Ja, ik had dus exact hetzelfde probleem! Blijkbaar is dat een lastige maat? Dit vloerkleed bedekt nu bijna de hele kamer en dat vind ik eigenlijk niet zo mooi. Ach ja
Oh wat mooi, die gaat op mijn verlanglijstje haha!
Op Pinterest kwam ik dit kleurenpalet tegen en moest gelijk aan jouw vraag denken:
Timmerpanelen halen bij de bouwmarkt en die op maat laten zagen? Heb dat zelf gedaan toen ik een paar houten planken nodig had en niets naar mijn zin tegen kwam. Heb er ook dragers bij gehaald en had voor 46 euro 5 dragers en 2 planken (in drieën gezaagd)
Ik heb hulp nodig want ik kan niet kiezen.
Wij willen opnieuw laminaat leggen omdat het laminaat niet meer zo mooi is. Nu hebben we een donkere vloer en ik wilde graag een iets lichtere vloer. Mijn vriend maakt het niet zo uit en de enige “eis” die hij had is dat het brede planken moeten zijn.
Nu heb je niet superveel keus en twijfelen we dus over dit laminaat:
Links is waar we over twijfelen en rechts is het laminaat wat we al hebben.
En ik kan niet kiezen! Ik vind een donkere vloer ook heel mooi en nu weet ik het niet meer.
Ik vind links wel gelijk heel wit en grijs. Moet je stijl zijn, maar ik vind het zeker niet de enige keuze.
Waarom heb je zo weinig keuze? Zit je vast aan een bepaald merk oid?
Ja dat vind ik dus ook. Ik wil iets wat net er tussen in valt maar dat hebben we tot nu toe niet kunnen vinden.
En het hoeft niet perse van een een bepaald merk te zijn maar omdat mijn vriend persé brede planken wil heb je niet zoveel keus.
Het is ook wel heel moeilijk te zien zo van een plank. Een vriendin van mij had ongeveer wat jij links hebt liggen, en ik dacht vooraf ook, veel te licht en grijs. Maar in de ruimte komt het toch heel anders over, veel warmer en heel mooi neutraal, en is het wel mooi. De lichtinval en kleur van de meubels en muren doet zoveel, een foto van een plank zegt niet zoveel.
Kun je misschien via google foto’s vinden van hele ruimtes die met dit laminaat bekleed zijn? Dat geeft misschien een veel beter beeld.
Wij hebben in onze woning ook brede planken, van het merk Classen. Te koop bij de Hornbach! Denk dat je dan al flink wat keuzes erbij hebt qua tinten
Ik ben teleurgesteld in mijn lichte (Ikea) vloer. Het is super licht in mijn huis en daardoor zie ik alles.
Ja ik vind het echt zo moeilijk, de muren zijn allemaal wit ook bij ons. En voorkant woonkamer is op het zuiden dus het is dan inderdaad heel veel licht.
Helaas kan ik niet echt foto’s vinden op internet met een hele huiskamer dit op laminaat.
@Joakim Dank voor de tip daar zijn we nog niet geweest! En is het laminaat een beetje bestendig en van goede kwaliteit?
@keekie O nee, ja met deze donkere vloer zie je overigens ook wel alles liggen…
Ik ben pas verhuisd en heb ook brede planken:
Ik had in me oude huis ook de kleur van jou linker foto en wilde net iets donkerder/warmer.
Ik heb het dan gecombineerd met wat donkerdere meubels
Heb het bij Roobol gekocht
Wij hadden eerst beneden brede planken van een ander merk liggen en boven van Classen. Beneden waren we niet tevreden over en die van boven vond mijn man super (ook qua leggen) dus enkele weken geleden hebben we de vloer beneden eruit getrokken en vervangen voor dezelfde vloer als boven. We wonen hier nu ongeveer een jaar en met het vloermerk dat ik je aanraad zijn we dus heel tevreden, maar ik weet niet hoe het over 5 jaar is qua kwaliteit. Maar denk dat dat wel goed zit hoor!
Wij hebben ook zo’n donkerblauw (Stiffkey blue van Farrow&Ball), grijs/beige (Skimming stone van f&B) en gecombineerd met lichtgrijs (Ammonite van F&B) en RAL 9010. Niet allemaal in dezelfde kamer(s) maar had het kleurenpalet naast elkaar getest en paste allemaal wel heel goed bij elkaar.
Ik vind het een mooie kleur maar wat wij niet zo mooi vinden is de voeg tussen de plank (dus dat het het niet doorloopt in een lange baan).
@Joakim Top dan wordt het toch een tripje naar de Hornbach! Daar waren we nog niet geweest namelijk. Heb je een foto van jouw vloer?
Deze zag ik bij de Praxis, hebben ze ook nog in andere kleuren. Hetzelfde merk maar dan de smalle plank ligt al 7 jaar naar tevredenheid op de bovenverdieping en in ons vorige huis hadden we dit merk in de woonkamer.
Edit: of is dit degene van jouw foto? Ik bekeek m nogmaals en begon ineens te twijfelen
Haha ja de planken uit mijn foto komen uit dezelfde serie. Wij hebben nu Lissabon en de plank van mijn foto is Monaco.
We vonden Faro best wel grijzig en daarom niet zo mooi.
Ja, hij is idd wat grijzer en voor mijn gevoel ook wat meer gevlamd dan die andere.
Bij ons gaat deze het ook niet worden daardoor.
Wij gaan een aanbouw zetten van circa 6 meter breed en 3,5 meter diep. Aan de voorkant komt een 3 of-4delige aluminium schuifpui van ongeveer 5 meter breed. Aan de zijkant willen we een achterdeur en een zijlicht/raam. Alleen ik vind het heel lastig om te bepalen wat voor een achterdeur en raam of zijlicht mooi zijn. Iemand ideeën over wat wel of niet mooi staat bij een dergelijke aanbouw en een schuifpui? Of tips voor mooie achterdeuren? Ik tast een beetje in het duister momenteel.
Even benieuwd; waarom een schuifpui én een achterdeur? of zit dat niet direct naast elkaar?