Door het oppervlakte na te bootsen met papier. Dat kun je neerleggen en zien of het past. Gebruik bijvoorbeeld kranten of een rol brown paper.
Ik wil graag 1 muur in onze slaapkamer verven. Ik ben zelf totaal niet goed met interieur of het stijlen van een ruimte. Nu dacht ik zelf misschien aan een groene wand.
Hebben jullie misschien een idee wat mooi zou staan bij de meubels? Ik sta ook open voor andere kleuren.
De kastenwand willen we misschien tegen over het bed zetten. Ik had namelijk gezegd dat als ik ooit een kindje krijg ik graag wil co-sleeping en dat nu niet kan. Is totaal nog niet aan de orde wil de aankomende jaren nog geen kinderen. Maar mijn vriend wilt alles al meteen verplaatsen, zodat daar plek voor is.
Foto’s graag niet quote
Samenvatting
Weg
Mijn vriend wilt het liefst alles wit, lekker rustig. Ben al blij dat ik hem overtuigd heb om 1 wand in kleur te verven.
Mijn man is ook zo, hij wil alles wit!
En in de woonkamer vind ik het prima, want ik hou van kleurige spullen dus dan is het geen overkill en wit een goede basis.
Na heel veel Pinterest plaatjes heb ik hem overtuigd van blauwe muur op de slaapkamer. Blauw is ook de enige kleur die hij accepteert alle andere kleuren heeft hij afgeschoten.
Ik heb echt zin om na de verbouwing onze nieuwe slaapkamer te schilderen
Wij hebben in de slaapkamer ook veel groen en donkerblauw, en één muur zo’n soort kleur geverfd:
Ik denk dat dat heel mooi er bij staat!
Wat pinterest screenshots, deze kleurendroom gaat alleen nooit uitkomen zolang ik met mijn vriend ben

Donkergroen achter het bed lijkt me prachtig! In ieder geval niet te licht doen, dan is het contrast met de meubels mijns inziens niet groot genoeg.
Prachtige kleur dit!!
Ik wil nu per direct mijn thuiskantoor deze kleur verven haha.
Groen is mooi hoor, je kan aan je dekbedovertrek denk ik ook al zien dat het groen leuk is bij de houten meubels, denk dat van ongeveer die kleur groen totaan heel donkergroen en alles daartussen mooi kan zijn!
Heeft iemand een tip voor raambekleding voor draai/kiepraam met een kunststof kozijn? Ik zag bij Veneta dat ze voor plissé speciale klemmen hebben, maar daarvoor heb je 2,5 cm ruimte tussen onderkant raam en vensterbank nodig, dat heb ik niet. Verder zie ik wel rolgordijnen die je kan plakken, maar ik zie het zo voor me dat die er na drie keer af vallen. Iemand tips of ervaringen?
Wij hebben voor die ramen top-down/bottom up plissé genomen waarvan het ‘systeem’ op het kozijn plakt (kan ook op het raam!). Minst invasieve methode De strips hebben we trouwens ook zwart gespoten omdat die alleen in het wit en aluminium verkrijgbaar zijn
Edit: zitten goed vast. Ze pakken nog steeds
Veneta is hier geweest vandaag; mooi advies gesprek maar toen kwam de prijs. Hallelujjaaa.
De plissé’s zijn niet zo duur, maar de gordijnen!?
800-900€ (per setje van 2), en we hadden echt geen dure stof gekozen. Bij de Hema/Leen Bakker/Kwantum, overal ben ik max 200€ kwijt per ‘setje’… Dus… daar schrokken we best wel van.
Even nadenken wat we gaan doen, want ze waren wel heel mooi. Maar in totaal kwamen we (met korting) uit op bijna 6000€… Waarvan dus 3500€ aan gordijnen (nog zonder rails).
Wat zijn de afmetingen van de gordijnen? Wij hebben voor gordijnen in de woonkamer (5.50 breed, 2.60 hoog) met wave plooi en zonder verduisterende shizzle of rails iets van 900 euro betaald.
Bij Veneta die 900€?
Ja dat is hier denk ik ook 265 x 400 ongeveer.
Maar ik vraag me dan af, als ik deze afmetingen bij Hema doe, en ik kies hun aller duurste gordijnen, dan kom ik nog niet eens op 1/3e haha. Is die kwaliteit van Veneta dan écht zó veel beter…?
edit: en als we nou 1 set gordijnen nodig hadden… maar we hebben er 6 nodig haha…
Maar is er dan niet iets dat je veneta gordijnen erg duur maakt? Verduisterende voering, de stof of iets? Ik heb niet eens 1/3 voor mijn gordijnen betaald (ook veneta). Al zou ik veneta niet eens overwegen als je hetzelfde kan krijgen bij Hema voor 1/3 van de prijs. Geen enkel kwaliteitsverschil is 600 euro per gordijn waard.
Oh goeie! Waar heb je deze gekocht?
Ja dat probeer ik nu uit te zoeken haha. Maar volgens mij niet… In plissé zijn ze ook helemaal niet (overdreven) duur. Gewoon normaal…
Alleen die gordijnen dus :’)
En ja ze zijn verduisterend, maar dat heb ik dan bij Hema bijv ook geselecteerd.
Ik vind dat ook wel heel erg aan de prijs hoor!
Maar ik hoor steeds vaker dat soort prijzen voor gordijnen, ook van vrienden.
En dan denk ik: ik heb gewoon gordijnen van IKEA en gordijnen die ik zelf heb genaaid, voor een fractie van de prijs.
Dus ik vraag me ook af of ik nou echt iets heb gemist mbt raambekleding
Misschien ben ik gewoon snel tevreden 🤷
Bij raamdecoratie. Maar de concurrent (inhuisplaza) was goedkoper en hebben nu ook 15% korting zie ik. We kozen voor het eerste omdat we dachten dat de plakstrips zwart waren, maar dat was dus niet… uiteindelijk wel tevreden maar het had goedkoper gekund