Interieurtopic #2 (Deel 1)

Leuk! Ik zie dat ie is uitverkocht, dit is een look a like achtig
Bekijk Lucide MALOTO Tafellamp - Ø 20 cm - E27 - Groen op: https://www.bol.com/nl/p/lucide-maloto-tafellamp-o-20-cm-e27-groen/9200000118443462?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp

@Lort Thanks! Zo’n vermoeden had ik al, maar de groene leek toch iets anders dan die bruine. Jammer, want kan de groene niet meer vinden.
@Scorpiovibes Ja, daar was ik ook al op uitgekomen! Ben alleen op zoek naar een wat hogere lamp.

Dankjulliewel nog voor de tips @crazyplantlady @Salmiak en @Blush! Ik ga ernaar kijken en staaltjes opvragen, en inderdaad even kijken of ik het de prijs waard vind, haha. :slight_smile:

Ik heb na de tips hier rolgordijnen van veneta en gordijnen van leenbakker besteld. Was aanvankelijk super tevreden van veneta , snelle levering en makkelijke montage maar ze zijn echt totaal niet verduisterend. Weet niet hoe dat moet als het vroeg licht wordt, ik word wakker van licht. Zo jammer

Misschien is er iets misgegaan en heb je normale gekregen? Ik heb verduisterende rolgordijnen van Veneta en daar komt niks doorheen. Alleen bij een kiertje.

1 like

Het zijn denk ik wel echt de verduisterende , jammer genoeg. Heb ze nu ook al twee weken maar daarvoor moest ik steeds vroeg op en merkte het niet.

Heeft iemand ervaring met een greeploze keuken van hout? Mij is verteld dat het een slecht idee is, omdat je met greeploos altijd met je vingers de kastjes aanraakt bij het openen en dat je in een vrij korte tijd daarvan al de gevolgen ziet op het hout… toevallig hier iemand die zo’n keuken al een tijdje in gebruik heeft?

Komt er licht door of omheen?

Leuke vraag! Ik hou vooral van pastelkleuren, hout en licht.

afbeelding

10 likes

Ik ben hier ook wel benieuwd naar, want ons eiland wordt waarschijnlijk ook greeploos. Zal het ook eens aan die jongen vragen die het eiland gaat maken als hij binnenkort langs komt met samples e.d…

1 like

Ik zou toch even nabellen of er niet iets is misgegaan, hier ook een verduisterend rolgordijn maar als ik ze niet open doe sochtends kan het net zo goed 05:00 uur zijn als 11:00 uur…

1 like

en @Suikerklontje de studio waar ik in woonde had ook houten greeploze keuken, na 6 jaar nog geen schade te merken. En wellicht staat die keuken er al langer dan 6 jaar, want ik was niet de eerste bewoner.

3 likes

Dank voor je reactie, dat klinkt positief! Waren het wel echt houten deurtjes dat je weet? Kunststof in houtlook wordt soms ook gebruikt.

Ik heb eikenhouten fronten met ingefreesde grepen, die zijn wel zwart (ik weet eigenlijk niet hoe ze dat gedaan hebben, misschien is het beits en dat zou dan nog wat beschermend werken?), ik zie er na 2 jaar helemaal niks aan.
Zouden die fronten helemaal blank hout zijn of zouden ze dat met beits of matte lak afwerken als bescherming?

2 likes

Ik neem aan dat er wel iets van coating over houten deuren gaat? Aangezien keukendeurtjes ook regelmatig vies worden.

1 like

Het zou wel gewoon behandeld worden inderdaad, met een sterke lak. De meubelmakerij gaf aan dat je bij het vastpakken van de greeplijst altijd je duim op de voorkant van het kastje plaatst en dat je daar dan een glimmende oppervlakte gaat zien… ik had zelf al helemaal een keuze gemaakt voor ingefreesde grepen maar dit bracht me enorm aan het twijfelen. Vind het veel mooier zonder greepjes dus ik ben blij wat positieve geluiden te horen!

Ik heb ook een eikenhouten badkamerkastje zonder grepen (dat je moet drukken op de lades om ze te openen), die is afgewerkt met trae lyx, daar zie je ook niks aan na 2 jaar:

3 likes

Ja bij eikentafels.nl, prijs viel me reuze mee ten opzichte van de achterlijke bedragen die je bij badkamerzaken moet neertellen voor lelijke fineer. Ze hebben een aantal types kastjes (qua greepjes en afwerking enzo) en dan kun je zelf kiezen hoe breed/diep en hoeveel lades en in welke lades je dan uitsparingen voor de afvoer wil.
Dit is 1x gerookt trouwens, anders krijg je een wat gelere kleur.

Ik heb een mail via klantenservice gestuurd, als ik daar morgen geen reactie op heb ga ik eens bellen. Ik had gekozen voor contrarollend en denk dat ik dat beter niet had gedaan. zo is de spleet opzij wel breder maar heb toch het idee dat het ook door de stof heen komt. Het is een vrij lichte grijstint, maar dat zou in principe toch niet zo veel mogen uitmaken…

Slim om even na te gaan. Er is ook spul om spleten te dichten maar dat werkt denk ik niet als het van het raam af hangt (is bijvoorbeeld handig als gordijn net iets smaller is). Mijne zijn wit en verduisteren echt alles (behalve waar het iets kiert natuurlijk), dus aan de kleur zou het niet idd moeten liggen.

1 like