Interieurtopic #2 (Deel 1)

We gaan de voordeur opnieuw schilderen en ik zoek de perfecte kleur donkerblauw.
Iemand tips? Het is voor een deur op het zuiden.

Ik vind F&B Railings een mooie kleur. Maar ik vind het zo moeilijk. Zit al te kijken op instagram naar voordeuren haha.

1 like

Koningsblauw vind ik zelf heel mooi. Heel mooi donkerblauw. Ik verf voor buiten altijd met Wijzonol.

Heeft er hier iemand een mooie badkamerkast die je aan kunt raden? Wij hebben geen kast onder de wasbak en zijn op zoek naar iets ‘los’. Hij staat wel naast het bad, dus het moet niet erg zijn als er een paar druppels op komen. Maar ik zou het wel fijn vinden als hij mooi is! Ik twijfel of metaal of hout ofzo handig zijn? Iemand hier ervaring mee? :slight_smile:

1 like

Woon je in een stad? Misschien heeft die stad wel een kleurenpalet die je kunt gebruiken? In Amsterdam zijn er bijvoorbeeld de Amsterdamse kleuren en in Dordrecht de Dordtse kleurenwaaier. Misschien heeft jouw stad of streek ook wel zoiets? Er zijn ook restauratiekleuren of oud-Hollandse kleuren. In dat soort paletten zitten vaak mooie kleuren. Kijk eens naar Pruisisch blauw of Gelders blauw. Succes!

PS: ik ben enorme fan van F&B, maar in hun kleuren blauw kon ik het nooit helemaal vinden, ook niet binnenshuis…

4 likes

Gelders blauw is een standaard kleur voor kozijnen die ik persoonlijk erg mooi vind. Verschilt wel erg van Railings. Met zo’n donkere kleur kan de deur in de zomer wel heel erg warm worden.

1 like

Mooi! Waar heb je deze eettafel gekocht? :star_struck:

1 like

Jaaa hier zijn wij ook naar op zoek. Hier een dubbele wastafel, mogen ook 2 losse kasten zijn of 1 langere… Kom er ook niet helemaal uit.

1 like

Ik vind bijna alle badkamer meubels lelijk, of het paste niet bij de stijl van de badkamer die ik voor ogen had. En je kan wat dat betreft ook best verder kijken dan specifiek badkamer meubilair, al ligt dat niet meteen voor de hand. En dan heb je meteen iets uniekers dan de standaard badkamer kasten.

Wij hebben nu als badkamermeubel een oude commode in gebruik. Deze hebben we behandeld met meubelwas, wat een waterafstotende laag zou moeten geven.
Dit kun je ook makkelijk af en toe bij werken.
Als je geen of slechte ventilatie hebt in de badkamer dan is hout misschien niet het beste idee, maar anders kan dat best! Mijn ouders hebben ook al vele jaren een houten meubel in de badkamer, nog steeds in prima staat.
.

Ongevraagd advies: hou er wel rekening mee dat je schilderwerk heel gauw opnieuw moet als je een donkere kleur kiest op het zuiden. Donkere verf kan tot wel 80 graden opwarmen in de zon waardoor de verf sneller gaat scheuren en ook het houtwerk kan daardoor beschadigen. Zeker een groot oppervlak als een deur is daar gevoelig voor.
Ik was me ook aan het oriënteren op kleuren voor onze achterdeuren, maar ga om deze reden toch voor iets lichts.

4 likes

Ik ben heel blij met de gordijnen van Kwantum.
Veel keuze, verduisterend etc. Qua kleur wat je beschrijft, heb ik Muck in de huiskamer, maar het is linnen-achtig dus laat licht door. Denk niet zo handig voor in de slaapkamer( heb ik Macy). Vlg mij kun je alle gordijnen wel verduisterend maken?

Foto

Beetje vaag:

Thanks! Ik ga ook even langs Kwantum ja. Heb nu ook gordijnen daarvan maar die zijn te modderig koel bruin haha. Ik ga Muck bekijken!

Ja echt dat warme zand achtige zoek je?
Hema heeft ook een aantal mooie opties!

zag later dat Bonnie deze gordijnen ook nam (Muck). Vlg mij in de eetkamer?

1 like

Lijkt er niet op helaas. Toch bedankt :smile:

1 like

Wat een leuk advies! Maar helaas woon ik in een klein stadje waar je niet zoiets hebt. Maar wel tof dat je dit weet, geen idee dat zoiets bestond!

Ja ik vind het wel moeilijk om te zoeken naar een mooie blauw omdat het ook heel erg moeilijk is om voorbeelden te vinden. En bij F&B heb je wel veel voorbeelden.

@Zitzak ja dat is nu ook de situatie… De voordeur zag er niet meer uit na 3 jaar. Maargoed de schilders hebben ook echt shit-werk afgeleverd (niet geprimed, geverfd in zonlicht etc). We moeten wel donkerblauw om in het thema te blijven.

Ja, ik wil ook het liefst iets anders dan een standaard badkamermeubel! Maar goed om te horen dat hout wel kan :slight_smile: heb wel een kind dat graag ronddanst in bad en slechte ventilatie, maar dat zien we dan wel weer.

@Uprooted Ik ben gisteren deze tegen gekomen, die vind ik wel mooi, denk dat deze het wordt (als hij past dat weet ik nu nog niet zeker) Muebles Adam kolomkast mat grijs 60x182x37cm kopen? | Sanitairkamer.nl

Made heeft ook mooie kasten (moet je es zoeken op provisiekast) in gave kleuren, maar daar bestel ik liever niet meer omdat de vorige kast kapot was :frowning:

2 likes

Op de benedenverdieping in ons nieuwe huis willen we 3 kleuren verf.
De muren met kleur 1 en 2 raken elkaar; en de muren met kleur 2 en kleur 3 raken elkaar. Nu twijfelen we heel erg over kleur 3.

Kleur 1 is donkerblauw: Karwei ig ps 1201

Kleur 2 is een warme crèmekleur met heel licht een grijze/bruine ondertoon (is eigen merk van de lokale verfwinkel)

Kleur 3: we hadden een koele lichtgrijs als kleur 3. Past mooi bij onze witte keuken met zwart keukenblad. Erg fris. Maar door deze kleur lijkt kleur 2, op de plekken waar kleur 2 en 3 elkaar raken, heel geel. Dit vinden we heel jammer.

We hebben nu als tester Storm’s coming van Sigma als derde kleur. Widget Settings - Sigma

Heeft iemand misschien nog tips voor andere kleuren die goed bij kleur 1 en 2 zouden passen?

1 like

Ooo wacht wij bedoelen dat niet hetzelfde. Ik bedoel een kast voor onder de wastafels!

Hoewel ik deze ook erg mooi vind, maar daar hebben wij denk ik de ruimte niet voor.

1 like

Iemand een idee waar deze tafel van is?

3 likes

Ja, want het merk heeft ze gewoon getagd in de foto :slight_smile: Is van Boxworx!

(Tip; 1x op de foto klikken en je ziet alle merken/winkels die zij heeft getagd om dit soort vragen te beantwoorden)

3 likes

Ik kom echt uit een ei😂 dank je wel!

6 likes