Interieurtopic #2 (Deel 1)

Je bedoelt de wand aan de kant van de hal? Wellicht is dat wel een goede plek voor een speelplek, want als je die rechts achterin doet heb je dat het speelgoed voor de openslaande deuren ligt. Ik zou dat stukje muur bij de openslaande deuren gebruiken voor ‘mooi uitzicht’ vanuit het zitgedeelte (en dat is meestal geen speelhoek hehe). Een gallery wall, mooie grote plant, een kunstwerk…

1 like

Muhahaha ja speelgoed is de nagel aan ieders doodskist die van interieur houdt.
Ik ga het nog eens overwegen en bedenken wat ik dan in de hoek bij de deuren zou willen/kunnen doen. Dankjewel!

Ik begrijp geloof ik niet zo goed wat je bedoelt :sweat_smile: Heb je het over 2 zithoeken, eentje met banken en uitzicht naar buiten en een televisiegedeelte in het stuk tussen eetkamer en openslaande deuren?
Als je nog weet welk seizoen van VT wonen het was hou ik me aanbevolen!

Nou ik sta open voor alles, maar heb ook 2 peuters en een hond dus of het de meest praktische oplossing is weet ik niet. Maar ik ga vanavond even VT wonen kijken. Dankjewel voor de inspiratie in ieder geval :heart:

Grappig, (ook voor @Zitzak) ik vind 2 zithoeken ook echt ultieme luxe. Een waar je koffie drinkt met iemand of waar je naar buiten kijkt, naar de vogels/bloemen in de tuin of met een boek wegduikt. En een zithoek waar je tv kijkt, met een grotere groep kan zitten etc.

Ik dacht dus op basis van die plattegrond om een grote hoek met tv te maken en een zithoek met fauteuils bij de openslaande deuren. Daar kan dan achter bij het zijraam een speelhoek en de eettafel bij de keuken. En dan met leuke opbergkasten voor alle speelgoed werken? Geweldige ruimte trouwens, @Zitzak.

1 like

Hoe bepaal je de grootte van een salontafel? We hebben er een op het oog in een ronde/ovale vorm, maar het is zo lastig te bepalen of past. We hebben twee banken in een hoek staan die allebei 2 meter zijn.

Ja ik vond dat ook moeilijk. Meestal heb je wel standaard maten en ik heb gewoon met kranten op de grond gekeken welke maat het beste paste bij onze zithoek.
Ik heb een mini huiskamer en wij hebben 65x65.

image

9 likes

Door het oppervlakte na te bootsen met papier. Dat kun je neerleggen en zien of het past. Gebruik bijvoorbeeld kranten of een rol brown paper.

Ik wil graag 1 muur in onze slaapkamer verven. Ik ben zelf totaal niet goed met interieur of het stijlen van een ruimte. Nu dacht ik zelf misschien aan een groene wand.
Hebben jullie misschien een idee wat mooi zou staan bij de meubels? Ik sta ook open voor andere kleuren.

De kastenwand willen we misschien tegen over het bed zetten. Ik had namelijk gezegd dat als ik ooit een kindje krijg ik graag wil co-sleeping en dat nu niet kan. Is totaal nog niet aan de orde wil de aankomende jaren nog geen kinderen. Maar mijn vriend wilt alles al meteen verplaatsen, zodat daar plek voor is.

Foto’s graag niet quote

Samenvatting

Weg

Mijn vriend wilt het liefst alles wit, lekker rustig. Ben al blij dat ik hem overtuigd heb om 1 wand in kleur te verven.

2 likes

Mijn man is ook zo, hij wil alles wit!
En in de woonkamer vind ik het prima, want ik hou van kleurige spullen dus dan is het geen overkill en wit een goede basis.
Na heel veel Pinterest plaatjes heb ik hem overtuigd van blauwe muur op de slaapkamer. Blauw is ook de enige kleur die hij accepteert :joy: alle andere kleuren heeft hij afgeschoten.
Ik heb echt zin om na de verbouwing onze nieuwe slaapkamer te schilderen :grin:

1 like

Wij hebben in de slaapkamer ook veel groen en donkerblauw, en één muur zo’n soort kleur geverfd:

Ik denk dat dat heel mooi er bij staat!

12 likes

Wat pinterest screenshots, deze kleurendroom gaat alleen nooit uitkomen zolang ik met mijn vriend ben :broken_heart:

22 likes

Donkergroen achter het bed lijkt me prachtig! In ieder geval niet te licht doen, dan is het contrast met de meubels mijns inziens niet groot genoeg.

1 like

Prachtige kleur dit!!
Ik wil nu per direct mijn thuiskantoor deze kleur verven haha.

1 like

Groen is mooi hoor, je kan aan je dekbedovertrek denk ik ook al zien dat het groen leuk is bij de houten meubels, denk dat van ongeveer die kleur groen totaan heel donkergroen en alles daartussen mooi kan zijn!

1 like

Heeft iemand een tip voor raambekleding voor draai/kiepraam met een kunststof kozijn? Ik zag bij Veneta dat ze voor plissé speciale klemmen hebben, maar daarvoor heb je 2,5 cm ruimte tussen onderkant raam en vensterbank nodig, dat heb ik niet. Verder zie ik wel rolgordijnen die je kan plakken, maar ik zie het zo voor me dat die er na drie keer af vallen. Iemand tips of ervaringen?

Wij hebben voor die ramen top-down/bottom up plissé genomen waarvan het ‘systeem’ op het kozijn plakt (kan ook op het raam!). Minst invasieve methode :slight_smile: De strips hebben we trouwens ook zwart gespoten omdat die alleen in het wit en aluminium verkrijgbaar zijn

Foto

Edit: zitten goed vast. Ze pakken nog steeds :smiley:

1 like

Veneta is hier geweest vandaag; mooi advies gesprek maar toen kwam de prijs. Hallelujjaaa.
De plissé’s zijn niet zo duur, maar de gordijnen!?
800-900€ (per setje van 2), en we hadden echt geen dure stof gekozen. Bij de Hema/Leen Bakker/Kwantum, overal ben ik max 200€ kwijt per ‘setje’… Dus… daar schrokken we best wel van.
Even nadenken wat we gaan doen, want ze waren wel heel mooi. Maar in totaal kwamen we (met korting) uit op bijna 6000€… Waarvan dus 3500€ aan gordijnen (nog zonder rails).