Iemand ervaring met een tuintafel met een zwart blad? Ik wil die namelijk maar ben bang dat die snel heet wordt en snel vlekken krijgt na bijvoorbeeld regen of als je iets knoeit.
Ik heb French Grey van Little Green, vind hem mooi warmgrijs.
Ja, kan het je niet aanraden. Wordt snel heet en en je ziet ieder vlekje en stofje. Als het heel warm is doe ik er vaak een tafelkleed op om dat tegen te gaan.
Oké thanks, dat zal het helaas niet worden dan.
Het wordt hier al vaker gezegd, maar wordt inderdaad heel heet. Ik had een tafel met een zwart glazen blad. Was heel mooi, maar in de zon loeiheet. Als je er glassex op sproeide verdampte dat voordat je het kon wegwrijven!
Zelfde geldt voor zwarte stoelen (de leuningen vooral )
Deze hebben we vanochtend allebei als tester genomen, en waren heel mooi! Maar uiteindelijk is het de andere “trendkleur” sea foam geworden
Ah die is idd ook heel mooi, ietsjes koeler. Fijn als je eindelijk dé kleur hebt gevonden!
Wij hebben een keuken gekocht! Zijn helemaal blij met het ontwerp, materialen en apparatuur maar toch gek om zo’n groot bedrag uit te gaan geven
Beetje dit idee maar dan met betonlook composiet blad en geen bakstenen achter de keuken. L vormige keuken met losse kastenwand. Nog maar een half jaar wachten
Prachtig! wil je delen waar de keuken van is?
Keukenmerk is Tristar ivm maatwerk wat we nodig hadden. Kleur van het front is softzwart, in het echt afhankelijk van het licht donkergrijs/ zwart. Met antifingerprint coating vanwege de greeploze keuken.
We hebben de benedenvloer opgeschuurd en nu moet het alleen nog opnieuw in de lak. In eerste instantie zouden we dezelfde tint doen als hiervoor, donker eiken. Maar nu het licht is twijfel ik heel erg vooral omdat we vooral mid century meubels hebben die ook al donker zijn.
Wat vinden jullie? Dit is de vloer nu zonder enige lak of bescherming
Ik vind dit heel mooi! Zeker met donkere meubels is het wel fijn als de vloer licht is, anders wordt het zo “zwaar”. Hebben jullie de vloer zelf geschuurd?
We hebben het zelf gedaan, wel een parketschuurmachine gehuurd voor het gemak, alle randen en de plinten doen we met een handschuurmachine.
Hoelang ben je hier mee bezig geweest en was het een beetje te doen? Onze eiken vloer moet deze zomer opnieuw in de was of olie maar zou hem wel iets lichter willen.
Het opschuren zijn we 2 dagen kwijt geweest voor ongeveer 40m2, vond het zelf goed te doen ondanks dat ik geen klusser ben. Denk dat het lakken/oliën nog wel een klus gaat zijn omdat er 3 lagen op moeten voor een goede bescherming.
Als je het lichter wil zou ik het sowieso doen, het is de moeite echt waard en de krassen bij ons zijn helemaal weg
Oh kijk, dat wil ik. Vloer is nog in goede staat maar de kinderen hebben met rolkoffers erover heen gereden als dolle paarden dus nu zitten er overal krassen…
Dan zou ik hem straks in de lak zetten in plaats van was of olie, dat wordt namelijk harder dus is beter bestand tegen krassen.
@LilyAldrin Oh tof! Ik wil onze eiken vloer ook opnieuw doen, de toplaag is er in de keuken helemaal af, dus we krijgen nogal snel vlekken. Ik wilde het eigenlijk laten doen, maar misschien ga ik dan ook even kijken naar het zelf doen.
Wauw heel mooi!
Een kastje dat van mn oma is geweest opgehaald vandaag. Hier stond altijd haar mooie servies in met bovenop een tinnen theeset, die ik ook heb. Mn oom wilde hem weg doen, en dat kon ik echt niet over mn hart verkrijgen. Dat ronde glas

Ik zit ook net in m’n nieuwe appartement! Heb echt zin om het een mooie eigen plek te maken.
Ik wil graag even jullie advies: ik heb wat diepere vensterbanken. Ik zat te denken om bruine bamboe rolgordijnen in die ramen te hangen, en dan ook nog over de gehele breedte van de woning gordijnen. Mijn vraag is: zou dat te veel zijn? Het is zo’n 4 meter breed.
Dit is de vensterbank breedte:
Dit soort rolgordijnen: