Interieurtopic #2 (Deel 1)

Geel en blauw is prachtig samen, en blauw zit ook nog eens in het kleed. Go for it! :heart:

1 like

Ik denk dat het heel mooi gaat staan samen! En nu ben ik benieuwd naar je roze keuken haha.

1 like

Blauwe gordijnen lijkt me gaaf hierbij hoor! Erg mooi alle kleur :grinning_face_with_smiling_eyes:
Welke kleur is dat trouwens op je muur? Ja geel, duh, haha, maar welke verf?

1 like

@monkeyslut ik zou een bankje van lanterfant doen! Heeft zijkanten die je plat kunt leggen en dan is het een ligbed. Ik heb datzelfde ding als lanterfant maar dan van de Wehkamp in hardhout. Superfijn en heb ook geen heel groot balkon. Ik vind dat liggen MOET kunnen :joy:

1 like

Met geel en blauw zou ik bang zijn voor Ikea / NS vibes. Als de muur echter wat minder fel is dan op de foto lijkt valt het mee. Zou voor een hele donkerblauw gaan, niet te fel want dan wordt het denk ik te veel primaire kleuren met blauw, geel en rood

2 likes

Ik ontdekte twee dagen geleden reliving, vind het echt een aanrader. Heb er hele mooie Deense eetkamerstoelen op de kop getikt voor een leuk prijsje.
Ik ga ook binnenkort een vrij extreme designbank replica aanschaffen, wat heerlijk om aan ditsoort dingen geld uit te geven (mijn bank was jarenlang een matras op bananendozen, ik word eindelijk volwassen)

7 likes

Ik denk dat het prima kan omdat er ook blauw in het kleed zit.
Mocht je toch een iets rustigere kleur willen dan kun je ook een kleur zoals je groene stoel nemen, dat kan ook heel mooi zijn denk ik.

Ik zou zelf geen fluweel doen omdat ik dat nogal trendgevoelig vind (en ik er gewoon niet zo van houd), maar verduisterende gordijnen zijn volgens mij vooral verduisterend omdat ze een bepaalde onderlaag hebben. Die heb je ook in stof.
Als je overdag echt je gordijnen dicht wilt voor sfeer zou ik dat sowieso niet doen met de overgordijnen maar daar doorzichtige ondergordijnen voor nemen. Gordijnen dicht is anders echt gordijnen dicht en niet erg gezellig denk ik?
Edit: oh wacht je wilt het voor de warmte zie ik? Dan helpt vitrage niet natuurlijk

2 likes

Kun je niet gewoon verduisterende stof kopen met die laag er al in (sorry noob hier)
Of verduisterende rolgordijnen nemen die je alleen naar beneden doet als je niet thuis bent voor de zon, en overgordijnen voor de mooi?

Hoezo wil je eigenlijk niet iets trendgevoeligs? Is dat persoonlijke voorkeur of verkoopbaarheid van het huis? (Ik denk namelijk dat juist zo’n terrazovloer die je voorkeur heeft ook best trend en smaakgevoelig is)

Aha! Is zo’n neutrale houttint zoals die linksboven dan niet de meest steady keuze? Past bij je interieur op je bord, valt weinig op? Ik zou zelf zeggen dat je eigenlijk vooral moet doen wat je mooi vindt, maar als het om trends gaat is dat veel minder smaakgevoelig en makkelijker aan te kleden dan bijvoorbeeld iets als terrazzo (doet al snel wat koel en modern aan). Ik vind veel houten plakpvc ook supermooi lijken qua echtheid.

2 likes

Wow super cool ja! Ik heb binnenkort veel meubels nodig, dus Ikea zeker hier kijken

1 like

wat een leuke tip, dank je!

1 like

Ik ben op zoek naar kleine, zwevende wandplankjes. Heeft iemand tips? Ik wil er plantjes op gaan zetten.

Ik vind deze heel mooi, maar wel een beetje duur (40 euro per stuk) Ze zijn van keramiek.

Deze van Ikea vind ik ook mooi. Ze waren er in wit, hout en goud met een glazen plankje, maar ik kan ze nu nergens meer vinden

Ik zoek ook nog steeds naar die van Ikea. Heel af en toe op mp maar dan al meteen verkocht. Ik zag laatst wel vierkante van Umbra, maar dat vond ik zelf niet zo. En Vitra heeft gekleurde, maar ook erg duur.

1 like

Ja die van Vitra had ik ook gezien, maar die vind ik ook wat minder mooi. Echt jammer dat die van Ikea er niet meer zijn.

Hier heb je niets aan haha maar wauw die bovenste zijn gaaf! Waar zijn die vandaan?

Isola van Studio Brichet Ziegler. Op veel plekken verkopen ze ze alleen per drie, maar hier ook per stuk: https://www.thuisbijkaat.nl/a-57597864/aan-de-wand/zwevend-olijfgroen-wandplankje-keramiek-3-maten/#description

Ik heb twee gouden liggen! Mijn man vond ze niet mooi :slight_smile: voor een klein bedrag mag je ze hebben. Ze zijn nog nooit uit het doosje geweest, pm me even!

5 likes

Ik vind het altijd ZO leuk als dit soort dingen gebeuren :grin:

21 likes

Wij zijn vandaag 2 uur in een keukenzaak geweest en ik lig er helemaal af zo vermoeiend vond ik het. We willen graag een groene keuken en hebben dit nu gecombineerd met een marmer-achtig blad, zwarte greepjes en zwarte spoelbak/kraan.
Maar ik twijfel over de zwarte spoelbak. Ik vrees dat ik niet netjes genoeg ben om die elke keer goed schoon te maken en dat het er dan zo smoezelig uit ziet door kalk enzo. Iemand hier ervaring met een zwarte, gepoedercoate spoelbak?

Alternatief is een witte stenen bak, maar daar kan alleen een rvs kleur afvoer in, terwijl er verder dus helemaal niks rvs is (kookplaat en apparatuur is ook zwart, afzuigkap is weggewerkt). Dus daar twijfel ik dan ook weer over.