Interieurtopic #2 (Deel 1)

Ik vind dit eigenlijk wel een leuke lamp hoor! Mooie vorm, redelijk neutraal maar niet te klein.

Ik zou zelf het liefst voor een soort wolklamp of een lamp gemaakt van hoeden gaan, maar dat moet maar net je smaak zijn :sweat_smile: Ik vind beiden echt supertof

image

image

7 likes

Oeh heel mooi spisebord!

Deze lamp van ikea is beetje hetzelfde idee: JAKOBSBYN Loftlampeskærm, røgfarvet - IKEA, volgens mij is zoiets heel populair op het moment dus veel winkels zullen zoiets verkopen in verschillende/vergelijkbare vormen.

Van ikea vind ik deze ook wel leuk SIMRISHAMN Loftlampe, 3-armet, forkromet, opalhvid glas - IKEA maar wel vrij trendgevoelig denk ik.

Of zoiets (ook deens merk) https://www.fonq.nl/product/frandsen-grand-metro-kroonluchter/238360/

Veel van Frandsen vind ik mooi trouwens, zoals deze Ball Track. — FRANDSEN.

2 likes

ik vind dat gerookte glas wel mooi, zie je heel veel terug tegenwoordig! hier nog wat andere alternatieven die ik zelf wel cool vind

of misschien is juist iets ‘warmers’, van rotan of riet of zo, ook wel mooi met die licht eiken tafel…?

https://homedeco.nl/p/groenovatie-rotan-rieten-hanglamp-handgemaakt-naturel-60-cm-2/?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=Smart%20Shopping&gclid=CjwKCAjwmv-DBhAMEiwA7xYrd2krEFWdi9ogiC27Gz_h823qOZmkwgZXwKYFoOv6yZIYwGLsvk7MkRoCRRQQAvD_BwE

3 likes

Ik vind dat ze op Etsy ook super veel mooie lampen hebben. Mooie tweedehands design lampen maar ook super toffe dingen van nieuwe ontwerpers!

1 like

Volgens mij staat er een verkeerde foto tussen!

2 likes

oh wauw, zo ruim en licht :heart_eyes: Hoe je binnenkomt in die hal alleen al. Ondertussen kan bij mij de deur niet helemaal open vanwege alle jassen die op de kapstok hangen :sweat_smile:

2 likes

Lijkt me superfijn zo’n grote hal juist, wij hebben echt een minihalletje (open naar de keuken) waar ongeveer alleen de kapstok inpast. Totaal geen opbergruimte en we hebben veel kinderen in het gebouw, geen idee waar al die mensen hun kinderwagen bijvoorbeeld laten (doorrollen naar de keuken?). In jullie nieuwe hal kun je genoeg opbergruimte creëren voor schoenen/sjaals/handschoenen en plek voor een bankje om op te zitten en je schoenen te knopen etc. En nog steeds heel licht en open, zou echt blij zijn met jullie hal :heart_eyes:

3 likes

Mag ik jullie hulp inroepen? We zijn op zoek naar een nieuw bed. Ik wil graag iets van hout, met elegante ronde poten en een zwevend nachtkastje.
Nu zijn we uitgekomen bij
Pure – Loof dit bed, maar incl lattenbodem en nachtkastjes gaat dat toch een beetje duur worden. (Er moeten dan nog matrassen bij)

Dit is het bed waar ik eigenlijk verliefd op geworden ben, maar het hoofdbord is te breed voor de muur waar het voor komt te staan (er zit nog een oude deurpost die dichtgemaakt is in die muur, dus dat wordt niet zo mooi)

Weten jullie een beetje waar je deze stijl/ soort bedden (met een redelijke levertijd) kunt vinden?

2 likes

Jaaa ik zou in die hal echt een mega lamp ophangen. Kan makkelijk qua ruimte en geeft denk ik ook direct sfeer :slight_smile:

1 like

made?

1 like

Die eerste lamp :heart_eyes: :heart_eyes: :heart_eyes:

1 like

Heb ik ook gekeken en qua bed zijn dat wel idd leuke modellen, maar die zwevende nachtkastjes hebben ze niet helaas. Maar misschien zouden we dat wel weer zelf kunnen maken.

2 likes

Hoi ik ben dom. Ik heb posterlijsten gekocht met zilveren kunststof lijsten want zwart is (al een tijdje) uitverkocht. Kan ik zoiets makkelijk overspuiten in het zwart? Doe dat nooit. Weet niet of dat met kunststof kan vandaar.

Jahoor, dat kan! Gewoon zorgen dat je het goed laat drogen.

2 likes

Ah top, dankje!

1 like

Ik heb al zoveel items zwart gespoten, lijsten komt ook goed hoor! Wel iets van handchoentjes dragen, ik krijg die spuitbussen nooit zo goed van mijn handen.

1 like

Bedankt voor de tip!

Heeft iemand hier tips om een stopcontact mooi weg te werken? Iets van een hoesjes voor er omheen ofzo?

Ons stopcontact steekt boven de afzuigkap uit (bedankt keukenboer :unamused:) en ik zoek of er iets is waarbij het stopcontact niet opnieuw verlegd hoeft te worden.

1 like

Heeft je keukenboer dat zo gedaan? Dan zou ik vragen of hij dat stopcontact verlegd en het gat dichtsmeert/afwerkt, had hij het maar goed moeten uitmeten.
Het stopcontact is in gebruik voor de afzuigkap? Dan kun je er niet zoveel mee denk ik. Je zou de inbouwdoos eruit kunnen halen, dan het gat afdichten (met een afdekplaatje oid) en ernaast ergens een opbouwdoos maken, maar dat is niet de fraaiste of meest brandveilige oplossing.

1 like

Ja, volgens de technische tekening moest dat stopcontact daar. Maar de afzuigkap heeft geen schacht, dus dat stopcontact is nu in zicht. Fout van de keukenboer.
We mogen twee offertes opvragen om het stopcontact te laten verleggen en het gat dicht te maken, dus denk dat we dat wel gaan doen. Maar zie zo op tegen weer dat gefrees en dat stof overal.

Is wel een mooie afzuigkap!
image

2 likes