Interieurtopic #2 (Deel 1)

Ik zou gaan voor een hoge ladekast met een grote plant ernaast. Ik zou in ieder geval gaan voor een “groter gebaar”, anders verzand je gauw in veel kleinere items bij elkaar en dat wordt snel rommelig. De ladekast zou ik dan rechts doen, met links de plant tegen het gordijn aan/links van de kast er net voor. Met het groene zou deze donkere kast heel mooi zijn, plus een mooie plant zoals de strelitzia is ook een hele goede match. Je hebt direct wat lekkere opbergruimte in je (woon?) kamer en zo’n hoge kast leent zich altijd leuk voor een leuk lampje erop, bijvoorbeeld.

Ik zie natuurlijk maar een heel klein deel van je kamer, maar een beetje hoogte naast een bank werkt ook altijd goed, anders is alles laag.

2 likes

Ik heb laatst dekbedovertrekken bij La Redoute besteld en daarbij is aan allebei de zijkanten z’on 40-50 cm dichtgenaaid (bij een 200x200), en in het middenstuk dan knoopjes!

Ben tot nu toe ook wel tevreden over de kwaliteit, voelt lekker aan

1 like

Ik zie in Amerikaanse series (of huizen, dan eigenlijk) áltijd van die hoge ladekasten en ik vind dat zo mooi! Altijd met een leuk lampje erop, een plantje, enzovoort. Grappig hoe ik die eigenlijk nooit in Nederlandse huizen tegenkom.

(dit is dan wel een lage kast maar die vond ik op google toen ik een leuk plaatje bij mn tekst zocht en vond ik te leuk om niet te delen, haha)

11 likes

Wie heeft de tip voor een hoeslaken voor een topmatras? We hebben er nu 1 van de Ikea maar die blijft nooit mooi strak liggen en elke avond als ik weer in de kreukels lig bedenk ik me dat ik echttt een hoeslaken moet kopen die we lekker strak om het matras gaat.

1 like

Lidl!

2 likes

Oh nooit aan gedacht! Thanks!

Oh ik vind die plinten in Amerikaanse huizen zo mooi, zou dat zo graag willen.

Ik heb een vraag… op de slaapkamer hangen hele mooie gele fluwelen gordijnen! Nu blijken ze echter flink licht doorlatend te zijn… Ik zou ze wel graag houden, ze zijn namelijk nieuw. Iemand tips dat ik toch langer kan slapen in een donkere kamer dan 07:00?

Alsnog verduisterd laten maken? Geen idee of dat achteraf nog kan haha!

1 like

Jaa daar heb ik ook over nagedacht maar lijkt me wel veel werk. Maar zeker het overwegen waard!

Verduisterend rolgordijn erachter?

5 likes

Verduisterend rolgordijn erachter?

3 likes

Great minds :yum:

3 likes

En @Bergson; goeie optie. Ik denk inderdaad dat ik een verduisterend doek haal wat ik kan bevestigen aan het kozijn. Doordeweeks moeten we er toch voor 07:00 uit dus het is voornamelijk in de weekenden uitslapen.
Thanks voor de tips!!

1 like

Jaa, prachtig! Wij hebben in ons jaren-30 huis ook zelf hoge plinten teruggeplaatst, inclusief architraven bij de deur. Veel extra werk, maar het resultaat mag er zijn!

2 likes

Je hebt gordijnvoering (zoals dit) die je achter je gordijnen kunt hangen, als je niet zo’n voorziening voor haakjes hebt bestaat er ook voering die je er met klittenband op bevestigt.

1 like

Wij hadden dat in het vorige huis.
Ik vind het vooral een ramp met schoonmaken

2 likes

Ja past! Je moet een beetje proppen bij het er in doen maar als ze eenmaal zitten zit het gewoon mooi :slight_smile:

Let er wel op dat je de slopen los moet bestellen en dat je er maar 1 krijgt bij dat artikel. Dus als je een volledige set wil moet je 1x overtrek en 2x kussensloop bestellen!

1 like

Dit is perfect!! Ikea never disappoints🥰

1 like

Brutale vraag: zou je een foto willen maken en hier delen? Wij krijgen ook gele gordijnen en vind het nog spannend om het goed te combineren