Interieurtopic #2 (Deel 1)

Lastig is dat hè, voor wij eindelijk een kleur hadden gevonden was ik 10 testers verder (maar wij wisten dan ook niet of we roze beige of meer oranje wilden :stuck_out_tongue_winking_eye:maar alles werd zoooo donker)

2 likes

Ja echt! Ik ben altijd vrij makkelijk met kiezen en had best veel kleuren, dus ik dacht dat het gepiept zou zijn maar nee…

Ik zou met die kleur naar de bouwmarkt gaan en een hele stapel kleurstalen meenemen die lichter zijn. Je zal het toch echt even in je eigen huis met het licht daar moeten zien. Vind het zeker bij dit soort lichte kleuren suuuuuperlastig om van een foto te kiezen.

1 like

In ons vorige huis leek het ook veel makkelijker, was toen helemaal niet zo lastig om kleuren te kiezen! En terwijl we nu echt niet een heel donker huis hebben! Wij hebben uiteindelijk een tint gekozen met de site van histor, en toen twee kleuren uit zo’n reeks gekozen. Zo’n reeks is van licht naar donker, dus dachten als we dan een kleur mooi vinden kunnen we 1-2 tinten lichter kiezen zodat het niet weer zo donker is. En uiteindelijk vonden we toen een kleur wat te licht maar toen we de iets donkerdere kleur op de wand hebben hebben we de andere wanden in die lichtere kleur geschilderd!

https://www.histor.nl/inspiratie/color-collections/alle-kleuren/aquas

2 likes

Perky Limestone of Worthy Clay? Hiervan had ik testers en die waren voor mij net te licht en lijken - in mijn herinnering - op je voorbeeld. Volgens mij vond ik die laatste het mooiste.

1 like

Cornforth white van farrow & ball?

Leemgrijs van Sikkens?
Evt na te maken in huismerk of Histor etc
Bekijk Sikkens Binnenlak Zijdeglans Leemgrijs 0,75 L op: https://www.bol.com/nl/p/sikkens-binnenlak-zijdeglans-leemgrijs-0-75-l/9200000106658953?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp

1 like

Ik ga nog liever dood dan dat ik groen in mijn huis neem :joy:

3 likes

Haha twas te proberen :joy:

2 likes

Bedankt voor de tips allemaal! Ik ga alle kleuren bekijken :relaxed:

1 like

Wij hebben deze ooit op de muur gehad in een vorig huis en bij ons was hij ook super donker. Echt donker donker beige, helemaal niet zo op de foto!

Wij zijn ook op zoek naar een nieuwe wit tint en ik vind het zo lastig. Overal zit nu ral 9016 en ik merk dat ik het toch wel iets te wit en te kil vind en niet bij ons hele oude huis past. Maar zoveel keuze, krijg er echt een beetje stress van.

1 like

Ja lastig ook dat die kleurentesters niet in alle kleuren te krijgen zijn, en die kaartjes slaan eigenlijk ook nergens op want die zien er overal anders uit. Zo lastig hè!

1 like

Iemand ervaring met een tuintafel met een zwart blad? Ik wil die namelijk maar ben bang dat die snel heet wordt en snel vlekken krijgt na bijvoorbeeld regen of als je iets knoeit.

1 like

Ik heb French Grey van Little Green, vind hem mooi warmgrijs.

2 likes

Ja, kan het je niet aanraden. Wordt snel heet en en je ziet ieder vlekje en stofje. Als het heel warm is doe ik er vaak een tafelkleed op om dat tegen te gaan.

2 likes

Oké thanks, dat zal het helaas niet worden dan.

Het wordt hier al vaker gezegd, maar wordt inderdaad heel heet. Ik had een tafel met een zwart glazen blad. Was heel mooi, maar in de zon loeiheet. Als je er glassex op sproeide verdampte dat voordat je het kon wegwrijven!

Zelfde geldt voor zwarte stoelen (de leuningen vooral :hot_face:)

2 likes

Deze hebben we vanochtend allebei als tester genomen, en waren heel mooi! Maar uiteindelijk is het de andere “trendkleur” sea foam geworden :relaxed:

1 like

Ah die is idd ook heel mooi, ietsjes koeler. Fijn als je eindelijk dé kleur hebt gevonden!

Wij hebben een keuken gekocht! Zijn helemaal blij met het ontwerp, materialen en apparatuur maar toch gek om zo’n groot bedrag uit te gaan geven :money_with_wings:

Beetje dit idee maar dan met betonlook composiet blad en geen bakstenen achter de keuken. L vormige keuken met losse kastenwand. Nog maar een half jaar wachten :sweat_smile:

29 likes