Interieurtopic #2 (Deel 1)

Wij hebben dit bij de gamma laten doen!
Wij hebben geloof ik deur Charlie

Ons kozijn was alleen ook krom en scheef dus alsnog de deur door iemand moeten laten inhangen

Ik heb zelf ook een lambrisering geschilderd en ik heb gewoon een streep getrokken met potlood met behulp van een waterpas van 1,5 meter lang. En dan de tape net naast de lijn plakken, zodat je het potlood ook meeschilderd.

3 likes

Ook bij Gamma kan ik alleen maar kiezen tussen drie standaard maten. En het verschil is te groot om bij te schuren :weary:. Maar toch bedankt!

Wij hebben een deur van de karwei en die is supermooi. Van hout maar wel die look. Echt prima kwaliteit

Edit o sorry ik lees nu dat je geen standaardmaten hebt

1 like

Wij hebben binnendeuren van 2Adore, helemaal op maat gemaakt. Ongeveer €600 per deur. Je zou kunnen Googelen of er een 2Adore dealer in jouw buurt is.

2 likes

Ik heb twee vragen. Laten we met deze beginnen haha.

Hebben jullie tips voor een lamp in de hoek naast de televisie waar nu de plant staat?

3 likes

Een vloerlamp van rookglas of rotan achtig zou mooi zijn. Niet iets ieligs in ieder geval

2 likes

image

Zoiets kan leuk zijn denk ik. Of de kleine variant

10 likes

Ik heb de Ilaria clusterlamp, maar ze hebben ook een staande versie haha

6 likes

Ik vind die clusterlamp zó mooi voor bij ons in het trapgat in het nieuwe huis. Maar mijn man vindt hem teveel lijken op wat er nu in het trapgat hangt en heeft zich daar altijd heel hard tegen afgezet, dus krijg hem er niet doorheen helaas. (We hebben dus zijn ouderlijk huis gekocht) :rage: Die lamp die er nu hangt is gewoon een ouderwetse lamp met 3 witte bollen op verschillende hoogtes, maarja blijkbaar geen goede herinneringen aan… helaas.

Maar de kleuren maken de lamp al heel anders dan de lamp die jij beschrijft? 🥲 Wat jammer zeg.

1 like

Thanks voor de opties! Ik zal eens even op zoek!

Volgende dilemma. Welke finish wil ik qua tafel.

De losse plank is mijn vloer.

Eiken geolied

Eiken white wash

Hij zal hier uiteindelijk komen te staan.

Ja het is ook een hele andere lamp, zal zo eens een foto zoeken op mn telefoon! Het is een best groot/ruim trapgat dus zo’n soort lamp zou er echt prachtig staan.

Wie weet als we de trap straks hebben geschuurd en er boven een nieuwe vloer ligt etc. dat hij nog wel bij draait.

Edit; dacht dat ik een foto heb waar je de lamp goed op ziet, maar kan hem niet vinden. Even een gekke uitsnede, want hangen foto’s met gezichten aan de muur die je anders ziet. Maar die lamp zie je dus vanaf beneden.

Samenvatting

Meteen een mooie aanvullende vraag bij die foto hierboven: wij willen de trap dus heel graag een andere kleur. Er komt boven een naturel eikenvloer te liggen, dus we vinden dit er niet mooi bij passen en het is ook niet echt onze smaak (uiteindelijk willen we ook graag het plafond vervangen, dat zijn nu nog schrootjes alleen we zijn beneden ook flink aan het verbouwen dus even keuzes maken) .

Op de treden onderaan de trap is de lak aardig versleten van het lopen en daar zie je dus dat het originele hout best licht is. Het liefste willen we het hout dus goed schuren om te kijken wat voor kleur er tevoorschijn komt en dan lakken/beitsen en daarna afwerken met een beschermlaag. Het is een flinke trap en vanaf beneden in de hal kijk je tot in de nok van het huis. Alleen die spijlen zijn echt een rotkarwei om te schuren, vanwege de bollen die erin zitten. Ik denk eerlijk gezegd niet dat je dat mooi geschuurd krijgt. Heeft iemand daar toevallig ervaring mee?

Of zouden we beter de spijlen vervangen? Ze zitten niet in de ballustrade verzonken, dus je kunt ze netjes verwijderen. Ander idee is om de spijlen donkerder te maken, maar mijn schoonmoeder heeft helaas geen idee meer met wat voor iets ze de trap heeft gelakt, dus ik ben bang dat als we het niet goed genoeg schuren een nieuwe kleur/lak/wat dan ook niet goed pakt/snel slijt.

Welke vloer is dit? Hij is prachtig!

1 like

Geen idee, deze lag er al in! :sweat_smile: Ik had ook een plint losgemaakt en daar staat “plakplint eiken licht 9922” op. Het zijn ook bredere planken met 4 V-groeven.

2 likes

Vriendin heeft in hun jaren ‘10 huis de hele trap en balustrade gedaan en uiteindelijk wit gelakt. Hebben ze toch nog heel mooi gekregen en ze hebben de spijlen laten zitten. Het was wel een IMMENS werk. Heb meegeholpen met schuren, rotklus. Resultaat is wel echt mooi geworden.

1 like

Ja ik verwacht inderdaad ook dat het een rotklus wordt die mega lang gaat duren, maar het hoeft ook niet in 1x af wat mij betreft.

Wat voor kleur was de trap bij hun eerst?

Ik weet even niet meer of die gewoon gelakt/gebeitst of in een andere kleur gelakt was? Maar ze hebben eerst gekeken of blank hout nog zou kunnen, maar daar waren te grote kleurverschillen in. Maar die was dus wel echt al héél oud en sowieso meermaals slecht gelakt/gebeitst/geverfd.

Zou deze lamp mooi zijn met onderstaande fitting i.c.m. het het rookglas? Ik wil graag Hue, maar ze hebben de filament niet in E14.

1 like

Wil je ook echt het dimmen/kleur veranderen? Anders kun je nog een Hue Smart stekker er tussen doen en gewoon mooie gewone filamentlampen uitzoeken.
Ik heb zo’n grote rookglas bol van Ikea en ik vind een Hue-peertje daarin niet mooi. Eventueel zou je ook nog een Hue-compatible lamp van een ander merk kunnen kopen?

1 like