Interieurtopic #2 (Deel 1)

Wij hebben Eiland van Histor op de muur zitten, zijn we echt heel blij mee! Heeft soms een wat meer koelere/groenere ondertoon en dat vonden we mooi afsteken bij onze vloer. Beetje random foto’s, maar dan zie je beetje de verschillende lichtsinvallen haha

Histor Eiland

5 likes

Ik vind zelf van niet. Vind paars ook niet zo’n mooie kleur dus dat was me denk ik wel opgevallen. Het is alleen wel vrij lastig op de foto te krijgen aangezien de foto hierboven iets donkerder is dan nu in mijn woonkamer. Op google foto’s vind ik het dan weer vaak te felblauw. Denk dat dit echt zo’n kleur is voor een tester.

Zoals nu in mijn woonkamer vind ik het eigenlijk best wel op de bovenste foto van @keerbeer lijken. Maar dan weer totaal niet op de twee onderste

3 likes

Diep donkerblauw: Stiffkey Blue of Hague Blue van Farrow & Ball! :heart_eyes:

2 likes

Misschien Hague blue van farrow & ball (ik twijfelde zelf over inchyra blue maar deze is denk ik te grijs/groen voor wat jij zoekt).
Of stiffkey blue.

Onder reviews zie je veel foto’s die mensen erop hebben gezet.

3 likes

Doing goods heeft leuke! En heb je al eens gekeken bij www.goedinstijl.nl?

2 likes

Wij moeten binnenkort de tegels uitzoeken voor onze badkamer. We gaan kiezen voor de standaardtegel assortiment wat inhoudt dat je kunt kiezen tussen grotere mat witte of glans witte tegels en diverse grijs beige tinten voor de vloer. Ik twijfel over dat mat witte… of het niet snel vlekkerig oogt. Hebben jullie daar ervaring mee?

Wij hebben F&B drawing room blue, heel mooi blauwe kleur

1 like

Ik ben zelf ook nog opzoek naar een diepe donkerblauwe verf, dus ik heb ze nog niet zelf getest, maar de RAL kleuren 5004 en 5011 staan op mijn lijstje.

1 like

Wij hebben in het toilet en de badkamer grote mat witte tegels. Zie er niks raars op, blijft mooi schoon.

Yessss ! Exact waar ik naar op zoek was :heart_eyes: held!

2 likes

Oh dan toch misschien een keer proberen. Ik vind inderdaad de kleur op de bovenste foto van @Keerbeer ook heel mooi, dus wellicht toch een goede optie.

Bedankt iedereen voor de tips. Ik ga ze onderzoeken. Die the hague blue lijkt me iets te groenig.

1 like

Oke fijn! Dan ligt het wellicht aan de schoonmaak skills die ik bij iemand anders zag.

Blij mee dus in vergelijking met glans tegels?

Geen glanstegels gehad, dus lastig vergelijken, maar ben blij met deze. Krijg nu binnenkort glans in de keuken, dus duurt even voor ik daar iets over kan zeggen.

3 likes

Heeft er iemand een tip voor (uitschuifbare) gordijnroedes in goud voor een beetje een leuk prijsje? Ik moet er 5 aanschaffen dus wie weet heeft iemand hier een tip.

De ramen zijn allemaal 240cm dus het moet wel langer dan dit zijn.

Advies gevraagd mbt opruimen schoonmaakspullen. :blush:

Wij wonen in een bescheiden jaren 30 huis met beneden geen handige bergruimte (geen kast onder de trap want daar zit toilet…).
Hierdoor hebben we nu geen vaste plek voor dweil/stofzuiger. We hebben een lange smalle gang en een mini tussenhalletje waar de wc aan zit, waar we nu de spullen neerzetten, maar dat oogt heel rommelig. En omdat daar de wcdeur ook open moet is daar eigenlijk ook niet echt ruim plek… Ik ben geneigd om in de hal een of meerdere kasten/opbergsysteem neer te zetten waar we spullen in kwijt kunnen, maar omdat de hal slechts 1020 breed is moet het wel echt ondiep zijn… iemand tips voor een mooie en handige ‘bezemkast’?

(Ps boven en schuur behoren helaas nu niet tot alternatieve opties…)

1 like

Wij hebben dit in de woonkamer op 1 muur, maar weet niet of je dit diep genoeg vindt

12 likes

Mooi, maar ik vrees toch nog te diep… ook omdat de kinderwagen er voorlopig ook nog moet staan :slightly_frowning_face:. Zag bij Ikea wel een badkamerkast die wel praktisch leek, maar dat is een hoge wandkast, lijkt me toch ook weer niet ideaal met stofzuiger ed. Maar misschien op pootjes…

1 like

Ik heb mijn (kleine) stofzuiger en (inschuifbare) bezem en dweil hierin :

16 likes

De trap is open
(Woeps totaal jullie antwoorden gemist)

Hmm ja ik was aan het denken om er zo’n soort zitbank ofzo te zetten om dingen als handschoenen, paraplus etc in op te bergen maar weet niet of dat leuk gaat zijn