Interieurtopic #2 (Deel 1)

Iemand hier die een pvc vloer heeft, houtlook?
Ben je daar nog steeds blij mee, of toch spijt dat je geen houten vloer hebt gekozen?
En welk merk heb je? (Weet niet of dat hier mag…)

1 like

Ik heb de Therdex 9001 pvc vloer. Hij ligt nu een jaar en ben er nog steeds heel blij mee. Je ziet echt nauwelijks verschil tov echt hout. Genoeg vrienden en familieleden die dachten dat het echt hout is. Daarnaast is het heel erg kind en huisdier vriendelijk

3 likes

Oh ik heb dit al vaker geroepen volgens mij (no spon😛) maar wij hebben Coretec Naturals kleur Desert klik-pvc en echt heel blij mee! Vond dit wel de enige mooie die we hebben gezien… qua houtlook, feel (niet glad maar een beetje het stroeve houtgevoel) en groeven in de vloer (afwisselende “print” in plaats van alleen streepjes). Moet er wel bij zeggen dat we niet heel serieus echt hout hebben overwogen, qua kosten en onderhoud eraan.

2 likes

Heb het nog niet, maar wij gaan voor ons huis voor een therdex verlijmd ivm vloerverwarming.

1 like

Ik heb nog gezocht op pvc, maar kwam er niet echt uit.

Thanks voor de tips! @Melanie & @Ishq
Ik twijfel zelf heel erg, ik heb het liefst hout.
Maar dat hebben we nu, en het onderhoud vind ik verschrikkelijk.
Hier ook kinderen en huisdieren, dus ik weet dat ik er beter aan doe gewoon pvc te doen.
Maar ik heb een hekel aan zo’n herhaal patroon in de planken, dus ik zoek wel iets rustigs.

Ik ga even de dealers zoeken!

2 likes

Wij hebben een vloer van Quick step, ook na 1,5 jaar nog steeds blij mee. Hout was ons afgeraden ivm vloerverwarming maar onze buren hebben wel hout parket en het werkt schijnbaar toch prima. Toch blij met de pvc vloer omdat het wel makkelijk is met onderhoud.

1 like

Yes, hier een licht eiken PVC vloer van Moduleo. Prachtige vloer qua ‘houtlook’, maar eerlijk gezegd valt het ook een klein beetje tegen. Op de plekken bij de ramen waar fel zonlicht komt (ramen op t zuiden) is het pvc echt groenig verkleurd. Ook is het niet zo hufterproof als iedereen vooraf zei, er komen zeker krassen en beschadigingen in. Maar qua schoonmaken is het wel echt ideaal. Hiervoor hadden we een eikenhouten vloer en dat vond ik met een kind wel redelijk dramatisch qua schoonmaken. Op Pvc kun je alle etensresten en water bwvs een maand laten liggen en je poetst het er zo af. Met eiken moesten we meteen schoonmaken omdat er anders vlekken in zaten.

1 like

Heel herkenbaar haha, ik ben dus echt heel blij met onze vloer, we zeggen dit ook regelmatig tegen elkaar hahaha. Succes met de zoektocht!

1 like

Wij hebben deze vloer uitgezocht, hij gaat er eind juni in dus kan er verder nog niks over zeggen, maar het patroon vonden we mooi rustig. Al het andere was al snel drukker. Of te onnatuurlijk grijs en koel of juist te warm.

9 likes

Iemand ervaring met een booglamp boven de eettafel of in ieder geval geen hanglamp?

Beetje dit idee:

We hebben in ons huis 2 lichtpunten in het plafond in de woonkamer helemaal voor en helemaal achterin het huis. Beide geen logische plek voor de eettafel. Het is een heel oud plafond met sierlijsten enzo waar een extra lichtpunt in maken niet zomaar lukt (het kan wel, maar op 1 plek en dat is ook geen logische plek voor de eettafel). Nu zit ik te denken aan een booglamp oid voor boven de eettafel in plaats van een hanglamp maar geen idee of dat ding niet ontzettend in de weg staat zo naast de eettafel en of e boog wel goed in het midden komt?

@Nova wij hebben nu een houten vloer en ik kan niet wachten op de PVC vloer in het nieuwe huis! Als je naar een goede winkel gaat zijn er echt hele mooie te vinden. Het zal nooit echt hout worden natuurlijk maar wij hebben er wel voor gekozen omdat ik de voordelen vindt opwegen tegen de nadelen van hout.

Heb daar geen ervaring mee maar moest wel meteen aan wat anders denken. Een wandlamp met arm. Misschien is dat ook een optie. Die kan je vaak ook een beetje invouwen tegen de muur aan als je hem niet gebruikt. Scheelt weer een lampenpoot op de grond.

2 likes

Hier in de buurt zit een verfwinkel(dus geen bouwmarkt) en die kunnen als er geen kleurcode van is ook verfstaaltjes of kaartjes uitlezen. Misschien is dat wat?

Wij hebben een booglamp. Staat niet in de weg maar dat komt ook omdat de lamp aan een kant staat waar je niet heel snel langs loopt (niet in het looppad). Ik moet zeggen dat wij ‘m alleen aan doen als we aan de tafel werken/studeren/knutselen/spelletjes doen voor wat extra licht, want we hebben genoeg kleine lichtbronnen die voor genoeg licht zorgen dat je je avondeten kan zien zeg maar

Ik heb een booglamp boven eettafel. Zou hem aanraden als je voldoende ruimte hebt eromheen. Check ook of hij ver genoeg reikt.

2 likes

@DahliaDavin deze kwam ik ook tegen op pinterest inderdaad, goede tip! We moeten dan wel op zoek naar eentje met een flinke arm maar die zijn vast te vinden.

@crazyplantlady @Sia ah top, het is dus niet iets wat alleen leuk staat in de woonwinkel maar ook daadwerkelijk een beetje gebruiksvriendelijk is. We moeten inderdaad opletten dat het dan echt een grote boog zou worden anders is het wat knullig.

3 likes

Weet iemand een leuk merk of leuke illustrator om mooie prints of illustraties te kopen om in te lijsten? Ik wil geen beige Desenio foto’s van pampusgras en andere sprieten. Liekeland en Studio Ferweda vind ik wel tof, hoop dat jullie nog andere aanraders hebben :slight_smile:

Etsy heeft een groot aanbod aan digitale prints die je dan bijvoorbeeld via het Kruidvat kan laten uitprinten als posters.

3 likes

Zo leuk om dit nu te zien. Echt chill dat ze die haard hebben weggehaald trouwens.

2 likes

Ja maakt het wel wat ruimtelijker!

Ik heb prints hangen van studio Carlijn, ano studio en kiekie art (&ook van liekeland)!
Hk living heeft ook wel eens wat leuks en ik vond ook altijd mooie dingen in museumshops.

2 likes