Interieurtopic #2 (Deel 1)

Wij willen deze tegelstickers https://www.etsy.com/nl/listing/293070589/plain-solid-tile-stickers-keuken?ga_order=most_relevant&ga_search_type=all&ga_view_type=gallery&ga_search_query=bathroom+tile+decal&ref=sr_gallery-2-6&external=1&from_market_listing_grid_organic=1&variation1=705032565&variation0=705032579 in de kleur olive in de keuken en willen 1 wand in dezelfde kleur schilderen. Weet iemand welke kleur een beetje lijkt op de tegelstickers?

@anon18050057 Goedkope mengverf vervaagt ook heel snel van kleur!
Wij hadden Flexa tekort dus hebben snel wat laten mengen in een goedkope basisverf in dezelfde kleur voor een andere kamer. Maar die muur was na een paar jaar totaal verkleurd en had eigenlijk nauwelijks kleur meer, terwijl de muren met Flexa na 5 jaar nog supermooi zijn.
Ik zou vooral merkverf kopen en dan even op een aanbieding wachten (is bijna altijd wel ergens in de aanbieding).

Mocht je echt dezelfde tint willen, want dat is erg lastig: bij de bouwmarkt kunnen ze ook een artikel/stof/patroon/whatever “scannen” en die kleur komt dan uit de mengmachine. Moeten ze eerst weer open zijn, maar echt voor dezelfde kleur je beste optie :dizzy:

1 like

Waaaarom zijn er zoveel verschillende soorten wit? Ik heb echt geen idee wat ik moet kiezen:/.

2 likes

Ik zou kijken naar de ondertoon in het houtwerk, als dat al in een witte kleur is. Of naar de muren als het gaat om lak voor kozijnen en deuren.

Een koele (grijs/groen/blauw) ondertoon kan houtwerk in een offwhite kleur bijvoorbeeld enorm geel doen lijken. Kun je misschien een kleurenwaaier bestellen en er bij houden?

2 likes

Hebben jullie tips voor de aanschaf van een nieuwe keuken? We hebben besloten dat we in ieder geval ver weg blijven van de Mandemakers groep.

Wat we al aan voorbereiding hebben gedaan:

• Ruimte goed opgemeten
  • We hebben een indeling in ons hoofd
  • We weten welke soorten apparatuur we willen en waar dat moet komen
  • weten welke stijl keuken we zoeken
  • maximaal budget

Waar we over twijfelen:

• Afzuigkap of afzuiging in kookplaat.
  • Matte kastjes zonder handgreepjes of met handgreepjes
  • merk apparatuur, maar dat moeten we ervaren in de winkel

Heeft er iemand nog goede tips waar op te letten bij de aanschaf van een keuken? Apparaten of snufjes die heel goed bevallen of achteraf niet nodig geweest?

Wij zijn nu ook bezig met een nieuwe keuken en hebben deze uiteindelijk bij bruynzeel gekocht. Hij is nog niet geplaatst, dus daar kan ik je nog niks over zeggen maar er wordt daar wel erg goed meegedacht en je merkt ook dat ze veel kennis en ervaring hebben. We zijn verder ook bij kvik geweest maar gezien ze daar veel met standaardmaten werken kwam de keuken niet zo goed uit de verf als bij bruynzeel. Ik vond het aanbod in materialen daar ook erg beperkt.

Verdere tips die we hebben gekregen van onze keukenverkoper waar je misschien nog wat aan hebt:

• Neem geen zwarte gootsteen, hier zie je snel krassen in. Je kan dan beter gun metal nemen.

• Laat de gootsteen inleggen in het aanrecht ipv opleggen. Kruimels ed zijn dan makkelijker de gootsteen in te vegen.

• Laat jezelf opmeten voor de ideale blad hoogte.

• een apothekerskast kost wanneer helemaal volgeladen veel kracht om te openen, overweeg daarom een kast met losse lades als voorraad.

• Neem je apparatuur van hetzelfde merk zodat je aanvullende garantie kan krijgen, vaak zit hier ook een aanbieding op. Het merk zelf maakt vaak niet heel veel uit.

Succes en veel plezier!

2 likes

Goede tips, thanks!
Wij neigen nu naar een donkergrijze keuken. Wit willen we in ieder geval niet, en zwart ook niet denk ik. Onze kozijnen aan de kant van de keuken zijn al zwart en ondanks dat we een heel licht huis hebben vind ik zwart ook trendgevoeliger dan grijs. Qua blad neig ik naar composiet, maar dat vind ik nog het lastigste. Wij gaan ook naar Kvik, ik vind de Prato Grey lijn heel mooi, maar veel standaardmaten klinkt als nadeel inderdaad.

Qua wasbak twijfel ik nog. We hebben nu RVS en dat is echt een nachtmerrie qua schoonmaken, we moeten elke dag met RVS polish aan de slag want anders lijkt het net alsof de wasbak al een maand niet is schoongemaakt. Dat willen we in ieder geval niet meer dus. Maar zwart of gun metal vind ik ook niet zo handig, want dan moeten we ook een waterontharder kopen gok ik zo.

Qua opstelling willen we een L-vorm en een losse kastenwand met daarin de koelkast, oven en magnetron. Geen kastjes meer aan de wand. En nu hebben we een kookplaat van 90 cm breed, dat is ideaal en wil ik nu weer. Apothekerskast hoeft niet perse, we hebben ook een trapkast waar we voorraad kwijt kunnen. Ik ben benieuwd, volgende week de eerste live afspraak.

Overweeg ook eens een lokale meubelmaker ipv de grote keukenzaken. Kunnen alles op maat maken en zijn ook nog vaak goedkoper dan een mandenmakers bijvoorbeeld.

3 likes

Oh ja die Prato Grey lijn is mooi! Je zou wel kunnen informeren hoe goed je de vingerafdrukken ziet omdat het mat is. Misschien dat je dan liever voor greepjes wilt gaan.

Succes met de keuzes ik ben benieuwd naar het resultaat!

1 like

@anon3765766 Ik heb prato white en een kennis van ons grey naar aanleiding van het zien van onze keuken. Vind het qua vingerafdrukken meevallen. Je raakt de kastjes ook niet zelf aan, alleen de rand bovenop de kastdeur/ladefront en die is donkerder dan de kast. Verder heb ik niet echt tips, zou vooral steeds kijken naar waar je zaken voor gebruikt. Wij hebben bijvoorbeeld veel lades, maar hebben niet echt een lade die middeldiep is zodat je er theedoeken etc in kwijt zou kunnen. Dat zou ik nu wel anders doen.

Volgens mij zitten verder in dit topic nog wel veel kvik ervaringen. Verschilt enorm per filiaal.

1 like

Staar je hier ook niet blind op, niet elk merk is goed in alles. Wij hebben elk apparaat van een ander merk, we wilden de beste plafondafzuigkap omdat we een open keuken hebben en een hekel aan geurtjes, maar dat merk maakt geen ovens met wegschuifbare deuren, en waarom zou een van oorsprong ovenmerk goed zijn in koelkasten? Als het wel zo uitkomt prima natuurlijk, maar ik zou vooral gaan voor apparaten die alles hebben wat jij wil.

2 likes

Toevallig heb ik hier een podcast over geluisterd. Van Wat Schaft de Podcast, de nieuwste aflevering :slight_smile: Ik vond em zelf heel informatief.

1 like

Wij hebben ook een (donker)grijze keuken en je ziet er echt ELKE vingerafdruk op. Dat viel mij echt tegen. Dus ik zou wat dat betreft zeker handgrepen aanraden. Wij hebben hem wel bij de man.de.makers groep vandaan en onze verkoopster heeft echt sluwe trucjes uitgehaald. Dus als je het mij vraagt is het verstandig niet naar hun te gaan.

1 like

Weet iemand nog waar het Lego bloemenboeket nog op voorraad is?

Edit: gevonden bij Toychamp Groningen!

Dan ben je al op de helft :joy::+1:

1 like

Ja echt daar nooit heen gaan. Heb vrienden die er net een keuken van hebben en een en al gezeik…en er wordt niet in oplossingen gedacht.

Ik heb zelf een keuken van k.vi.k en daar waren ook wat dingen mee maar dat werd direct opgelost.

Even geen idee of dit het juiste topic is, of toch het huizen topic, maarrr: heeft iemand goede of juist slechte ervaring met een bepaald bedrijf dat traprenovaties doet? We wonen in Noord-Holland. Wij moeten in totaal 3 trappen doen, waarvan 2 open en als jullie de prijzen willen delen die jullie hebben betaald voor een bepaalde trap zou het ons ook erg helpen :slight_smile:

Ik zocht daar ook maar er staat dat je alleen kan afhalen :(. Kon jij wel laten verzenden of woon je daar?

De kleurcode controleren op je order bij mij stond dus WHITE 123 en het had WHITE1234 oid moeten zijn. Ik heb namelijk de verkeerde kleur wit gekregen. Mijn huis is spierwit en mijn keuken gebroken wit 🥲. Gelukkig beseft mijn vriend dat ik hier niet mee kan leven en word hij binnenkort overgespoten. Maarja wel heel zonde van het geld. En zo kut als je duizenden euro’s uitgeeft en het komt binnen en het is vreselijk lelijk.

Edit @anon3765766 bedoelde ik

1 like