Interieurtopic #2 (Deel 1)

Wij gaan binnenkort beginnen met een grote verbouwing en ben al beetje aan t kijken naar interieur.

We willen graag een visgraatvloer zoals deze bijv, vind de kleur erg mooi met een zwarte tafel. de vloer wordt hetzelfde in het hele huis en we kiezen voor een zwarte of witte keuken. Weten we nog niet helemaal…maar welke kleur past hierbij op de muren? We houden van licht en willen graag in het hele huis dezelfde kleur

Het ‘probleem’ is beetje dat ik hou van zowel modern als klassiek😂 we nemen dus spotjes in het plafond maar vind sierlijsten ook prachtig

Ik denk direct aan een warme grijs zoals Cornforth White of Purbeck Stone van Farrow & Ball. Lijken erg op elkaar, maar je moet ze even thuis testen of de donkere of lichte het best bij je past. Past zowel bij klassiek als modern :slight_smile:

1 like

Ik heb me hier echt nog nooit druk om gemaakt, ik zou gewoon een kleur kiezen die je mooi vind en dan testen op de muur.

4 likes

Dank je wel! Ik dacht zelf ook aan iets met beige of roze ondertoon heel licht, lijkt mij ook wel wat

Ja ervaring met Veneta, en tevreden! Prijs weet ik niet meer, en paar honderd euro voor 3 ramen maar wij hebben hele gekke maten. Ze hangen nu 3,5 jaar en zijn nog als nieuw.

1 like

Ik heb een paar muren vorige week in Mushroom van Little Greene geverfd en ik vind dat het echt super mooi geworden is! Het is een hele neutrale kleur iig. Wij hebben ook een oud huis met klassieke elementen.

1 like

Misschien zijn de losse kapjes dan ook wel op Marktplaats te vinden.

2 likes

Wie heeft de tip voor betaalbare banken maar wel echt van goede kwailiteit? Mag ook een woonwinkel zijn in noord/zuid holland. Thanks

Bedankt voor alle reacties, fijn om zoveel positieve ervaringen te lezen!

Vet goeie! Ik ging ff zoeken en vond supergoedkope wandlampjes in dezelfde stijl en wil die nu eigenlijk ook halen :grin:

1 like

Sofacompany? Weet niet of dat nog onder betaalbaar valt maar echt mooie design-achtigr banken met voor hoe t eruit ziet prima prijs vond ik

3 likes

Slipper Satin en Setting Plaster van Farrow and Ball. Zelf erg blij mee :heart_eyes:
En denk dat Mushroom van Vestingh mooi zal staan.

Weet iemand wat voor een kleur raambekleding bij deze kleur muur past? Bakery Brown van Flexa en is een warme kleur bruin. Zit zelf te denken aan een warme tint beige of zand. Ik wil alles in aardkleuren dus liever geen accent kleur. Het bed is ook een tint bruin en we hebben witte kasten

Er komen nog witte sierlijsten op het plafond, de stijl is relaxed klassiek :grinning:

4 likes

Karwei heeft mooie gordijnen, rol en hang, in een prachtige crème linnen kleur. Ik denk dat als je in zachte neutrale kleuren blijft je altijd wel goed zit.

2 likes

Pff jammer dat deze zo ver is voor ons, zoveel opties op de site! En prijs ook oke (Maar wil toch liever in het echt eens kunnen bekijken)

1 like

We gaan de voordeur opnieuw schilderen en ik zoek de perfecte kleur donkerblauw.
Iemand tips? Het is voor een deur op het zuiden.

Ik vind F&B Railings een mooie kleur. Maar ik vind het zo moeilijk. Zit al te kijken op instagram naar voordeuren haha.

1 like

Koningsblauw vind ik zelf heel mooi. Heel mooi donkerblauw. Ik verf voor buiten altijd met Wijzonol.

Heeft er hier iemand een mooie badkamerkast die je aan kunt raden? Wij hebben geen kast onder de wasbak en zijn op zoek naar iets ‘los’. Hij staat wel naast het bad, dus het moet niet erg zijn als er een paar druppels op komen. Maar ik zou het wel fijn vinden als hij mooi is! Ik twijfel of metaal of hout ofzo handig zijn? Iemand hier ervaring mee? :slight_smile:

1 like

Woon je in een stad? Misschien heeft die stad wel een kleurenpalet die je kunt gebruiken? In Amsterdam zijn er bijvoorbeeld de Amsterdamse kleuren en in Dordrecht de Dordtse kleurenwaaier. Misschien heeft jouw stad of streek ook wel zoiets? Er zijn ook restauratiekleuren of oud-Hollandse kleuren. In dat soort paletten zitten vaak mooie kleuren. Kijk eens naar Pruisisch blauw of Gelders blauw. Succes!

PS: ik ben enorme fan van F&B, maar in hun kleuren blauw kon ik het nooit helemaal vinden, ook niet binnenshuis…

4 likes

Gelders blauw is een standaard kleur voor kozijnen die ik persoonlijk erg mooi vind. Verschilt wel erg van Railings. Met zo’n donkere kleur kan de deur in de zomer wel heel erg warm worden.

1 like