Zoals hieronder al gezegd pinterest en dan begin ik met zoeken van een kleurenpalet wat ik mooi vind. Bijv. Terra en daar zoek ik 2//3 passende kleuren bij als basis voor 1 ruimte
Deze bank van HKliving vind ik te duur, kent iemand iets wat hierop lijkt van andere winkels/merken? Kleur maakt niet zo veel uit
Heeft iemand ervaring met een bank van fest? Blijft de bank ook nog goed zitten na een aantal jaar?
Misschien kun je iets vinden bij Maisons du Monde?
Hieronder een voorbeeld maar ze hebben veel meer verschillende modellen en kleuren.
Of La Redoute, die hebben ook veel modellen en kleuren
https://www.laredoute.nl/ppdp/prod-350083085.aspx#shoppingtool=treestructureflyout
Ik heb luxaflex op mijn enorme draaikiep-ramen. Doen ze met draadgeleiding (?) zodat het vast blijft zitten met kiepen. Werkt heel goed.
Maar of het met hout kan moet je gewoon even navragen. Wie weet hebben ze nog andere ideeën.
Ja we hebben voor de garage een kast laten maken, zijn er wel echt tevreden over! Een lokale schrijnwerker zal misschien iets goedkoper zijn maar wij konden zo lang niet wachten… we hadden de kast redelijk dringend nodig
Weet niet in hoe verre het model moet lijken, maar kick design heeft ook veel van dit soort banken!
Zou iemand mij uit kunnen leggen wat en of er echt verschil is tussen goede en slechte verf? Ik was altijd een “verf=verf”-type, maar mijn vriend wil nu graag ‘goede luxe’ verf. Vallen Praxis/Gamma mengservice onder goed of slecht? En wat zijn nou concreet de verschillen?
Er zit wel degelijk verschil tussen maar zou echt afwegen wat je gaat verven en of dat het waard/nodig is.
De schouw heb ik geverfd met verf van de kl.eu.ren.waai.er en merkte dat zoveel fijner was omdat je 0 strepen had en het gelijk goed dekte. Nu heeft de schouw nogal veel bewerking dus ben blij dat ik voor duurdere verf ben gegaan. Als ik goedkoper verf gebruik heb ik veel sneller strepen en moet ik meer opletten merk ik zelf.
Ik heb 1x geverfd met Sigma latex die mijn broertje ergens van een bouwplaats had meegekregen, dat verfde wel echt significant lekkerder dan al het andere waarmee ik eerder had geverfd, direct dekkend, smeert lekker uit, geen druipers, was ook nog schrobvast dus ideaal om schoon te maken nadien, maar daar is de prijs dan ook wel naar, ik geloof dat die emmer €150 had gekost, een emmer Flexa kost €30-40, dat scheelt nogal, zeker als je meer oppervlakte moet doen. De echt supergoedkope latex van de action of kwantum of iets dergelijks werkt vaak niet echt lekker, dekt niet goed, smeert niet lekker uit, als je een witte muur met een paar gebruiksvlekken erop wil opfrissen is het prima, maar als je echt mooi resultaat wil of over kleur heen moet zou ik dat niet doen. Of er dan tussen gamma huismerk en flexa/histor nog verschil zit weet ik nooit zo goed, maar die laatste zijn altijd wel ergens in de aanbieding en dan kost het niet meer dan huismerk, dus daar ga ik dan meestal voor.
In lakken merk je ook zeker verschil, de laatste keer dat ik gelakt heb was ik erg tevreden over gamma professional qua prijs/kwaliteit en erg ontevreden over de lak van action (dat was net of ik melk op het hout smeerde, nul dekking).
Misschien nog wel belangrijker zijn de rollers en kwasten, bij de action hebben ze bakjes/rollerhandvatten/afplaktape/folie/etc allemaal van superkwaliteit, de duurdere kwasten die ze hebben liggen zijn ook top (die hele goedkope raken steeds haren kwijt), maar voor de rollers zelf geef ik liever iets meer uit, minder spetters/verfverlies en mooier resultaat. Die met zo’n kort vachtje van gamma professional vind ik fijn.
Wauw, super goeie tips. Dankje! Het zal bij ons wel iets als Flexa worden dan en inderdaad wilden we dit keer ook iets meer tijd spenderen aan goede voorbereiding, kwasten etc. Ook de behandeling van de kwasten enzo tussen de verfbeurten door kan beter… Bedankt voor je antwoord!
@LilyAldrin Het gaat bij ons om een nieuw koophuis, dus we vinden het het wel waard om er echt iets moois van te maken. Als het verschil groot genoeg is, wil ik wel voor de ‘premium optie’ gaan. Lakken ga ik sowieso niet meer zelf doen haha. Heb ooit de commode geprobeerd te lakken en die had na 3x nog steeds vlekken. De schouw en balken laten we dus maar door een schilder doen!
Is het ook nieuwbouw? Of alleen voor jullie nieuw?
Alleen voor ons nieuw! Het is een heel oud huis waar nu overal nog behang zit dus ik ga sowieso nog even een paar turtulio’s bekijken over hoe je dat het beste kunt verwijderen.
Haha goed plan! Doe dan ook even wat research naar hoe je alle muren goed glad krijgt en leer een beetje kitten om kieren enzo netjes af te werken voordat je schildert. Voorbereiding is het halve werk zeggen ze, maar bij verven is het wat mij betreft 90% van het werk, die latex tegen de muur smeren is alleen de finishing touch en daarvoor kun je het allang volkomen verpest hebben helaas.
Groot gelijk dat je het dan in 1x goed wil doen, hun premium huismerk is echt top. Heb een aantal kleuren van farrow & ball en deze zijn nog duurder terwijl de huismerk van een goede zaak ook echt al top is
Ik sluit me helemaal aan bij @Merel! Voor een muurtje op de slaapkamer een andere kleur doe ik nog wel eens simpel huismerk maar voor grote oppervlakken en vooral lak zweer ik bij sigma of sikkens. Wij hebben in ons nieuwe huis straks oude houten lattenplafonds die allemaal opnieuw gelakt moeten worden en dat kost met dure verf echt een stuk meer dan met goedkope maar is het is voor het gebruiksgemak 100% waard.
Ohh zie nu pas dat de schilder gaat lakken. Wat fijn zeg, ben stiekem een beetje jaloers!
Wauw ga je een houten lattenplafond zelf doen? Wij hebben ook in 3 kamers schrootjes, die we graag een andere kleur zouden willen geven, maar wát een werk lijkt me dat. Ja de schilder zit in het bouwdepot… anders zouden we het ook niet zo gauw laten doen.
Jammer genoeg wel! We hebben in dit huis ook alle houten deuren zelf gedaan en het is een rotwerk, en plafonds zijn nog veel erger omdat je boven je hoofd moet werken. Als ons budget het toe had gelaten hadden we het ook laten doen hoor maar ik vind schilders zoo duur dat we toch andere keuzes hebben gemaakt in ons bouwdepot. En we hadden een paar tegenvallers toen we langsgingen met de aannemer waardoor zelf doen de enige optie is . Wanneer krijgen jullie de sleutel?
Je laatste zin zou hier ook nog kunnen gebeuren dat doen we volgende week. We hebben ook echt best veel moeten schrappen, maar ja. Eind april krijgen we de sleutel!
Ik hoop dat het meevalt voor jullie, een schilder is wel heel fijn. Nog een maandje voorbereiden dus, ik hoop stiekem wel dat de bouwmarkten tegen die tijd weer open zijn. Zo vaak dat je er toch weer iets kleins ontbreekt en je dat gewoon even wil halen ipv bestellen voor minimaal €50 en het de volgende dag ophalen…