Interieurtopic #2 (Deel 1)

Film: Being John Malkovich

Sorry, geen zin om zelf te typen:
Craig Schwartz (John Cusack) is een werkloze poppenspeler. Zijn huwelijk met zijn door de zorg voor dieren geobsedeerde vrouw Lotte (Cameron Diaz) staat zwaar onder druk. Op aandringen van haar neemt Craig een baan als kantoorklerk bij een bedrijf genaamd LesterCorp. Hij wordt tewerkgesteld op afdeling 7½ — een afdeling van een halve etage hoog tussen de zevende en achtste verdieping. Terwijl hij daar werkt, ontdekt hij achter een dossierkast een klein deurtje met een tunnel erachter. Wanneer hij hier door kruipt, belandt hij in het hoofd van acteur John Horatio Malkovich (gespeeld door Malkovich zelf).

4 likes

Heb ook wel eens gedacht om een kast ervoor te zetten en de achterwand er uit te halen waar het deurtje is, zodat je een soort verborgen ingang ernaar hebt, maar nooit een goed formaat tegengekomen. Volgens mij is het een hopeloze zaak, hadden het gewoon meteen moeten verbouwen. :pensive:

En als je nou de tv gewoon op een laag meubel laat staan waar hij staat (deze of een andere, maakt niet uit), en dan daarnaast, dus voor het deurtje, een hoger meubel op wieltjes die je dan kan verplaatsen indien nodig?

Je kan er ook een poster tegenaan zetten, op deze manier (en dan een beetje nonchalant afstijlen zodat het er uit ziet alsof het daar hoort en niet alsof hij daar even tijdelijk staat haha)

Ik herken heel goed wat jij zegt: Als je er normale kasten in zet ben je gewoon veel ruimte kwijt. Ik heb gister nog even zitten spelen met de Platsa designer op de site van Ikea. Daar kan ik eigenlijk ook alles mee wat ik bij de Pax voor ogen had. Ik denk dat ik mijn Pax-droom toch even laat varen en een oplossing met de Platsa ga bouwen.

2 likes

Ohhhh ja dat lijkt me wel wat met een poster zo! Moet wel dan heel groot zijn omdat het deurtje klein is voor een deur maar verder toch best groot is haha. En wel iets met een haakje of iets moeten doen zodat als de hond er eens tegenaan loopt niet alles omvalt haha! Maar dat lijkt me wel leuk, ik ga eens kijken of we iets hebben om dat even uit te proberen

1 like
Samenvatting

Haha rare foto dit maar we zijn nu aan het klussen bij het toilet en daarom is het zooitje :upside_down_face: Maar wilde nog even laten zien dat er links wel wat hangt :stuck_out_tongue_winking_eye::stuck_out_tongue_winking_eye: niet alles is zo saai als op de andere foto

Mooie plant ook een leuk idee! Camoufleert het dan ook wat meer. Behangen kan helaas niet er zit structuurverf op de wanden. Voor meer kleur willen we eerst de wand achter de bank schilderen (en het kleine muurtje dat je ziet ook in die kleur) dus weet nog niet zo goed wat ik dan zou willen met deze wand. De deuren zijn ook zo lelijk al van zichzelf dat ik niet weet of je dat goed kan schilderen. Misschien moeten we dat ook eens informeren bij een speciaalzaak.

Maar wat zit er achter dat deurtje? :biggrin:

4 likes

Stofzuiger! Hondenvoer, vazen, wc papier, keukenrol!

2 likes

Welke kleur zal ik ons nisje gaan verven? De grijze kleur die er nu inzit neigt naar paars.

Ik zou wel graag zwart willen, maar dan wordt het te warm als je daar zit in de zon ben ik bang. Tot nu toe kom ik niet verder dan betongrijs.

De grote foto is de nis:

Foto’s onderin: kleuren van ons huis - loungeset en kleed - kleuren van de kussens

Dit heb ik al besteld voor erin:

In de toekomst gaan we de tuin opnieuw betegelen met grote lichtgrijze keramische tegels.

1 like

Lichter grijs? Licht olijf groen? Of out of the box Marokkaans blauw?

1 like

Of in dezelfde kleurlijn als jullie huis maar dan donkerder? Een terracotta-achtige kleur?

1 like

Saliegroen (flexa) past hier wel mooi bij denk ik! Hebben wij in de woonkamer & gang. Het is lichtgroen met wat grijs erdoor.

2 likes

Wie wil er even meedenken over de indeling van onze nieuwe slaapkamer? Komen momenteel niet veel verder dan dit maar ik wil liever niet met m’n hoofd naast de deur slapen.
Als we het bed tegen de rechtse wand zetten wordt het erg krap denk ik…

Er moet een bed van 1.60 en een kast van 1.20 breed maar wel 70 diep in. 2 nachtkastjes en eigenlijk ook nog een ladekast van 1 meter breed.

1 like

Ik wil heel graag zwarte houten jaloezieën maar ik ben heel erg bang dat je er veel stof op gaat zien.
Heeft iemand zwarte houten jaloezieën en zie je daar dan veel stof op? Als in dat moet je constant afstoffen? Of valt het allemaal mee?

Constant stoffen en dat is best kut werk… dus bij ons zit er al weken een dikke stoflaag op.

1 like

Ik vond houten jaloezieën met de swiffer duster afstoffen echt een prima klusje! Duurde een paar minuten en dan zag het er weer netjes uit, ik kocht ze bij de action, dus de prijs viel dan ook wel mee.

1 like

Ik denk dat je echt ruimte zat hebt met het bed rechts! Dan schuin achter je bed een ladekast en op het korte muurtje de kast. Zoiets hebben wij ook en ik denk dat onze kamer maar 2.50 ofzo breed is.

Edit: tenminste, wat is dat rechts onderin?

2 likes

Dankzij jouw post over jouw tv thuis heel lang geleden heb ik dit altijd onthouden en nu hangt er eentje in m’n huiskamer! Anders nooit opgekomen dat dit een mogelijkheid was :heart_eyes:!

5 likes

@Blush @George Bedankt voor jullie antwoorden. Ik denk dat ik maar moet kijken voor een andere kleur. Ik ben echt te lui om constant af te stoffen.

Ik heb die ook, maar krijg het er echt niet zo goed mee schoon…