Ik houd ook meer van donker dan van licht, maar gaan onze donkere houten vloer nu toch vervangen voor lichter, omdat het inderdaad de ruimte heel donker en druk maakt.
Misschien kun je een mooie A0 poster vinden. Dit is 119x84 dus bijna. Bijvoorbeeld een museumposter?
Ik heb een vloer met palissander, dat is donker, maar wel met een beetje oranje erin en satijnglans. Ik ben er erg blij mee en krijg veel complimenten. Maar ik heb daarom wel lichte muren, want het us niet het lichtste appartement.
Ik had hiervoor een lichte berkenvloer, en dat vind ik erg saai. Als jij hier verliefd op bent, doen, het maakt je huis persoonlijk.
@Zitzak dankjewel voor je reactie! Ik vind het mooi en wat een mooie ramen partij daar op het eind!
Maar ik begrijp je zeker dat je met een donkerdere vloer inlevert op ruimtelijkheid.
@anon86562306 dankje voor je reactie! Zulke reacties laten me inderdaad twijfelen of we hier goed aan doen
@TanteBetje Mooi! Klinkt inderdaad sfeervol en warm. Ik zou dan inderdaad kiezen voor een lichte nude tint voor op de muren zodat het geheel niet te donker wordt. Dankje voor je geruststellende reactie heb je er last van dat de vloer donker is icm met weinig/niet mega veel licht?
Ik heb boven een schuifdeur. Wij hebben hem helemaal zelf samengesteld en heeft een hoge kwaliteit multiplex als deur zelf. Een beetje een geüpgraded strakke loftdeur dus. Ik ben er heel blij mee.
Voor je woonkamer zou ik wel een open deur (met glaswanden dus) nemen. Het ligt ook maar net een beetje aan hoe je woonkamer ingedeeld is.
Wauw wat een mooie kleur
He ben je mijn buurvrouw heb nieuwe buren en die hadden precies dit kleurtje op de muur (viel me op want mooooi)
Wij hebben ook een donkere vloer (speciaal naar gezocht ook), maar dan wat roder:
Quickstep merbau heet de kleur! (Niet ons huis dit hoor haha)Ben er heeel blij mee. Vind het zo sfeervol!
Wat een mooie kleur! Waar is dat spiegeltje van?
Ik heb ook een donkere vloer en ik vind het vreselijk. Elk stofje en kattenhaartje zie je. Evenals ieder krasje door het schuiven van een stoel oid. Een lichte of medium vloer maakt dat soort dingen veel onopvallender. Dus na een jaar kiezen wij ervoor om de gehele vloer eruit te trekken en te vervangen door een die wel naar wens is (die hebben we op de 1e verdieping al liggen).
Ik vind dat prachtig! Dat lag in ons vorige huis op de bovenverdieping. Ik vind zo’n donkere vloer met witte muren op een manier heel rustgevend.
Dit had ik als inspiratie gebruikt. Mijn blonde haren zag je relatief goed liggen, maar op de bovenverdieping vond ik dat echt minder storend. Ons huidige huis was al verbouwd met lichte laminaat erin, maar een volgende keer zou ik het zeker weer doen.
Het kastje schilderen is gelukt, erg blij mee! De knopjes heb ik goudkleurig gespoten. Foto’s even in spoiler:
Leuk!! Ook die matching lamp bij je muur!
Ik vind een loftdeur heel mooi, maar het maakt de woonkamer meteen zo donker als de deur dicht zou zijn.
Nadeel van glas is dat je de hal ziet en ik ben niet zo tevreden over de gang. Maar goed, misschien moet ik die dan ook maar aanpakken
Je kan ook wit glas nemen! Dat laat wel meer licht door dan massief materiaal zoals hout
Mooi! Heb je nog primer gebruikt? Ikea meubels verven is volgens mij een flinke hassle.
Nee geen primer! Heb het licht opgeschuurd met waterbestendig schuurpapier, korrel 400. Deze in handwarm water gedoopt met wat ammoniak erin en dan dus schuren, daarna drooggemaakt met een handdoek. Ging goed!
@Joakim wow ingrijpend om na een jaar alles te veranderen! Maar ik snap je keuze goed. Hopelijk bevalt je nieuwe vloer! Bij ons zullen krasjes gelukkig niet snel aan de orde zijn omdat we voor keramisch parket kiezen (tegels dus) die niet snel beschadigingen.
@Okapi heel mooi! Ik heb het nog een keer besproken met mijn vriend en we gaan het wel doen! Weloverwogen en bewust van de nadelen, maar we vinden het beide ook gewoon heel erg mooi. Zin in!!