Donkergroen lijkt mij ook heel tof! Ik ben alleen zo iemand die het liefst elk halfjaar elke kamer opnieuw schildert, als je niet zo bent zou ik het gewoon doen. Vind donkergroen zo makkelijk combineren!
Oh love donkergroen! Wij hebben een donkerblauwe boxspring en ik vind 'm na 4 jaar nog steeds heel mooi. Zou lekker voor groen gaan haha.
Oké, ik ga voor groen haha. Ik zal me omkleden en dan ga ik er heen.
Nee is beetje lelijk. Lijkt wel een bitmap patroon. Beige dan!!!
De kleur op het bed op de foto hebben wij (ook met hetzelfde blauwe vak achter ons bed) en ik ben er zo blij mee. Volgens mij heet het mosgroen van swiss sense, vt wonen pepper.
Ja het idd de pepper die wil ik ook weer. Hij is mij net iets te blauw.
(Unrelated maar wat een mooie schoenen!)
Dankje! Het zijn enkellaarsjes van Scotch en ze zitten ook echt heerlijk.
Ik lees mee! Heb geen tips maar herken het probleem, hoewel ik wel van die landelijke stijl houd. Ik las in dit topic over ammonite van farrow and ball maar heb dan twijfels of dat niet te veilig is. Ik heb op de bovenverdieping een proefmuurtje gedaan in een beige kleur die ik dacht mooi te vinden maar die is nogal gelig uitgevallen dus ik ben blij dat het een klein muurtje is. Zo lastig met lichtinval en hoe het straks bij de keuken staat enzo!
Ik zit eigenlijk ik precies dezelfde situatie en overweging. Ik heb een aantal kleine potjes verf besteld van kleuren die me mooi leken en kleine canvassen van action. Toen heb ik die allemaal geverfd met een van de kleuren en toen vergeleken. Waar ze op het computerscherm allemaal op elkaar leken, zag ik hier duidelijk verschil (sommige heel geel/roze/bruin). Het was fijn om zo de gekozen kleur in verschillend licht te kunnen bekijken. Ik durf het nu wel aan om de hele woonkamer (in het volgende huis) die kleur te geven, omdat ik die kleur in elk licht mooi vond.
Toen ik verhuisde had ik hetzelfde. Uiteindelijk ben ik gegaan voor een warm witte muur, keuken en plafond, een blauwgrijze muur en een behang die bij beide kleuren past.
Ik ben nog steeds heel blij met deze keuze.
Ik haalde veel inspiratie uit woonbladen, daar staan ook kleuren in. Alles uitgeknipt wat ik mooi vond en verzameld, gekeken en vergeleken in ons nieuwe huis en meegenomen naar de Gamma en de Eyerkamp. Bij de Gamma heb je een kleurwaaier van Ral kleuren en kan je dus je kleur opzoeken. Bij de Eyerkamp gekeken of onze kleuren bij de meubels paste.
Ik ga komende week al mijn muren in de woonkamer lichtroze verven. Ik heb wat testers op verschillende plekken op de muur gedaan en ook voorbeelden online gezocht hoe het er uit zag en hoe het gestyled werd. Maar hoe het is weet ik dus nog niet. In mijn vorige huizen heb ik ook regelmatig alle muren in een kamer geverfd, en als ik naar voor/na foto’s keek heb ik nooit spijt gehad.
Tuurlijk! Dit waren de kleuren die we hadden besteld. Nutmeg powder was bijvoorbeeld te geel, soft flamingo te roze en China clay te bruin. Wij hebben gekozen voor skin powder
Waarom Dead Salmon niet? Gewoon nieuwsgierig haha, want die wil ik denk ik straks haha.
Wij hebben de woonkamer/keuken in een warm lichtgrijs gedaan. Daar steken meubels mooi tegen af, maar het is geen opvallende kleur. Alleen net wat anders dan wit. Kan dat echt aanraden! Zag het toen bij Ikea en was meteen verkocht. Het is kleurcode ON 00 81. Hier een voorbeeld
Boven hebben we gebroken wit en in de slaapkamers een soort licht groenig blauw (Spa heet die, dat is een perfecte omschrijving).
Sla in dat geval de kleur Stone van painting the past maar over
Deze viel bij ons nogal geel uit helaas
Ik heb ze er weer even bijgepakt en zei het net verkeerd: het was dead salmon die te donker/bruin was en china clay was juist te wit. In heb ze hier even bij elkaar gelegd.
1= dead salmon van farrow&ball
2= nutmeg poeder van pure&original
3= china clay deep van little greene
4= soft flamingo van pure&original
5= skin powder van pure&original
Bijzonder hoe dead salmon overal anders valt! Ook op google vind ik hem bij de ene beige en bij de ander roze.