeter)
Die 2 smalle bruine dingen aan de raamkanten zijn boekenkasten, die zouden beide weg kunnen daar, het ding achter de deur is een stellingkast, ook die zou daar weg kunnen.
De kledingkasten voorbij de pilaar kunnen dus niet naar de andere kant vanwege die schuine muren.
Ik weet gewoon echt niet wat ik ermee moet, we gebruiken het nu maar om de was op te hangen maar ik vind het dus echt een stomme kamer, terwijl de woonkamer nu helemaal leuk wordt en dat wil ik hier ook.
De muur bij de deur is trouwens limegroen en de rest is wit, als iemand een verfsuggestie heeft is dat ook welkom.
Anything to make this room spark joy :’).

1 like

Heel mooi behang! Waar gekocht, als ik vragen mag?

ik heb het gekocht bij qiddie, het is eigenlijk kinderbehang en nog specifieker voor MEISJES

1 like

Het is hiervoor een studentenhuis geweest, dus er woonden studenten in de kamers. Die hadden er allebei een éénpersoonsbed en kleine kast in. Dat helpt dus niet echt om ideeën op te doen helaas!

@Willem Een dressoir in de slaapkamer vind ik wel een leuk idee! De extra bergruimte kunnen we waarschijnlijk toch goed gebruiken.

@Philo & @Ohappyday Ik had dus echt die hele Pax in mijn hoofd al uitgekozen en ingericht, nog voordat we een huis hadden :sweat_smile: Maar misschien moet ik toch iets flexibeler gaan denken, want er zijn dus andere dingen die wél onder een schuin dak kunnen.

Dit helpt allemaal wel heel erg om er weer anders naar te kijken!

2 likes

Ik zou gaan voor een zachtroze, roze en geel is echt prachtig en dan blijft het zacht. Met het groen maak je het wat koeler en harder.

cinder-rose

Kijk zo mooi samen :heart:

8 likes

Ja dat is echt heel mooi, maar dan word het wel een ander stijltje zegmaar.
Ik heb een visual gemaakt met de flexa app.
Nu:

De bank zou ik dan ook wit schilderen

4 likes

Wij hebben de slaapkamers allebei ook met een schuin dak en hebben in het begin gewone kasten tegen de ‘normale’ muren gehad. Maar dat maakt ook heel klein en maakte bij ons, dat we niet zoveel meer met de ruimte konden. Toen hebben we zelf een kast gemaakt (geen succes) en op de babykamer de platsa. Daar kon het direct onder het schuine deel, maar daardoor heb je zoveel meer ruimte! Onze kasten zijn wel maar 150 hoog (meer kan niet anders komt t wel de kamer in), maar we hebben daar wel een hang- en leggedeelte in met gewone planken en draadmanden. Echt ideaal

1 like

Oh dat is echt zoo mooi! :heart_eyes:

Ik zou zelf niet snel denken aan zo’n kleur groen, maar het staat heel warm en sfeervol!

Iemand een goed idee hoe deze wand beter kan? Het tv meubel is oud en vind ik niet mooi maar omdat ik het deurtje ernaast ook zo dom vind kom ik er niet echt uit wat het dan beter zou maken. De opbergruimte er achter hebben we wel nodig (het is een trap kast). De bank past er niet tussen. Deurtje is 98 cm hoog en tussen die en de rechter deur zit 206 cm. Wel eens gekeken om een inbouw kast te doen maar dit is een wat grotere verbouwing en omdat we hier geen jaaaaaren meer willen wonen is dat voor nu te duur.

Of maar gewoon een ander tv meubel en accepteren dat het een rare kamer is? :woman_shrugging:t3:

1 like

Gebruik je het deurtje vaak? Anders kun je misschien een groter meubel nemen en die er voor zetten, de televisie misschien ophangen zodat de muur wat minder leeg oogt en hem wellicht een kleurtje geven.

1 like

Ja de ruimte hebben we echt nodig dus dat kan helaas niet

Nee dat is dan niet handig inderdaad! Ik zou sowieso iets met kleur doen, het is nu een vrij witte wand met een witte tv meubel.
Je zou ook een lambrisering kunnen schilderen en het deurtje dan mee kunnen nemen in die kleur, dan valt het wellicht ook al iets minder op.

1 like

Je zou wieltjes onder een groter meubel kunnen schroeven en die er voor zetten, dan rijd je hem zo weg als je bij het deurtje moet

3 likes

Ik lijk inmiddels wel een Samsung vertegenwoordiger, maar ik vind alle rare tv meubel situaties op te lossen met een Samsung the Frame tv.
Gewoon geen meubel en dan een frame met of zonder galerij eromheen. Er onder een plant, stoel, poefje, klein bankje of wat dan ook ter decoratie.

9 likes

Ja een ander tv meubel zou ik ook sowieso niet wit willen!

Goeie John Malkovich vibe wel :smiley:

4 likes

Haha! Mijn vriend vind een versterker en boxen heel erg belangrijk dus dat zal er nooit in zitten ben ik bang

@Lula ken ik niet!

@Dombo wel een goed idee maar het deurtje is dus een meter hoog bijna, dan zou de tv echt kei hoog komen :thinking: