Interieurtopic #2 (Deel 1)

Ja ik vind het echt zo moeilijk, de muren zijn allemaal wit ook bij ons. En voorkant woonkamer is op het zuiden dus het is dan inderdaad heel veel licht.
Helaas kan ik niet echt foto’s vinden op internet met een hele huiskamer dit op laminaat.

@Joakim Dank voor de tip daar zijn we nog niet geweest! En is het laminaat een beetje bestendig en van goede kwaliteit?

@keekie O nee, ja met deze donkere vloer zie je overigens ook wel alles liggen…

Ik ben pas verhuisd en heb ook brede planken:

Ik had in me oude huis ook de kleur van jou linker foto en wilde net iets donkerder/warmer.
Ik heb het dan gecombineerd met wat donkerdere meubels
Heb het bij Roobol gekocht

2 likes

Wij hadden eerst beneden brede planken van een ander merk liggen en boven van Classen. Beneden waren we niet tevreden over en die van boven vond mijn man super (ook qua leggen) dus enkele weken geleden hebben we de vloer beneden eruit getrokken en vervangen voor dezelfde vloer als boven. We wonen hier nu ongeveer een jaar en met het vloermerk dat ik je aanraad zijn we dus heel tevreden, maar ik weet niet hoe het over 5 jaar is qua kwaliteit. Maar denk dat dat wel goed zit hoor!

Wij hebben ook zo’n donkerblauw (Stiffkey blue van Farrow&Ball), grijs/beige (Skimming stone van f&B) en gecombineerd met lichtgrijs (Ammonite van F&B) en RAL 9010. Niet allemaal in dezelfde kamer(s) maar had het kleurenpalet naast elkaar getest en paste allemaal wel heel goed bij elkaar.

2 likes

Ik vind het een mooie kleur maar wat wij niet zo mooi vinden is de voeg tussen de plank (dus dat het het niet doorloopt in een lange baan).

@Joakim Top dan wordt het toch een tripje naar de Hornbach! Daar waren we nog niet geweest namelijk. Heb je een foto van jouw vloer?

Deze zag ik bij de Praxis, hebben ze ook nog in andere kleuren. Hetzelfde merk maar dan de smalle plank ligt al 7 jaar naar tevredenheid op de bovenverdieping en in ons vorige huis hadden we dit merk in de woonkamer.

Edit: of is dit degene van jouw foto? Ik bekeek m nogmaals en begon ineens te twijfelen :joy:

1 like

Haha ja de planken uit mijn foto komen uit dezelfde serie. Wij hebben nu Lissabon en de plank van mijn foto is Monaco.
We vonden Faro best wel grijzig en daarom niet zo mooi.

1 like

Ja, hij is idd wat grijzer en voor mijn gevoel ook wat meer gevlamd dan die andere.
Bij ons gaat deze het ook niet worden daardoor.

Wij gaan een aanbouw zetten van circa 6 meter breed en 3,5 meter diep. Aan de voorkant komt een 3 of-4delige aluminium schuifpui van ongeveer 5 meter breed. Aan de zijkant willen we een achterdeur en een zijlicht/raam. Alleen ik vind het heel lastig om te bepalen wat voor een achterdeur en raam of zijlicht mooi zijn. Iemand ideeën over wat wel of niet mooi staat bij een dergelijke aanbouw en een schuifpui? Of tips voor mooie achterdeuren? Ik tast een beetje in het duister momenteel.

Even benieuwd; waarom een schuifpui én een achterdeur? of zit dat niet direct naast elkaar?

2 likes

Mocht je het nog niet zijn tegengekomen: Balterio heeft ook een laminaatserie met brede planken. (Grande)

De schuifpui zit aan de lange zijde (voorkant) van de aanbouw. De achterdeur komt aan de zijkant, dus zit als het ware om het hoekje van de schuifpui. Mijn ervaring is dat je een schuifpui vooral gebruikt om open te zetten om te genieten van het weer/frisse lucht etc., en niet om even snel naar buiten te lopen. We hebben een losstaande garage die je via de tuin bereikt, dus het is wel belangrijk dat je even snel naar buiten kunt lopen. Verder willen we ook daglicht van de zijkant van de aanbouw; zeker ook omdat we aan de zijkant een relatief groot stuk tuin hebben liggen.

Een set openslaande deuren vinden we wel wat veel ruimte die dan wegvalt aan de zijkant. Plus dat lijkt me juist vrij onlogisch staan, aan de zijkant van de aanbouw. Zelfde stijl als schuifpui gaan we wel proberen, maar daar zit nog wel veel ruimte/mogelijkheden volgens mij.

3 likes

Oh ja, ik ben opgegroeid in een huis met schuifpui als enige achterdeur, dus die je wel even snel openschuift om naar de tuin/garage te lopen en vond dat eigenlijk prima! Een losse deur zou ik dan inderdaad ook in dezelfde stijl doen zodat het lijkt alsof het raam/de schuifpui het hoekje omgaat en je 1 geheel krijgt. Wij hebben nu een kiepdeur als ‘achterdeur’ wat opzich als licht/lucht optie echt heel chill is maar ook wel onwijs kan tochten. Dan is het al snel of alles dicht (en beetje muf/warm) of de deur op kiepstand en vindt dat zelf niet heel mooi met gordijnen en niet handig qua tocht en als het regent ook vocht op de vloer.

2 likes

Zo echt niet normaal, ik wilde eigenlijk een dakkapel laten plaatsen voor mijn verhuizing, maar de levertijden zijn gewoon tussen de 6 - 10 maanden :clown_face:.

Dan nog maar even zonder, scheelt wel een beetje stress in de dingen die moeten gebeuren voordat we er gaan wonen :sweat_smile:. Heeft iemand er toevallig ervaring mee hoe ingrijpend dat is als je er al woont? Ik weet dat ze het in één dag plaatsen meestal, maar ook met je muren, afwerking etc.

Grrrr, de aannemer was er net en nu blijkt dat ze 10m2 te weinig houten vloer hebben besteld voor het nieuwe huis. Ook was er gezegd dat hij 1x gelakt moest worden, maar nu was degene erbij die het gaat leggen en die zegt dat het 3x (!!) gelakt moet worden. Kak man, baal echt van zulke extra kosten (en tijd) :unamused:

2 likes

Ja is goed, ben wel benieuwd!

Is goed te doen hoor, als je er al woont. Alleen zorgen dat het goed/droog weer is.

2 likes

Jeej mijn verhuizing komt dichterbij!

Ik ben erg op zoek naar een leuke kast waarin ik veel kan opbergen. Dit zijn mijn leukste opties tot nu toe;

De tweede vind ik eigenlijk al wel te zwart…

Deze vind ik mooi maar wel te duur. Ik maak mij ook zorgen om de glazen plankjes want ik wil de kast wel echt helemaal volstouwen met mijn zooi :sweat_smile:

Hebben jullie ideeëen?

1 like

Heb je al bij bijv IKEA en MADE ed gekeken? Ook veel mooie opties, denk ik!

1 like