Interieurtopic #2 (Deel 1)

Oo bedankt voor de uitleg! Dat is top. Eens kijken of we ook die in een winkel kunnen testen. Dus naast Ikea en Karwei ook een kanshebber bij de Kwantum :slight_smile:

1 like

Vorig jaar stond hij bij mijn Kwantum inderdaad gewoon in de winkel, dus ik heb hem ook even kunnen testen, dat is wel zo fijn!

1 like

Zie dat je daar ook met z’n 2 uit hetzelfde huishouden kan private shoppen, dus dat is dan ook zo handig haha. Ik ga uitzoeken waar deze weer staat, dank je!

1 like

Wat fijn!! En de schilder dus?

Wij hebben echt alleen maar tegenvallende offertes terwijl we dacht ik best realistisch begroot hadden. We hebben een oude (niet originele) ongeisoleerde houten vloer in de woonkamer dus die gaan we vervangen voor een betonnen ondervloer met vloerverwarming en pvc, nu wist ik wel dat het best duur zou worden maar nu komen we al met al op €12.000 uit :disappointed_relieved:. En dan doen we het zand storten zelf. Het wordt wel heel mooi maar achteraf hadden we misschien beter de vloer op kunnen schuren en de kruipruimte kunnen isoleren zodat er budget was spouwmuur isolatie en de badkamer. En wat ik ook rot vind is dat je om subsidie te krijgen minimaal 2 verduurzamingsmaatregelen moet nemen. Maar omdat die vloer verduurzamen zo tegenvalt qua kosten moeten we spouwmuur een jaartje uitstellen en krijgen we daar straks geen subsidie meer over. Niet dat die subsidie nou zo veel is maar toch balen.

Nee de schilder moesten we cancellen :unamused: even parkeren tot het najaar omdat we per se Winckelmans tegels op de vloer van de keuken willen haha.

Ahh shit maar die tegels zie je elke dag en daar ga je vast veel plezier van hebben!

Hoe zit dat dan met die maatregelen? Kan je niet ergens een klein raampje laten vervangen ofzo, dat geldt als verduurzaming? Misschien krijg je dan je subsidie toch?

1 like

Ik moet het nog iets preciezer uitzoeken maar misschien is dat wel een optie!

Heeft iemand hier ervaring met de meubels van Goossens? Wij hebben een bank op het oog maar ‘ken’ het merk niet echt. Wil dit weekend een winkelafspraak maken, maar ben even benieuwd naar ervaringen over kwaliteit / service / levertijd etc.

Ik heb ervaring met een bank van Goossens en die bevalt prima. De levertijd was wel lang (16 weken) maar de service verder helemaal prima. Toen er een naadje loszat werd dat meteen gemaakt en hij werd bij het brengen ook gewoon netjes in elkaar afgeleverd. Ook na veelvuldig gebruik anderhalf jaar later ziet de bank er perfect uit. Hij zit nog even goed als op dag 1 en je ziet er helemaal niets op. In de winkel kun je dus vaak uit allerlei kleuren en stoffen kiezen voor je bank. Oh en met een beetje onderhandelen krijg je soms het premium service pakket gratis (waarmee ze dus jaren nadien nog dingen komen maken/vervangen).

1 like

Goeie service en goeie kwaliteit!

Ook een bank gekocht daar en die ziet er na 5-6 jaar ofzo nog steeds super goed uit!

Toen één gedeelte een kuil leek te krijgen, kwamen ze dat direct bijvullen.

1 like

Zouden jullie mij willen helpen zoeken? Wij zijn op zoek naar een best wel ‘funky’ bank, het moet een ronde hoekbank zijn en mag een felle kleur hebben. Het liefst kobaltblauw ofzo. Het mogen ook gewoon namen zijn van betaalbare merken die zoiets zouden kunnen verkopen! Ik zit al bij Home24, Made en Montel enzo te kijken :slight_smile:

Zoiets dus:
https://www.home24.nl/product/grote-bank-blair-blauwe-microvezel

1 like

@anon18225511

Klinkt goed! Fijn! Dank voor jullie reacties. Ik ga inplannen. Hopelijk mag mijn man mee.

Ik heb een huurappartementje maar zou graag plaktegels in de keuken gebruiken. Tot nu toe vind ik ze alleen op Etsy… Iemand ervaring hiermee of een idee waar ik ze ergens in een bouwmarkt oid kan vinden?

Aliexpress verkoopt ze!

€ 3,10 48% Off | Vividtiles Big Size 12*12 inch Self adhesive Waterproof Heatproof Vinyl Wallpaper 3D Peel and Stick Mosaic Tiles - 1 Sheet

€ 3,16 47% Off | Vividtiles 12*12 Inch Peel And Stick Wallpaper Pure White And Bright Hexagon Self Adhesive Wall Tiles - 1 Sheet

Als je zoekt op peel and stick tiles vind je heel veel soorten.

1 like

Paar posts hierboven vroeg ik om tips voor tuinsets. Toen werden sets van Ikea Karwei en Kwantum genoemd

1 like

Kees Smit?
Ik heb geen tuin, maar mijn ouders waren erg tevreden.

1 like

Volgens mij heeft Elise Boers daar alles van.

3 likes

Ik ga morgen 15 minuten winkelen in de Intratuin, ben helemaal excited. :scream: Ik heb eigenlijk maar één pot nodig, maar heb inmiddels een lijstje met 4 dingen, haha, zie mezelf al rennen met die kar.

7 likes

Waar hebben jullie de eettafel gekocht? Ik denk dat ik een ovale wil.