Interieurtopic #2 (Deel 1)

Ik wilde het perse gestuukt hebben, dus dat was dan de scheurvrije optie. Maar ik begrijp nu dat er ook gladde renovlies is. Misschien was dat er een paar jaar terug niet, of is het mij niet goed uitgelegd toen.

Wij hebben glad renovlies. Ons werd het afgeraden om de gladde te doen omdat je oneffenheden zou gaan zien. Het huis werkt nog altijd en als je met een structuur of bobbeltje hebt zie je dat minder. Maar zo eigenwijs als ik ben wilde ik toch de gladde.

En ja op sommige plekken zie je dat de muren nog werken, maar dikke pech dan. Ik ben al zo blij met alles. Dan maar wat oneffenheden op sommige stukken. Gelukkig zijn het geen scheuren.

2 likes

Alles laten stucen. Het scheurt op sommige plekken in de naad langs het plafond en de muur. Op de muur zijn het mini scheuren die je bijna niet ziet, langs het plafond valt het iets meer op maar daar kan ik niet wakker van liggen. Mijn man heeft die scheuren laatst gefixt met een vulmiddeltje van de bouwmarkt en nu zie je ze niet meer. Ben er heel tevreden mee.

2 likes

Ik kwam van de week achter het bestaan van Disney’s Go Away Green, een grijzig groene kleur die ze hebben ontworpen en gebruiken om lelijke dingen te vermommen zodat je brein het makkelijker negeert.

GoAwayGreen3
de4f99325aee72e3a21928d82bd29a833b847c97

Misschien een tip voor als je bepaalde dingen in het interieur hebt die je irriteren of wil verbergen!

33 likes

Verft vriend groen…

59 likes

Sorry maar heir heb ik zo hard om gelachen, ik zag het opeens helemaal voor me

@Vaiana goede tip voor jouw huisje als het zover is! :partying_face: een echte tip van DISNEY!

1 like

Wij hebben vanmiddag Urban Taupe van Flexa op de muur getest, maar dat lijkt bij ons op de muur heeeel donker. Terwijl ik hem graag zo zou willen als beneden op de foto, een soort warm grijs. Jullie nog een tip voor welke kleur mooi zou zijn?

afbeelding

1 like

Lastig is dat hè, voor wij eindelijk een kleur hadden gevonden was ik 10 testers verder (maar wij wisten dan ook niet of we roze beige of meer oranje wilden :stuck_out_tongue_winking_eye:maar alles werd zoooo donker)

2 likes

Ja echt! Ik ben altijd vrij makkelijk met kiezen en had best veel kleuren, dus ik dacht dat het gepiept zou zijn maar nee…

Ik zou met die kleur naar de bouwmarkt gaan en een hele stapel kleurstalen meenemen die lichter zijn. Je zal het toch echt even in je eigen huis met het licht daar moeten zien. Vind het zeker bij dit soort lichte kleuren suuuuuperlastig om van een foto te kiezen.

1 like

In ons vorige huis leek het ook veel makkelijker, was toen helemaal niet zo lastig om kleuren te kiezen! En terwijl we nu echt niet een heel donker huis hebben! Wij hebben uiteindelijk een tint gekozen met de site van histor, en toen twee kleuren uit zo’n reeks gekozen. Zo’n reeks is van licht naar donker, dus dachten als we dan een kleur mooi vinden kunnen we 1-2 tinten lichter kiezen zodat het niet weer zo donker is. En uiteindelijk vonden we toen een kleur wat te licht maar toen we de iets donkerdere kleur op de wand hebben hebben we de andere wanden in die lichtere kleur geschilderd!

https://www.histor.nl/inspiratie/color-collections/alle-kleuren/aquas

2 likes

Perky Limestone of Worthy Clay? Hiervan had ik testers en die waren voor mij net te licht en lijken - in mijn herinnering - op je voorbeeld. Volgens mij vond ik die laatste het mooiste.

1 like

Cornforth white van farrow & ball?

Leemgrijs van Sikkens?
Evt na te maken in huismerk of Histor etc
Bekijk Sikkens Binnenlak Zijdeglans Leemgrijs 0,75 L op: https://www.bol.com/nl/p/sikkens-binnenlak-zijdeglans-leemgrijs-0-75-l/9200000106658953?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp

1 like

Ik ga nog liever dood dan dat ik groen in mijn huis neem :joy:

3 likes

Haha twas te proberen :joy:

2 likes

Bedankt voor de tips allemaal! Ik ga alle kleuren bekijken :relaxed:

1 like

Wij hebben deze ooit op de muur gehad in een vorig huis en bij ons was hij ook super donker. Echt donker donker beige, helemaal niet zo op de foto!

Wij zijn ook op zoek naar een nieuwe wit tint en ik vind het zo lastig. Overal zit nu ral 9016 en ik merk dat ik het toch wel iets te wit en te kil vind en niet bij ons hele oude huis past. Maar zoveel keuze, krijg er echt een beetje stress van.

1 like

Ja lastig ook dat die kleurentesters niet in alle kleuren te krijgen zijn, en die kaartjes slaan eigenlijk ook nergens op want die zien er overal anders uit. Zo lastig hè!

1 like