Interieurtopic #2 (Deel 1)

Lijkt er niet op helaas. Toch bedankt :smile:

1 like

Wat een leuk advies! Maar helaas woon ik in een klein stadje waar je niet zoiets hebt. Maar wel tof dat je dit weet, geen idee dat zoiets bestond!

Ja ik vind het wel moeilijk om te zoeken naar een mooie blauw omdat het ook heel erg moeilijk is om voorbeelden te vinden. En bij F&B heb je wel veel voorbeelden.

@Zitzak ja dat is nu ook de situatie… De voordeur zag er niet meer uit na 3 jaar. Maargoed de schilders hebben ook echt shit-werk afgeleverd (niet geprimed, geverfd in zonlicht etc). We moeten wel donkerblauw om in het thema te blijven.

Ja, ik wil ook het liefst iets anders dan een standaard badkamermeubel! Maar goed om te horen dat hout wel kan :slight_smile: heb wel een kind dat graag ronddanst in bad en slechte ventilatie, maar dat zien we dan wel weer.

@Uprooted Ik ben gisteren deze tegen gekomen, die vind ik wel mooi, denk dat deze het wordt (als hij past dat weet ik nu nog niet zeker) Muebles Adam kolomkast mat grijs 60x182x37cm kopen? | Sanitairkamer.nl

Made heeft ook mooie kasten (moet je es zoeken op provisiekast) in gave kleuren, maar daar bestel ik liever niet meer omdat de vorige kast kapot was :frowning:

2 likes

Op de benedenverdieping in ons nieuwe huis willen we 3 kleuren verf.
De muren met kleur 1 en 2 raken elkaar; en de muren met kleur 2 en kleur 3 raken elkaar. Nu twijfelen we heel erg over kleur 3.

Kleur 1 is donkerblauw: Karwei ig ps 1201

Kleur 2 is een warme crèmekleur met heel licht een grijze/bruine ondertoon (is eigen merk van de lokale verfwinkel)

Kleur 3: we hadden een koele lichtgrijs als kleur 3. Past mooi bij onze witte keuken met zwart keukenblad. Erg fris. Maar door deze kleur lijkt kleur 2, op de plekken waar kleur 2 en 3 elkaar raken, heel geel. Dit vinden we heel jammer.

We hebben nu als tester Storm’s coming van Sigma als derde kleur. Widget Settings - Sigma

Heeft iemand misschien nog tips voor andere kleuren die goed bij kleur 1 en 2 zouden passen?

1 like

Ooo wacht wij bedoelen dat niet hetzelfde. Ik bedoel een kast voor onder de wastafels!

Hoewel ik deze ook erg mooi vind, maar daar hebben wij denk ik de ruimte niet voor.

1 like

Iemand een idee waar deze tafel van is?

3 likes

Ja, want het merk heeft ze gewoon getagd in de foto :slight_smile: Is van Boxworx!

(Tip; 1x op de foto klikken en je ziet alle merken/winkels die zij heeft getagd om dit soort vragen te beantwoorden)

3 likes

Ik kom echt uit een ei😂 dank je wel!

6 likes

@CTFxC Wij zijn hier ook geslaagd! Goede service en niet zo dwingerig. Weet nog niet of de bank mooi wordt want heb hem zelf samengesteld en de levertijd is nu bizar. Bij bijna alle winkels trouwens.

Ben ook nog bij table du sud geweest, had ook hele mooie banken.

1 like

Bij ons kan het juist geen wastafelkast zijn! Daarom moet het een losse kast zijn :slightly_smiling_face:

1 like

Leuke tip, maar in het geval van blauw weet ik precies wat ik zoek, maar kon ik het niet vinden in de FB range… Maar ik ga het eens proberen, want kleurenpaletten zijn altijd leuke inspiratie.

Ik heb de gordijnen binnen + een lamp uitgekozen.

(Even uit mijn stories)

Oh ja, ik heb dus twee nissen waar ik twee kasten van wil maken. Hebben jullie tips voor planken op maat? Ik wil het liefst eiken, maar my god. Zo duur.

Hier nog een fotootje van de nissen:

Samenvatting

36 likes

Zo leuk die nissen!!

Misschien houd je niet zo van kleur maar wat ik wellicht zou doen is die nissen een kleurtje geven! En dan kun je planken nemen die je in dezelfde kleur mee verft. Ben je wss ook stuk goedkoper uit en kan er denk echt heel mooi uitzien!

Edit: sorry verder geen tip voor betaalbare eiken planken.

14 likes

Heeft er iemand een goede tip voor horren? We hebben een heel oud huis met grote klapramen (de meeste, eigenlijk zijn alle ramen een beetje verschillend) die naar buiten open gaan maar ik heb eeeecht horren nodig :grimacing:

2 likes

Bruynzeel gewoon bij karwei

1 like

Bedankt! Ik ga ze checken. Snap nog niet helemaal hoe een hoe werkt bij een zolder-klapraam, maar het schijnt te kunnen :grinning_face_with_smiling_eyes:

@EllaFitzgerald dit is het kleed:

Ben er heel blij mee!

5 likes

Dankjewel! Heel mooi! Wou dat ze m in kleinere maatjes hadden :slightly_frowning_face: Haha al zo lang op zoek naar iets leuks, hoogpoligs zachts, met vrij specifieke afmetingen en gaat niet soepel (zelfs op rugvista niet). Ik blijf zoeken :sunglasses: tot ik m misschien zelf maar moet maken (grapje kan ik niet)

1 like

Ja, ik had dus exact hetzelfde probleem! Blijkbaar is dat een lastige maat? Dit vloerkleed bedekt nu bijna de hele kamer en dat vind ik eigenlijk niet zo mooi. Ach ja :sweat_smile:

2 likes

Oh wat mooi, die gaat op mijn verlanglijstje haha!

1 like