Ik heb 1x geverfd met Sigma latex die mijn broertje ergens van een bouwplaats had meegekregen, dat verfde wel echt significant lekkerder dan al het andere waarmee ik eerder had geverfd, direct dekkend, smeert lekker uit, geen druipers, was ook nog schrobvast dus ideaal om schoon te maken nadien, maar daar is de prijs dan ook wel naar, ik geloof dat die emmer €150 had gekost, een emmer Flexa kost €30-40, dat scheelt nogal, zeker als je meer oppervlakte moet doen. De echt supergoedkope latex van de action of kwantum of iets dergelijks werkt vaak niet echt lekker, dekt niet goed, smeert niet lekker uit, als je een witte muur met een paar gebruiksvlekken erop wil opfrissen is het prima, maar als je echt mooi resultaat wil of over kleur heen moet zou ik dat niet doen. Of er dan tussen gamma huismerk en flexa/histor nog verschil zit weet ik nooit zo goed, maar die laatste zijn altijd wel ergens in de aanbieding en dan kost het niet meer dan huismerk, dus daar ga ik dan meestal voor.
In lakken merk je ook zeker verschil, de laatste keer dat ik gelakt heb was ik erg tevreden over gamma professional qua prijs/kwaliteit en erg ontevreden over de lak van action (dat was net of ik melk op het hout smeerde, nul dekking).
Misschien nog wel belangrijker zijn de rollers en kwasten, bij de action hebben ze bakjes/rollerhandvatten/afplaktape/folie/etc allemaal van superkwaliteit, de duurdere kwasten die ze hebben liggen zijn ook top (die hele goedkope raken steeds haren kwijt), maar voor de rollers zelf geef ik liever iets meer uit, minder spetters/verfverlies en mooier resultaat. Die met zo’n kort vachtje van gamma professional vind ik fijn.