Interieurtopic #2 (Deel 1)

hahaha, nee dat denk ik niet. Want wij hadden in t vorige huis ook van Ikea. Maar die hebben nu niet breed genoeg voor onze ramen, en ik vind 3 gordijnen voor 1 partij ramen niet mooi.

Maar goed, de volgende issue diende zich aan: nergens (Hema, leen bakker, kwantum) kan je op dit moment gordijnen bestellen want ze zijn dicht. En ze bieden ook geen stofstaaltjes aan. Bummerrrrrr…

En Karwei? Daar hebben ze ook wel mooie gordijnen volgens mij.

Ja die 900 was bij Veneta, ik zal de order even opzoeken met stofnummer er bij…

Wij hebben in een tijdelijke woning ook Hema gordijnen gehad, van die kant en klare en dan 2 aan elkaar genaaid. Was prima hoor, ze hangen nu nog op de slaapkamer. Maar voor de woonkamer wilde ik graag nu iets dat ik écht mooi vind, en ik vond die wave plooi heel tof.

Ik kan je geen PB sturen, maar hier is de info:

Overgordijn - Wave - Madonna Kiezel
Breedte: 5210mm
Hoogte: 2636mm
Voering: Geen voering
Aantal delen: Stel

Prijs was 698 incl een korting van 60 euro. (Daar kwam dus nog wel een iets van 150 euro aan matzwarte rails geschikt voor wave gordijnen en bevestigingshizzle bij)

Een jaar geleden besteld. Ik zie dat diezelfde optie bij Veneta nu 918 euro kost volgens de website.

Zó dat is inderdaad flink aan de prijs.
Ik heb 4 jaar geleden gordijnen bij veneta besteld en ben er blij mee. Prijs was prima. Maar had weinig verduisterend dus dat is niet te vergelijken dan.

Maar ik heb hier boven inbetweens hangen en die begonnen binnen 3 jaar al te verkleuren op de plooi zegmaar. Nu valt het niet zo heel erg op dus ik vind het ‘prima’ zo. Maar de volgende keer zou ik het zelf even heroverwegen. Denk ook niet dat ik er dan zelf 900 euro aan zou uitgeven.
Ik heb zelf altijd wel goede ervaringen met Kwantum. En ook vaak de maakwerk kosten in de aanbieding. Echt balen dat het allemaal dicht is!

Heb even een foto voor je gemaakt. Echt die lichte streep is het verkleurde.

"Samenvatting

Ha, wij hebben dezelfde smaak, bijna al deze foto’s staan ook op mijn interieur-Pinterestboard :grin:

1 like

Haha wij hebben ook Madonna, maar zoals je ziet dus flink duurder geworden :crazy_face::see_no_evil:

Ik heb mijn gordijnen van curtaincy.nl. Destijds de stofstalen bekeken op de markt hier, maar die kunnen ze je denk ik ook wel opsturen! Ben zelf heel blij met mijn keus :slight_smile:

1 like

Wij hebben gordijnen van voordeelgordijnen.nl. Kun je ook staaltjes bestellen die je vrij snel ontvangt. Zijn erg tevreden met onze gordijnen!

1 like

@Fishing ik heb ook bij voordeelgordijnen besteld en ben supertevreden! Hangt wel pas een jaar maar je kunt idd echt tig staaltjes bestellen! Superfijn vond ik het.

2 likes

Tnx allemaal!!
Ga effe staaltjes neuzen :nerd_face:

Ik heb dus nu heel geniepig de staaltjes van Veneta besteld en ga nu dje van voordeelgordijnen bestellen en kijken welke in de buurt komen hahHh :sweat_smile:

1 like

Ik heb mijn gordijnen ook van voordeelgordijnen (nav de tips hier) en de service met gratis stalen is prima, maar mijn gordijnen waren niet goed gemaakt. Heb daarna nieuwe gekregen. Bij mijn moeder hebben ze de gordijnen zelfs twee keer opnieuw moeten maken. Dus op zich tevreden met de service wel, maar het duurde zo allemaal wel heel lang en je moet er dan zelf weer achteraan.

1 like

ik had daar ook gordijnstof besteld: het duurde sowieso een eeuwigheid voor het werd opgestuurd. Ik had toen een vraag gestuurd of alles goed was gegaan met de bestelling en toen was er iets fout gegaan en zouden ze het metéén opsturen en een t&t krijgen. Toen ik (meer dan een week later nog niets had ontvangen en vroeg waar het bleef, kreeg ik nog een bijdehante reactie ook :joy: maar het was dus nog niet verstuurd :frowning:

Toen ik de stof eindelijk ontving bleek dat er een dikke knip in het midden van de stof zat. Toen ik dus vroeg om een nieuwe stof, kreeg ik weer een vervelende reactie “of het niet perfect was”. Perfect? Alsof ik zit te wachten op gordijnen met een dik gat in het midden? Toen heb ik een hele boze mail teruggestuurd en kreeg ik de vervangende stof wel binnen 3 dagen. Maar wat een gedoe. Ik kan het in elk geval niet aanraden

2 likes

Bij mijn gordijnen zaten de plastic haakjes bovenaan scheef en op verschillende hoogte op de stof. Zelfs met bijstellen kreeg ik het dus niet netjes opgehangen: bij het plafond geen mooie rechte lijn maar heel frumpy. Ook had ik gevoerde witte gordijnen, maar de binnenvoering was zwart. Die binnenvoering kwam bij ieder punt waar de naald doorheen was gegaan een beetje naar buiten, en dan krijg je dus witte gordijnen met allemaal zwarte puntjes. Die heb ik uiteindelijk dus ook in een andere kleur opnieuw gekregen.
Bij mijn moeder hadden ze iets raars gedaan met de verdeling van de banen in haar gordijn. Dat vonden ze na melding zelf ook, dus ze zou nieuwe krijgen die wel goed waren. Helaas was bij de nieuwe set precies hetzelfde fout gegaan. Nu gaan ze ze voor de derde keer maken.

2 likes

Weet iemand waar deze stoelen van zijn? Sorry voor de crappy foto, het was al donker en door een etalageruit. Ik kan ze ook niet vinden op de website van de winkel en het merk op het kaartje net niet lezen haha.

Oeh dat is snel, dankjewel!

1 like

Terracotta, beige, oranje?

1 like

@EleanorRigby je bericht is verwijderd. Crossposten is niet toegestaan. Graag de huisregels doorlezen.

Oooh mijn man zou hier meteen ja op zeggen, die houdt heel erg van primaire kleuren. Ik probeer juist altijd een wat breder kleurenspectrum toe te passen, daar hebben wij dan weer discussie over.

Edit: nu ik wat langer kijk zie ik dat het meer dan alleen maar primaire kleuren zijn, scusi :slight_smile: Ik vind vooral de twee ruimtes met visgraatvloer heel mooi.

Wij hebben (volgens mij) malm kastjes van de ikea in het zwart en die bestaan ook in het wit en hout als ik me niet vergis. Niet supermooi maar wel veel ruimte!

1 like