Vette kleur! Ik heb al heel wat muurtjes geel geverfd en nog nooit meer dan twee lagen nodig gehad dus het kan ook meevallen.
Dat had ik ook met een zonnegeel. Maar ik denk dat die groene onderlaag niet echt mee hielp.
@C3PO @Brum Jaa zag idd leuke op Casa, thanks! En ik ga nu het weer mag snel weer even naar een kringloop om te kijken!
Enn ik heb nog meer advies nodig . Ben helemaal lam geslagen van het keuzes maken de laatste tijd
.
Wat zouden mooie kleuren zijn voor deze deuren denken jullie? Ze zitten tussen twee redelijk kleine kamertjes in.
Wat zouden jullie doen met de ruimte onder een open trap? Ik vind het zoân verloren ruimte als we er niets mee zouden doen maar ook weer zo rommelig om er vanalles onder te zetten omdat het open is⊠het is in de hal bij de voordeur.
Ik zou ze wit laten, dan oogt het een stuk ruimer. Zeker als ze tussen twee kleine kamertjes zitten moet het niet propperig en druk worden.
Maar voor het geval je toch heel graag een kleur wil: wat zijn de kleuren die je verder in het huis hebt?
Dat wou ik wel ja maar geen idee hoe je zoiets doet en hoeveel werk daar nu werkelijk inkruipt, op youtube enz ziet alles er veel makkelijker uit dan irl natuurlijk
Kun je er niet een goede plek van maken voor jassen en schoenen e.d.?
De kapstok?
Hoe hoog is de ruimte onder de trap? En is de trap zelf open of dicht?
Lades onder maken? Dat is vaak makkelijker dan een hele kast timmeren. Er staat heel veel op Pinterest zie ik.
Afhankelijk van de afmetingen zou je er misschien ook kant-en-klare ladebakken van bijvoorbeeld Ikea onder kunnen plaatsen
Is er iemand die verf weet in zoân soort kleur, en dan iets minder fel?
Wil er mn schuurtje mee verven!
Kan zelf niet echt iets geschikts vinden
Heeft iemand wel eens een bestelling geplaatst bij BGA.nl? Ik ben op zoek naar een a symmetrische spiegel en op hun website hebben ze wel een aantal mooie.
Voor de dames die een nieuwbouwwoning hebben, hebben jullie voor stuc of renovlies gekozen?
Ik hoor dat je bij stuc veel krimpscheuren zit, maar online lees ik ook weer wisselende verhalen bij renovlies (dat je het na 4 jaar weer opnieuw moet doen omdat de hoekjes loskomen en dat de naden zichtbaar zijn).
Wij hebben voor renovlies gekozen. Wonen hier nu 2 maanden. Op 1 plek is er wel een naad te zien. Maar verder ziet het er nog keurig uit.
Mijn buren hebben gestuct en hadden binnen 2 maanden al meerdere scheuren lopen.
Ik heb alles laten stuken, alleen bij sommige ramen zijn kleine scheurtjes ontstaan aan de bovenzijdes in de hoeken.
Had er echt geen zin in om alles te behangen en verven en dat een jaar later er weer af te trekken, al je meubels te moeten verplaatsen om alsnog te stuken. Vind zoân structuur in behang ook echt geen mooie afwerking, dus heel blij met mân gladde muren! Die kleine haarscheurtjes neem ik voor lief.
Ook in oude woningen ontstaan ook scheuren. Elk huis werkt en scheurtjes zijn niet te voorkomen
Wij hebben renovlies en het zit er nu 1,5 jaar op maar nergens laat het los. En net zo strak als stucwerk! Erg blij mee en goedkoper. Bij mijn collega was het stucwerk na 2 maand al zichtbaar gebroken, super zonde!
Wij hebben alles laten sturen. We hebben wel 3 behoorlijk opvallende scheuren helaas (wonen er nu bijna 2 jaar)
Ik ben op zoek naar kunstbloemen. Ik las hier over een webshop kunstbloemen & naaldhakken, maar ben benieuwd of jullie nog met andere websites of winkels ervaring hebben? Ik ben vooral op zoek naar rozen of pioenrozen
Ik heb 10 jaar geleden mijn appartement gedeeltelijk gestuct en gedeeltelijk behangen (geen renovlies, maar âvoorbehangenâ met een soort onderbehang). Het behang zit nog overal, heeft prachtig gehouden. Er zitten wel scheuren tussen het plafond en de rand van de wand, maar die zijn niet heel zichtbaar.
Het stucwerk is 5 jaar geleden op 1 muur na, helemaal overnieuw gedaan. Niet alleen scheurden plafond en bovenkant muur erg, maar het brokkelde op bepaalde plaatsen (waar ik veel langsloop) er gewoon af. Waarschijnlijk was de betonnen muur te nat geweest. Of het was slecht gestuct.
Volgende keer zou ik alles behangen. Zo veel strakker. Het is een investering, maar geeft zo veel meer persoonlijkheid aan het huis. Zelfs op de muren die âwitâ zijn heb ik verticale banen, die verschillend reflecteren, waardoor er wel wat gebeurt visueel, maar toch rustig is.
Renovlies! Tot nu toe zien we één naad zitten in het hele huis na 1.5 jaar. Wij zijn er heel erg blij mee.
@Velours waarom zou je alles er na een jaar er weer af moeten trekken?