Interieurtopic #2 (Deel 1)

Ik heb een vraag… op de slaapkamer hangen hele mooie gele fluwelen gordijnen! Nu blijken ze echter flink licht doorlatend te zijn… Ik zou ze wel graag houden, ze zijn namelijk nieuw. Iemand tips dat ik toch langer kan slapen in een donkere kamer dan 07:00?

Alsnog verduisterd laten maken? Geen idee of dat achteraf nog kan haha!

1 like

Jaa daar heb ik ook over nagedacht maar lijkt me wel veel werk. Maar zeker het overwegen waard!

Verduisterend rolgordijn erachter?

5 likes

Verduisterend rolgordijn erachter?

3 likes

Great minds :yum:

3 likes

En @Bergson; goeie optie. Ik denk inderdaad dat ik een verduisterend doek haal wat ik kan bevestigen aan het kozijn. Doordeweeks moeten we er toch voor 07:00 uit dus het is voornamelijk in de weekenden uitslapen.
Thanks voor de tips!!

1 like

Jaa, prachtig! Wij hebben in ons jaren-30 huis ook zelf hoge plinten teruggeplaatst, inclusief architraven bij de deur. Veel extra werk, maar het resultaat mag er zijn!

2 likes

Je hebt gordijnvoering (zoals dit) die je achter je gordijnen kunt hangen, als je niet zo’n voorziening voor haakjes hebt bestaat er ook voering die je er met klittenband op bevestigt.

1 like

Wij hadden dat in het vorige huis.
Ik vind het vooral een ramp met schoonmaken

2 likes

Ja past! Je moet een beetje proppen bij het er in doen maar als ze eenmaal zitten zit het gewoon mooi :slight_smile:

Let er wel op dat je de slopen los moet bestellen en dat je er maar 1 krijgt bij dat artikel. Dus als je een volledige set wil moet je 1x overtrek en 2x kussensloop bestellen!

1 like

Dit is perfect!! Ikea never disappoints🥰

1 like

Brutale vraag: zou je een foto willen maken en hier delen? Wij krijgen ook gele gordijnen en vind het nog spannend om het goed te combineren

Ik ga je een pb sturen!

2 likes

Ik heb antwoord:

Meng kleur Passie van de Praxis

4 likes

Als je nou zegt waar het van is hebben anderen er ook nog wat aan

Maar hebben jullie dan dus meerdere sets? Want ik heb het echt over 1 setje dat ik elke week was.
Als je er twee hebt doe je er denk ik automatisch dubbel zo lang mee.
Mijn hoeslaken was trouwens wel van Ikea maar die was na twee jaar ook wel op.

2 likes

Ja ik heb 3 sets (hoeslaken, dekbedovertrek en dan 4 kussenslopen). Kan ze ook beetje mixen. Heb geen wasmachine thuis dus dan is het wel handig om de boel samen te kunnen wassen.

1 like

Ik ben ook fan van de Hema! Ik wil alleen maar katoensatijn, ik heb mijn vorige set van de Hema na een jaar of 5-6 weggedaan omdat het wit was en de kussens smoezelig/gelig waren van het zweet en dat kreeg ik er niet meer uit, verder was er toen nog niks aan te zien.

Hier Essenza beddengoed, maar ik wil een groter bed en heb dan een ander formaat nodig.

Iemand ervaring met de meet service van Veneta?