Ik heb zo’n lade, is wel echt top want je kan makkelijk zien welke je nog hebt en omdat mn machine er bovenop staat neemt het ook weinig ruimte in beslag
Is er iemand hier al op afspraak bij Loods 5 geweest? Ik moet op de site kiezen uit: 1 uur shoppen accessoires en shoppen meubelen. Zou dat betekenen dat je dan echt alleen op die afdeling moet blijven?
Misschien kun je de andere witte (?) muur ook verven met een heeeeeeel lichte kleur.
Ik heb ook een muur in mijn woonkamer geverfd en de andere muren zijn wit. Is best een groot contrast zo. Nu ga ik de witte muren een heeel licht beige of grijze kleur geven. Ben nog aan het testen.
Idd, denk dat het overschilderen van de witte muur in een mooie aardetint het al een stuk gezellig gaat maken. Vaak is alle muren dezelfde kleur rustiger dan 1 muur een bepaalde kleur
Ja wat hierboven ook word gezegd.
De muur met de ramen en gordijnen aansluitend op de muur waar de piano tegenaan staat zou ik in een andere tint Verven. Kan juist donkerder, denk aan richting bordeau rood of roest rood, voor een extra warm en knus gevoel. Of een lichtere aardse tint dan de kleur die er al is voor een wat rustiger gevoel. Maar denk dat het door die muren ook te verven al veel gezelliger gaat zijn ik vind het hoekje met de piano al heel leuk trouwens!
Ik denk dat het heel veel zou schelen als je iets (bv een groot schilderij, of meerdere kleine posters als gallery wall, of een mooie grote spiegel) aan de muur zou hangen. Boven de piano of om de tv heen bijvoorbeeld.
Ook een echt grote plant zou denk ik veel sfeer toevoegen
Oh en een grote plant (een strelitzia bijvoorbeeld, die heeft grote bladeren en gaat de hoogte in) rechts van die open kast lijkt me ook wel mooi! Maar zou dan wel investeren in echt een grote plant. Die muur heeft wel baat bij grote items omdat de kast al vrij druk is door alle kleine, losse items erin
@SpeedOfSound valt me ook op dat je niks aan de muren hebt hangen. Een mooie gezinsfoto of een natuurfoto bijvoorbeeld zou al warm zijn.
Je zou ook nog dunne gordijnen kunnen ophangen voor wat zachter licht.
En ik zou al je muren verven in dreamy sonnet van histor of cosmic glory van flexa en nog een mooie spiegel ophangen met een houten lijst
Bij vt wonen weer verliefd op je huis pakken ze ook vaak zulke woningen aan! Je kan eens op de site kijken en scrollen of er iets tussen zit wat je aanspreekt en nadoen
Edit: deze vind ik bijvoorbeeld wel mooi Resultaat en informatie afl 10 | Marianne Luning in Alkmaar | vtwonen
mij lijkt een ander kleed wat groter is en misschien een warmere kleur heeft ook niet verkeerd. Wel een erg mooi ruim huis. Misschien dat je iets te verfijnde meubels hebt voor zon grote ruimte?
Zoiets? Als contrast met je vloer/tafel
Vind die eerste kast heel mooi! Om tv heen. Dat zou het veel meer 1 geheel maken en harmonieus
En dan tegen je lange wand een dressoir (bijv besta) zodat de hoogte hetzelfde is als van je piano en je daar ook een rustige kijklijn hebt
@SpeedOfSound wat een mooie ruimte hebben jullie zo! Hetgeen mij juist opvalt is dat je veel “hoekjes” met spullen hebt. Ik kan me voorstellen dat je het kastje links naast de box niet zomaar weg wil doen, maar die spulletjes kun je bijvoorbeeld in de zwarte kast bij de lange muur zetten. Dan kun je de box meer naar links zetten. Ik zou dan naast je tv in plaats van een krukje met een plant juist een grote plant neerzetten. Of het lampje op het krukje en dan links van je tv een leuke kaarsenhouder en daarnaast een grote plant.
Andere ideetjes om het te “warmer” te maken;
- een schapenvachtje over het bankje van de piano
- plaid over de hoek van de bank
Bij bijvoorbeeld Desenio heb je mooie posters met een beetje de tint van je muur erin (komt dat zwarte van je kast weer terug in de lijst);
Zoiets qua plant met een mooie zwarte pot;
Kleur/kaarseninspiratie;
@SpeedOfSound Ik klink nu als die stylist van VT Wonen, maar ik zou in GROTE GEBAREN denken, haha, ik mis wat eyecatchers, het mag wel wat meer uitgesproken. Denk dat je alle kanten op kunt, maar niet te voorzichtig denken!
Ik heb ons dressoir (een besta haha) tegen de lange muur en vind dat er heel rustig uitzien. Zo’n kast die meer de lengte in gaat vind ik het dan teveel breken en zou ik eerder om de tv doen omdat je daar niet echt iets anders mee kan qua kast
Ik krijg zin om:
Die muur bij piano en vakjeskast te behangen met een opvallende print behang.
Een kleurrijk bijzettafeltje naast de bank te zetten
Een grote spiegel op te hangen van hout
Een Marrokaanse leren marokkaanse pouffe neer te zetten
Misschien nog een tweede, kleurrijker kleed toevoegen.
Wij houden heel erg van een klassieke vintage stijl, veel warmte. Nu krijgen we van een familielid een prachtig antique secretaire en daarmee willen we meteen onze werkkamer aanpakken. Nu wil ik niet dat alles museum stijl is dus ik vroeg me af wat een goede boekenkast zou zijn. Wij hebben best wat lelijke boeken vooral vakspecifiek dus ze hoeven niet per se in zich, mag ebt entirely wel. Wat is een leuke combi met zo’n antique bureau? We zoeken denk in iets van een kast (niet echt veel plek voor planken).
Iemand een beetje bekend in die stijl? Op Pinterest kan ik niet echt iets vinden, alleen secretairs of hele oude museumkamers
Herkenbaar probleem hoor! Ik zie dat je een krapkast heb. Ik zou deze deur en deurpost in dezelfde kleur als de muur verven. Of juist zwart, net als je haldeur.
Verder las ik ook al de tip van een lichte kleur op je andere muren. Dat lijkt me ook een hele goede.
Naast alle goeie tips die al gegeven zijn denk ik meteen aan iets van een kelim of berber kleed in warme kleuren. En dan de bank misschien vervangen door ofwel warmer materiaal, ofwel een warmere kleur.
Of een hangplant in zo’n macramé hanger aan het plafond, evt meerdere bij elkaar op verschillende hoogtes vind ik ook altijd een dood hoekje zoals rechts van de tv meteen opleuken
Nee, ik twijfelde ook maar je kan gewoon de hele winkel in!
Huh ik snap niet hoe ik jou gequote heb haha, was bedoeld als reactie op @Clarity